09
Feb
09

Karpal Oh Karpal!

Dari Lanailestari.blogspot.com

Maka Pengerusi DAP itu pun meluahkan keterbukuan hatinya.Seperti biasa Karpal Singh menghalakan laras senapangnya kepada pemimpin parti sahabat dan kali ini turut menerima hamunan Karpal teman-teman pimpinan beliau dalam parti.Seperti biasa Karpal menggunakan media arus perdana untuk membebelkan kesebalan hatinya.Seperti biasa Karpal berjaya mendapatkan apa yang diingininya-publisiti didalam tv di waktu perdana-kerana bukan mudah pemimpin pembangkang mendapat siaran tv diwaktu sebegini.

Itulah Karpal Singh.

Saya akur adalah menjadi hak Karpal untuk bercakap dan mengkritik sesiapa sahaja,dimana dia suka,dengan siapa dan kepada siapa.Itu hak dia,tak ada siapa yang boleh menahan.Bukankah Karpal ahli politik veteran dan peguam tersohor?Cuma,apakah tindakan Karpal membebel didalam sidang media dengan kehadiran media arus perdana suatu tindakan bijaksana?
Saya fikir Karpal tidak naive kerana bukankah pengalaman selama ini menunjukkan bahawa media milik UMNO/BN tidak pernah berlaku adil kepada pembangkang waima Karpal Singh sendiri.Bab ini yang saya tidak faham.Apakah keperluannya untuk memanggil sidang media yang diketahui tidak pernah berpihak kepada Pakatan semata-mata untuk membelasah Anwar Ibrahim dan yang lebih memeranjatkan,turut membelasah teman-teman pimpinan dalam DAP.`Washing dirty laundry in public’,begitu lebih kurang bunyi pepatah Inggeris.

Soalnya bukankah ada venue yang boleh melahirkan kesebalan di hati dengan cara berhemah-jika berkaitan dengan batang tubuh DAP sendiri bukankah ada panitia tertinggi iaitu CWC manakala berkaitan Pakatan Rakyat ada Jawatankuasa peringkat tertingginya-namun Karpal dengan sebab-sebab sendiri memilih sidang media.Saya pasti Karpal tahu media perdana `will have field day’ memperbesar-besarkan berita ini untuk mencalarkan Anwar Ibrahim vis-a-vis Pakatan Rakyat.

Apakah `game plan’ Karpal sebenarnya?Dan apakah yang akan beliau perolehi?Apakah yang akan diperolehi oleh perjuangan menegakkan demokrasi di Malaysia dengan tindakan tersebut?Apakah hegemoni UMNO/BN akan runtuh atau sekurang-kurangnya goyah dengan tindakan Karpal?Kepada saya jawaban mudah ialah Karpal memberikan `ammunitions’ kepada UMNO/BN untuk membelasah Pakatan Rakyat.Seikhlas dan sejujur mana sekali pun teguran Karpal didalam sidang medianya itu,kerosakan yang dibawanya lebih banyak dari kebaikkan dan saya khuatir kelak para penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat akan menilai tindakan Karpal sebagai `mala fide’.Karpal ada pilihan tetapi beliau dengan sengaja enggan menggunakan pilihan itu.

Saya juga melihat watak Karpal ini bukanlah seorang team player.Beliau tidak nampak sebagai seorang pemimpin yang bekerja dalam satu pasukan.`loose canon’,begitu agaknya label yang paling tepat untuk menggambarkan perwatakkan Karpal Singh ini.Justeru itu,Karpal wajar menginsafi bahawa tuntutan zaman dan perubahan persepsi rakyat yang menyokong Pakatan Rakyat bagi membebaskan Malaysia dari kongkongan regim BN turut menuntut kesemua pimpinannya berjiwa besar,berhemah,saling menghoramati dan berpandangan jauh.Kerangka pemikiran lama bukan sahaja sudah tidak relevan malah bimbang menjadi baggage kepada perjuangan yang lebih besar.

Mungkin juga setelah sekian lama parti-parti pembangkang di Malaysia bergerak secara sendiri-sendiri-PAS dengan caranya,DAP dengan pendekatan tersendiri-malah bukan menjadi keluarbiasaan bertembung sesama sendiri dalam perlawanan 3 penjuru sewaktu pilihanraya,maka budaya bermuafakat dikalangan pembangkang belum mengakar.Mungkin juga Karpal Singh masih belum dapat menyisihkan selimut propaganda divide and rule BN.Mungkin di luarsedar Karpal masih menilai arus politik mutakhir dari kacamata lama yang dibentuk oleh BN dan diluar sedar juga gagal mengarifi kehendak dan aspirasi rakyat.

Kerana itulah Karpal menjadi tukang kritik yang setia mengecam PAS berkaitan isu Hukum Hudud dan Negara Islam.Kali ini Karpal meneruskan pula dengan kecaman terhadap Anwar Ibrahim,Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng yang dilihat bersifat peribadi.

Demikian itu,saya berpandangan,tidak ada masalah yang tidak dapat diselesaikan sekiranya semua pihak berlapang dada dan berjiwa besar.Keperluan politik hari ini tatkala Pakatan Rakyat sedang memacu seluruh kekuatan untuk membebaskan rakyat dari petaka ciptaan UMNO/BN menuntut kesemua pimpinan berhemah dan membuat keputusan dengan kepala dingin.Sesungguhnya mana-mana pemimpin yang cengeng wajar menilai diri sendiri atau kelak disisihkan rakyat.Ini adalah tuntutan zaman dan kita berhak menggapainya.


220 Responses to “Karpal Oh Karpal!”


  1. 1 dulukini Feb 9th, 2009 at 2:45 am

    itulah karpal bebal bebal bebal. Esok tgk paper percayalah mesti UTUSAN & TV3 main wayang giler2.

    Reply

    kampar Reply:

    Main wayang apa plak. Dah karpal sendiri yang keluarkan statement. Tuan Guru Nik Aziz pun nak dengar penjelasan daripada DSAI sendiri tentang hal ini. Elok PAS keluar je daripada PR ni. HIDUP PAS !!!!!

    Reply

    izzul Reply:

    la… pas nk kuar PR? disebabkan PR la Ahli PAS dapt jwatan Menteri BEsar PErak.. dah lupa kot…

    Reply

    PEMUDA Reply:

    assalamualaikum, salam sejahtera,,,,,,,

    orang dah tahu siapa najib

    kenapa pemimpin pakatan dan penyokong pakatan cepat melatah

    hanya kerana umpan katak altantuya karpal buat kenyataan begitu

    jangan terperangkap,,,kita menang di PRU12, KITA MENANG DI PERMATANG PAUH DAN KUALA TERENGGANU TIBA2 4 JAHANAM TERJUN KESANA,,,NAMPAK SANGATLA INI SANDIWARA SI KATAK ALTANTUYA,,,,,,ALLAH BUAT INI SEMUA ADA HIKMAHNYA
    PRU 13 MILIK PAKATAN RAKYAT,,,,,,

    Reply

    Teichou 11 - Zaraki Kenpachi Reply:

    Aslmkm semua ,

    Berita terbaru kalau tak silap ada sorang Ahli Parlimen dari PAS di Perak meninggal dunia mungkin kerana lemah jantung .

    Apa pun kita ucapkan takziah & sedekahkan Al-Fatihah pada Allahyarham . Semoga rohnya dicucuri rahmah .

    So bermakna kita akan mengadakan pilihanraya kecil Parlimen di Perak tak lama lagi . Apa yang penting sekarang ni ialah kita mesti ganyang habis2 BN (Barua Nasional) . Kena pastikan kita mengekalkan 1 kerusi parlimen yang kosong ni . Insya-Allah jika kita menang bermakna kita masih disokong oleh rakyat & kita perlu membuat Barua Nasional ini & media2nya membisu kerana kita berjaya mengekalkan rekod menang pilihanraya kecil Parlimen & DUN .

    Sieg für Pakatan Rakyat !!!!!!
    Ganbatte !!!!!!!!!

    Reply

    Teichou 11 - Zaraki Kenpachi Reply:

    Ni ada 1 lg berita baru sorang lagi ADUN PKR yg menang atas tiket BEBAS telah meletakkan jawatan sebagai Exco & ADUN di Kedah .

    Ada berita mengatakan yg beliau telah membuat laporan polis kerana tidak tahan diugut utk melompat parti selain ditawarkan habuan yg lumayan . Bagi aku wakil rakyat berbangsa India dari PKR ni memang berjiwa rakyat kerana tidak mementingkan harta & pangkat . Beliau tidak terima habuan malah sanggup meletakkan jawatan sebagai Exco . Cara ini lebih mengutamakan parti selain mengelakkan diri dari terus berasa terancam .

    Secara tak langsung ada satu lagi pilihanraya kecil DUN di Kedah , kawasan Selambau . Ayuh kita berkampung atau pun memberi sokongan penuh pada calon ADUN yg baru .

    Reply

    lebah beatari Reply:

    cuba kalau umno bagi rasuah tak ke naya.tetapi insya allah pas akan menang

    Reply

    kontraktorwibawa.blogspot.com Reply:

    Tahniah untuk KARPAL SINGH. Senapang dan Peluru yang anda beri kepada pihak lawan akan memastikan Pakatan Rakyat kecundang di mana-mana Pilihan Raya Kecil selepas ini.

    Reply

    Muhammad Fahim Jasni Reply:

    hehe tahniah nenek ko..hanya org2 yg moron mcm ko,dah bnyk mkn duit haram atau pun anak haram sahaja yg sokong kerajaan bn king of rasuah.pasni ko pi tanya abah ko btl2 ko ni halal ke tak.

    Reply

    rentap Reply:

    KARPAL BEBAL…

    STATEMEN KARPAL LAH MENYEBABKAN BE-END AMIK KESEMPATAN SKARANG NI..

    Y.B KIT SIANG SACK KARPAL FROM PARTY NOW…….

    Reply

    Perakian Reply:

    Sdr dulukini, please show some respect for Karpal. He is a great leader!
    Hopefully, whatever differences or grouses he has with the Pakatan Rakyat, can be
    resolved internally.

    Reply

    torres Reply:

    aku rase bengali jual karpet ni memag dah bingai..esok2 die cakap die kene culik dgn BN pulak..Lepas tu die cakap BN offer die 50 juta..weh Karpal..bukan kau seoarang jer peguam kat Msia ni..bejuta-juta peguam ade kat dunia ni..ko ingat ko sorang ke yg tau pasal saman menyaman ni..ape-ape pon terima kasih atas sidang akhbar kau…kau dah banyak mambantu UMNO/BN….

    Reply

    Dalbinder Singh Gill Reply:

    tadi budi bahasa langsung, macamlah anwar tuhan dan tidak boleh dikritik, tengoklah rasional dulu, karpal banyak bagi nasihat, lupa dah ke, dia reject undang undang melompat dari awal, anwar dan dap pun tak dengar, anti hopping itu kalau ada, semua kat perak hari ini selamat tau, bahasa i pula rojak sekarang, karpal seorang yang berprinsip dan seorang peguam yang bijak, torres cakap banyak, jadilah peguam tengok torres, bukan nak kritik torres, tapi i sedih la dengan apa yang berlaku di sini, kita bukan mecari jalan penyelesaian tetapi terus mengkritik. statement karpal tidak membantu BN , malah membuka mata rakyat untuk bagaimana nak mengukuhkan lagi Pakatan , at least rakyat tau PR tak stabil sangat deorang boleh bantu kukuhkannya, tapi kat sini kutuk je, dun talk BN la, BN DAH MENIGGAL DUNIA LAMA DAH LA KAWAN KAWAN CUMA ADA ROH ROH TERTINGGAL YANG TIDAK AMAN DI BERAPA KERUSI PARLIMEN, saya menggesa penulis artikel ini menghentikan segala komen. EQUALITY UNTUK SEMUA. HIDUP RAKYAT. MALAYSIAN MALAYSIA.

    Reply

    susu Reply:

    Kepala
    Aku
    Rabun
    Pasal
    Akal
    Lalok

    itulah gambar untuk KARPAL sekarang nie. elok bagi dia bermusyawarah (kalau ada dalam agama dia) supaya dia sedar dari ketidak siumannya.
    cuma yang hairannya,

    Reply

  2. 2 dari tambun menuju ke putrajaya Feb 9th, 2009 at 2:51 am

    lantak kan dea.

    dah tua dah.

    nak mampuih dh..

    Reply

    Dalbinder Singh Gill Reply:

    Daripada memberi kata kata hikmat yang boleh membawa jalan penyelesaian kepada masalah ini, kamu pun turut masuk mengkritik. ini jelas menunjukkan sekiranya ada sedikit masalah antara pemimpin pakatan yang biasa berlaku antara pemimpin, kamu akan jadi macam barisan, sokong yang dikritik. buat masa ini, dalam hati kita,kita harus sokong seluruh pakatan, saya bersetuju bahawa apa yang dibuat oleh saudara karpal tak betul tetapi saudara karpal ingat apa yang dia buat itu betul, jadi kita harus tanya dia mengapa dia ingat perbuatannya itu betul dulu. we cant take sides.

    BERBUDI BAHASALAH SIKIT.

    Reply

    zainal Reply:

    Sdr Dalbinder, saya teringat cerita P.Ramlee, Seniman Bujang Lapok (rasanya) dimana Ramlee menegur kawannya yang kurang berbahasa apabila berbicara dengan Mr Singh.
    We all have to remember that this journey is a marathon. It is not a sprint. We have to maintain our posture and keep our chin up. Set-backs will happen and how we handle these problems will set us apart from BN.
    Tolong jangan gaduh sama sendiri. Kita ada 2 pilihanraya kecil tak lame lagi. We need everybody to work as one Pakatan Rakyat.

    Reply

    Dalbinder Singh Gill Reply:

    great comment zainal, i agree with u infinity percent la zainal even if such denomination doesnt exist, i bukan menagung agungkan karpal atau mengkritik anwar atau siapa siapa, malah saya mahu a balance between all.

  3. 3 penumpang kapal PR Feb 9th, 2009 at 2:52 am

    KARPAL SHOULD CAL N SIT DOWN WITH ALL PR MEMBERS PLANNING A STRATEGIES TO ENSURE BN NOT IN POWER IN PERAK BUT NOT CREATING A PROBLEMS AMONGST PR MEMBERS.

    Reply

  4. 4 che-kai Feb 9th, 2009 at 3:05 am

    karpal oh karpal…. ambik cuti seminggu lepak kat tioman la…

    Reply

  5. 5 bingung sungguh Feb 9th, 2009 at 3:28 am

    “Karpal Oh Karpal!”…

    Gunakan akal anda sebelum membuat apa-apa kenyataan…
    Tindakan anda tidak langsung mencerminkan diri anda sebagai seorang peguam yang disegani…

    Reply

    kimpal Reply:

    of coz he is

    Reply

  6. 6 akunyer Feb 9th, 2009 at 3:34 am

    nyanyuk dah kot… jangan layan…

    Reply

  7. 7 svg Feb 9th, 2009 at 3:42 am

    Pakatan rakyat kena bersatu teguh untuk mencapai misi & matlamat perjuangan.segala perbezaan ideologi & pendapat haruslah dibawa berbincang di meja bulat sebelum ke media.BN akan mengunakan kesempatan ini untuk membunuh PR.BN kena hancur & hilang buat selama2nya.

    Reply

  8. 8 kerbau pink Feb 9th, 2009 at 3:48 am

    Pengerusi DAP, Karpal Singh telah mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim meletak jawatan sebagai ketua Pakatan Rakyat dan menyalahkan ketua umum PKR itu kerana mempromosikan budaya lompat parti serta mencetuskan masalah dalam gabungan tersebut.

    korang semua sama…

    Reply

  9. 9 Melayu Baru Feb 9th, 2009 at 4:01 am

    Apa sebenarnya niat dia menghina parti sendiri dan komponen Pakatan Rakyat yang lain?

    Takkan dia nak lompat masuk BN pulak? Atau mungkinkah dia pun dah kena jangkitan penyakit dari beruk 3 ekor kat Perak tu?

    Kalau macam ni lah sikap dia, karam la kapal, wahai Karpal Singh oii!!

    Reply

    babun Reply:

    saya setuju dengan karpal,DSAI tu sebenarnya mati je buat nyusahkan orang je.kalau dak salah mengaku je la jangan salahkan orang lain

    Reply

  10. 10 Jai_WMaju Feb 9th, 2009 at 4:24 am

    singkirkan dia dari PR..tiada nilai lgi bagi PR mempertahankn hujah beliau..Kenyataan beliau telah memberikan Laluan yg sempurna untuk BN menghentam PR dan mungkin kn ada segelintir pengundi atas pagar PR menjdi jemu..

    Pikir pikir kan di kemudian hari kelak

    salam

    Reply

  11. 11 ANAK MALAYSIA Feb 9th, 2009 at 4:31 am

    TAKE A BREAK WITH KITAKAT,KARPAL……

    LET UR SON TAKE OVER UR WORK AND U CAN BECOME HIS ADVISER…….

    RELAX…….TAKE ONE STEP AT A TIME……CONTROL UR TEMPER….:)

    Reply

  12. 12 jai Feb 9th, 2009 at 4:43 am

    Aku rasa benggali roti lagi baik dari benggali yang bernama Karpal Singh ni.

    Dan pada pendapat aku tak usah layanlah dia ni. Gila glamour dan suka cari publisiti murahan.

    Halo Karpal, kalau berani buat parti sendiri la kici!!!

    Reply

  13. 13 mamat Feb 9th, 2009 at 6:38 am

    Ala Karpal memang macam tu..dari dulu lagi..tu sebab dia kena sepak/tampar tak lama dulu. Aku ingat laa dia ni macam duri dalam daging. Kalau Lim Kit Siang, lim guan eng boleh tolerate dalam pakatan …aku rasa karpal ni patut di tendang dari pakatan… dia ni selfish TERLALU TAKSUB DENGAN KE “LAWYER” AN..macam dia sorang jer lawyer kat malaysia ni..

    Aku ingat biar ada sorang lagi SEPAK/TAMPAR si KARPAL ni..baru dia tahu..

    Hei si Karpal ” BEPIJAK LA DI BUMI”

    Terus terang aku cakap dalam AKU MEMANG BENGANG DENGAN KARPAL SEJAK DARI DULU LAGI.SEJAK AKU DALAM UMNO….

    ingat KARPAL..KAMU TU MEWAKILI KAUM KAMU YANG MINORITI….aku ingatlaa dari pada kamu suruh orang lain yang telak jawatan BETTER kamu yang keluar dari pakatan ..BUAT PARTI KAMU SENDIRI…aku nak tengok berapa ramai pengikut kamu… PROVE IT MR KARPAL!!!!!

    Reply

    kampar Reply:

    Dulu, agung-agungkan si Karpal tu.. sekarang Karpal tak guna le, tuli le dan macam2 lagi… pada hal dari dulu lagi si Karpal dah memang tuli cuma ahli PR je yang buta tak nampak mana kaca, mana intan. Sekarang terimalah natijahnya.. Terus terang le aku cakap… PAS je yang bagus kat dalam PR ni.. PKR plak langsung takde hala tuju. DSAI plak macam bagus je..kononnya nak perintah satu negara, baru perintah satu negeri dah tumbang,,pastu sibuk salahkan UMNO le, BN le…diri sendiri semuanya betul. Lu pikir le sendiri!!!

    Reply

    kublai khan Reply:

    KS Hang Jebat Bangali , mengantikan Hang Jebat Melayu.

    Reply

  14. 14 bujang Feb 9th, 2009 at 7:04 am

    bagus Karpal bagus… tenyeh Anwar tu abis-abis. padan muka Anwar kena minum kencing dia balik.
    huahuahuahua!
    Anwar bukan layak jadi pemimpim. perasan jer lebih.. huahuahuahuahua!

    Reply

    student power Reply:

    lagi baik minum air kencing sendiri daripada minum air kencing perempuan monggolia

    Reply

    cerucuk Reply:

    oi bujang!!!

    ko layak sangat la jadi pemimpin??????

    Reply

    BEKAS BN Reply:

    BAGI AKU NAJIB LAGI TAK LAYAK… BANYAK KES TAPI DI PAYUNG.. RAKYAT YANG BODOH JE BAGI SOKONGAN MACAM ANDA..

    Reply

    orang kg Reply:

    bujang ni pimpin diri sendiri pun tak layak

    Reply

  15. 15 halim Feb 9th, 2009 at 7:18 am

    ASPIRASI RAKYAT LAH…..SOKONGAN RAKYAT LAH….RAKYAT….RAKYAT…RAKYAT…. HELLO… AWAK INGAT YANG UNDI BN TU BUKAN RAKYAT KE ? DAN YANG UNDI BN TU LEBIH RAMAI DARI UNDI PR TAU. SEDARLAH SIKIT. MEMANG BETUL SEMAKIN RAMAI RAKYAT PILIH PR, TETAPI ADAKAH LEBIH RAMAI DARI YANG PILIH BN ? AWAK NI RETI MENGIRA TAK ? KARPAL BETUL – ORANG YANG MENYUBURKAN BUDAYA LOMPAT PARTI IALAH ANWAR. NAK RAMPAS MALAYSIA DARI BN PUN DENGAN CARA PUJUK ORANG LOMPAT PARTI. TAK BOLEH SABAR PRU13 KE ? MANA BOLEH SABAR SEBAB TAKUT TAK SEMPAT JADI PM. MAKLUMLAH UMUR DAH HUJUNG SENJA NI. LAGI PUN PRU13 NANTI BELUM TENTU MENANG. KALAU TAK MENANG MELEPASLAH JADI PM SEBAB DAH TUA AKU NI. ITULAH ANWAR, LEBIH BANYAK MUDHARAT DARI MANFAAT.

    Reply

    radhi-o-friendly Reply:

    “ORANG YANG MENYUBURKAN BUDAYA LOMPAT PARTI IALAH ANWAR”????.. gimme a break dude..

    sepatutnya..

    “ORANG YANG MENYUBURKAN BUDAYA LOMPAT PARTI IALAH ORANG-ORANG BN”.. baca sejarah yang sebenarnya lah beb.. sejarah terngganu, kelantan dengan sabah..jgn asyik baca buku teks sejarah sekolah menengah je yang faktanya ntah ape-ape..

    Reply

    Khairy Reply:

    Tak dak hujjah yang bernas lah dari kau ni..mentaliti mahathir la…ni la lama sangat jadi penyokong umno…tak tau berbeda pendapat. Kalu umno semua cakap dia ya betul menjajah mnenjarah..sebab tu rakyat sokong PR..tengok popular votes ler bengap

    Reply

    Harleems Reply:

    DSAI memang tak sabar sebab beliau nak memperbetulkan sistem@agensi kerajaan yang dah teruk dengan budaya yang tak beretika dan hampeh!!Kalau PR ambil alih kerajaan pusat la ni,Insyaalah,PRU 13 akan diadakan dengan lebih BERSIH dan ADIL!!Selepas itu RAKYAT yang akan menentukan pilihan depa.

    Reply

    h daine Reply:

    MEMANG PUN, LEBIH BANYAK MUDHARAT DARI MANFAAT… ITULAH BN!!! MELAYU LAAA, SEMUA KAUM LAH… JANGAN JADI HAPRAK LA WEI… BUKA I.C TENGOK!! ADA KE DIA TULIS HANG MELAYU???? TAKDAK LA WEI.. ISLAM ADA LA!!!! ESOK HANG MASUK KUBUR, MALAIKAT ADA TANYA KAMU MELAYU KE CINA KE INDIA? TAKDAK LA WEI… DIA TANYA KAMU ISLAM KE TIDAK… TU JEE… APALA!! TAK HABIS2 DENGAN PERKAUMAN… MERDEKA 50TAHUN LEBIH DAH KONON. SABAH SARAWAK NAK TENGOK TV PUN SUSAH.. TU PASAL DIAORANG BOLEH PANGKAH BN.. TAK CERDIK… KALAU XDAK SABAH SARAWAK DAH LAMA BN LINGKUP…

    Reply

  16. 16 chinnamami Feb 9th, 2009 at 7:21 am

    karpal bengong sudah nyanyok!!!

    Reply

  17. 17 dev Feb 9th, 2009 at 7:22 am

    Saya rasa mungkin itulah matlamatnya, untuk selama-lamanya menjadi pengbangkang sahaja tidak boleh menjadi kerajaan. If that is his view we might as well call DPM Najib and give all the 82 seats to him in a silver platter, it will be better that way and the people will love it and DAP can go back to what it is best suited for i.e. to oppose and oppose only! Perhaps he is right ” Hanya satu pilihan sahaja”. I think even if the people want change, our opposition politicians will not allow it. DSAI, keep pushing on, you need to fight till the end if our people don’t realize that, then you can say that you had tried hard but the people still want it the way it has always been. So DSAI, Malaysians deserve the goverment they get. So sir, don’t give up now just because of this outburst, you are making good leaders like Nizar to emerge, even if you can’t make it to become PM of this country, as long as you have succeeded in bringing change to the mind set that will be good enough, the rest the younger set emerging will take care.

    God bless you sir

    Reply

  18. 18 walap_ANTI_BN Feb 9th, 2009 at 8:09 am

    Cukuplah yng mngatakn anda sntiasa BETUL KArpal…………..rehatla….

    otak anda tu terlalu bercelaru…dh2 lah tu…anda cndri bley nampak pe yng berlaku sebenarnye…….

    FIKIRLAH secara TENANG dan FAHAM>>> saye benci politik malaysia….orang yang benar sering dipersalahkn…..

    KARPAL LAGI baIK KO MAsuk ISLAM>>>>>>>> baru ko NAmpak !!!

    –Ya Allah selamatkn BUmi Mlaysia DAri Pemimpin HARAM!!!!!!!!!!!–

    Reply

  19. 19 Karpal Feb 9th, 2009 at 8:23 am

    Karpal,

    you enter the frame at the wrong time. This is not a good time to create statement like that. Now you see the impact of your statement, manipulated by main stream media?

    You should be professional, somehow certain things can be brought down during certain time. Did you know how to treat your wife well?

    I dont mind you summon the HRM, even Dr. M almost did that too, remember the last time before it turns to Raja Berpelembagaan?

    Hoping to see all this PR back to normal. Pls mind what ever statement you wanted to say as they will manupulated it.

    :)

    Reply

  20. 20 hj bakeri hj baki Feb 9th, 2009 at 8:27 am

    hi karpal bertaubatlah nuan. Fahami rentitian perjuangan kita yang dipelopori oleh Dsai. Janganlah benganjak dari teras ini dan bertindak secara bersendirian seperti ayam kampung. Insaflah,tuan bukanlah segala gala nya. masih banyak lagi kekurangan dan cacat celanya.

    Reply

  21. 21 umno padam Feb 9th, 2009 at 8:29 am

    Karpal adalah spesis yang hampir pupus……………

    Reply

  22. 22 Timothy Dalton Feb 9th, 2009 at 8:43 am

    Karpal Singh is a very learned politician. Dalam era Wang Emas Harta menjadi Tuhan Abad Ke-22, tidak mungkin Karpal Singh menjadi Billionaire secara tiba tiba. Raja Eleena diam-diam menjadi setengah Billionaire Malaysia walaupun firma guaman nya hanya hidup setengah mati, Pakatan Rakyat perlu memikirkan membuat peruntukan “pelupusan” ahli ahli MP nya. Tidak mungkin tidak boleh jadi apabila Karpal Singh “hilang” dan menjadi “independent” kemudiannya bersalaman dengan pakar pengeboman Perak. Kita tunggu dan lihat….

    Reply

  23. 23 fauzi@Oz Feb 9th, 2009 at 8:45 am

    Siap yang pergi membebel disetiap pelusuk ceruk Malaysia Anuar jugak pergi siap yang paling lantang menjawab dan mengerakan reformasi besar-besaran. Jangan nak menafikan jasa DSAI beliau lah yang menyatukan parti2 pembangkang dan bergerak sehaluan….jika tidak masakan merasa pembangkang merasa mentadbir 4 buah negeri Kelantan tak payah cerita la

    Reply

  24. 24 farouk hakimi Feb 9th, 2009 at 8:58 am

    KEPADA SEMUA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT, JANGAN PEDULI APA YANG MR KARPAL CAKAP DALAM TV TU, BIARKAN LAH, PEKAKAN TELINGA DAN BUTAKAN MATA DAN HATI, FOKUS PADA ISU YG SEDANG BERLAKU, BETUL KATA PENGERUSI PERHUBUNGAN PKR PENANG, JIKA TAK ADA SDR. ANWAR PAKATAN RAKYAT TIDAK AKAN WUJUD, TIDAK AKAN WUJUD PEMUAFAKATAN DALAM PELETAKAN CALON DLM PRU 12, TIDAK AKAN ADA 1 LAWAN 1, JIKA WUJUD PERPECAHAN DALAM PR SAYA RASA DLM PRU 13 NANTI, SEMUA PARTI AKAN TERIMA NASIB SEPERTI DALAM PRU KE 11, SEMUA KERUSI DAN MAJORITI UNDI KPD PKR, PAS DAN DAP AKAN JATUH DENGAN TERUK YG MANA HANYA SDR. ANWAR YANG BANYAK MEMULIHKAN BALIK SEMANGAT PERJUANGAN POLITIK PEBANGKANG SEHINGGA MENDAPAT KEJAYAAN YG LUAR BIASA DAN TAK TERDUGA OLEH BN DLM PRU 12 TEMPOH HARI.

    KEPADA MR. KARPAL MAHUKAH PERKARA INI BERLAKU ? ATAU MAHUKAH KETERBUKAAN ORG TERUTAMA PENGUNDI MUDA MELAYU YG UNDI DAP TERUTAMA DI PENANG, PERAK SELANGOR, MELAKA, NEGERI SEMBILAN DAN KEDAH DALAM PRU 12 ITU BERUBAH ARAH KEPADA BN ? ATAU MAHUKAH MOMENTUN DARI 2 PRK DI P.PAUH DAN K.TRG BERHENTI SETAKAT ITU SAHAJA,OLEH ITU BIARLAH MR KARPAL MELUAHKAN PERASAAN HATI YANG TERPENDAM SELAMA INI, MOGA-MOGA SELEPAS INI BELIAU DAPAT TIDUR LENA DAN DAPAT MEMBUAT PERSEDIAAN YANG RAPI UTK MENGHADAPI ISU SAMAN-MENYAMAN YG TIMBUL DALAM SEHARI DUA INI, DI UCAPAKAN SELAMAT BERJUANG KEPADA MR.KARPAL

    Reply

  25. 25 Anti-Rasuah Feb 9th, 2009 at 9:04 am

    1. Banner yang boleh dipasang seperti umno terengganu buat ‘kami nak nizar NATANG’

    2. Setuju dgn article ini

    Reply

  26. 26 zack Feb 9th, 2009 at 9:10 am

    karpal singh dh tua, uzur, tu psal cakap merapu je tk tntu hala,cakap merosakkan diri sdiri dan menikam kawan depan2…apa pnya org la, bikin malu je kt pakatan rakyat,pecat je die tu atau ganti dgn org lain yg lbih bwibawa…

    Reply

  27. 27 Che Bet Feb 9th, 2009 at 9:15 am

    DSAI

    Renungilah kata-kata YB Karpal.

    Di dalam usia emas ini, alangkah baiknya jika DSAI memikirkan tentang penyatuan bangsa kita yang kini perpaduannya sudah berada ditahap jingga.

    Janganlah hanya menjadi pembawa kepada hasrat pihak tertentu yang bertopengkan demokrasi untuk merampas apa yang masih tinggal untuk kita. Mereka ini sekiranya berkuasa penuh, tidak akan memikirkan barang satu kebaikan pun untuk kita.

    Allahyarham Tan Sri Asri Muda tidak pernah menjadi PM tapi kepahlawanan & jasanya kepada bangsa amat terbilang malah melintasi wibawa PM-PM dulu & sekarang.

    Reply

  28. 28 Abdullah Feb 9th, 2009 at 9:20 am

    Karpal ini orang cerdik tetapi tidak mempunyai hikmah di dalam tindakan. Apabila ada sesuatu yang kurang maka akan sentiasa terjejas perilakunya. Ambil sahaja contoh pelaksanaan hukum hudud apabila Karpal berkata langkah mayatnya dahulu. Kenapa Karpal sebok nak mengganggu hal orang Islam kerana hudud ialah untuk orang Islam, bukan untuk Karpal. Kami orang Islam tak pernah ambil kisah kalau Karpal nak mabok kah nak sembah apa kah atau nak melakukan apa maksiat. Dia akan tanggung sendiri akhirat kelak. Tetapi jika Karpal masuk Islam maka ia akan terikat dengan peraturan Islam, seperti mana apabila sesaorang masuk tentera, maka ia terikat dengan peraturan ketenteraan. Orang kampung tidak terikat dengan peraturan itu.

    Reply

    ami Reply:

    saya rasanye karpal tak jelas apa tujuan hudud dan utk siapa.dia memikir islam ganggu agama dia.saya harap ada antara bijak pandai dlm hukum hakam islam supaya beri penjelasan islam utk siapa kepada penganut agama selain dari islam.saya orang yg di belakangni kedengaran suara2 yg tak puas hati dikalangan non muslim.rata2 mereka beranggapan lain2 agama kene ikut perlembagaan islam.perkarani kalau tak dijelaskan akan membawa huru hara.umno yg takut pasal hudud pun ada.sbb itu umno tolak hudud.yg non muslim takut mmg betul sbb dia tak tahu,ini yg dlm umno pun lantang menolak berbagai alasan.sepatutnye kita yg muslim bila laksana hudud sepenuhnya akan jadi contoh pd non muslim.tak mustahil mereka akan ikut cara kita sebab hasilnya memang cukup baik untuk kehidupan kita.kita kene tunjuk dulu betapa teraturnya hukum islam dlm kehidupan kita.wallahualam

    Reply

  29. 29 haz Feb 9th, 2009 at 9:22 am

    apa yang dimahukan karpal?
    karpal oh karpal.

    Reply

  30. 30 clusco Feb 9th, 2009 at 9:25 am

    Karpal memang bodoh pon, dari dulu lagi mulut dia bodoh berkata kata. Kononnya bagi dia, dia betol2 ikut undang2..

    Reply

  31. 31 Abu Askar Feb 9th, 2009 at 9:27 am

    Dah nyanyuk agaknya…………

    Reply

  32. 32 amat sabah Feb 9th, 2009 at 9:27 am

    masalah pemimpin semakin hari semakin bertambah…bukan nak fikir soal rakyat..sekarang sudah terbalik,rakyat yang fikir masalah pemimpin..siapa yang masih tidur,bangunlah dari mimpi yang tidak ada gunanya untuk rakyat..pemimpin naik pun pasal rakyat.jadi besuara lah untuk rakyat!

    Reply

  33. 33 Wak Kanto Feb 9th, 2009 at 9:30 am

    Abang Karpal,
    Janganlah melatah,saya fikir tuan masih boleh waras dan bertindak menguntungkan Pakatan Rakyat,bukan sebaliknya.Buat apa kasi peluru pada musuh da…..Berfikirlah sebelum meluahkan sesuatu itu petanda orang bijak dan tuan sewajarnya teruskan bertindak bijak.Sedarlah kita dah nak sampai kedestinasi yang dituju bagi memerintah Malaysia.

    Reply

    kingsejong Reply:

    Biasalah Wak, sedangkan lidah lagikan tergigit. inikan sesama rakan seperjuangan, lebih baiknya buat tak tahu sahaja dengan kenyataan karpal tu, perkara biasa sahaja, kits manusia tiada yg sempurna masing masing ada kelemahan dan kelebihan termasuk DSAI dan karpal. DSAI tidak sempurna tetapi beliau adalah yang terbaik dan paling sesuai untk menerajui Pakatan Rakyat ke Putrajaya, kami rakyat bawahan ini menaruh harapan kepada beliau dan barisan kepemimpinan PR yg lain utk membawa perubahan ke arah yg lebih baik dan keselesaan pd hidup kami luar dan dalam,
    mudah mudahan…

    Reply

  34. 34 zik Feb 9th, 2009 at 9:30 am

    Saya dah muak dengan watak Karpal..selain daripada Najib yyg nilah salah seorang ahli poltik saya meluat sekali tengok muka di TV!!!
    Tahniah Karpal ada memberi bola tanggung kepada BN utk membelasah PAKATAN..
    Sekarang and puas hatiii…kalu anda boleh memperosalkan hukum hudud…boleh tak saya mempersoalkan “Mana Turban Singh anda”???
    kENAPA TAK PAKAI?>???

    Reply

    Soltan Firaun Reply:

    Ziikkkk.. Lu rock ah bro… EVERYBODY SAY WE WANT TURBAN!!! ahahahaha

    Reply

  35. 35 ABANG Feb 9th, 2009 at 9:38 am

    DSAI, apa-apapun terjadi, kami tetap bersamamu. Pesetankan Karpal!

    Reply

  36. 36 pahlawan KEADILAN Feb 9th, 2009 at 9:42 am

    mungkin Karpal Sudah kurang waras apabila membuat press conference itu.Dia tidak ingat DAP menang di tempat majoriti melayu kerana DSAI bukan kerana pendekatan DAP.

    Reply

  37. 37 Mohd Affandi Feb 9th, 2009 at 9:51 am

    DS Anwar Ibrahim mesti terus kekal sebagai pemimpin Pakatan Rakyat.

    PR perlu ambil tindakan susulan untuk menangani masalah “berpaling tadah” ini.

    Terima kasih

    Penyokong PAS

    Reply

  38. 38 UJANG Feb 9th, 2009 at 9:52 am

    Sepatutnya Karpal Singh perlu dibuang jauh2 dari Pakatan Rakyat..Beliau merupakan satu2nya masalah yang menakutkan pengundi2 melayu untuk PR. Kalau dah hebat sanagt keluar je dari Malaysia. Karpal mmg buta,selalu gunakan media UMNO,satu2nya org yang aku tak suka dalam PR ialah Karpal Singh

    Reply

    stay relevant! Reply:

    Saya tak pelik dgn outburst sikarpal tu. dia memang dah lama misalign dgn PR, saya rasa dan fail to see the big picture and beyond his age…. Dia kata, dia tension sbb orang DAP lebih dgr Anwar drp dia sebagai pengerusi DAP. Kalau diselami perasaanya , saya rasa sikarpal tu sebenarnya penuh dgn frustration dan stress kerana kepimpinannya sudah menjadi lebih tidak relevent…karpla nak lepas tension cara yang glamour kut, tu sbb dia dok complain orang tak dgr cakap dia…tapi karpal lupa that leadership and respect is to be earned not to be demanded by way of one’s position. Ramai orang yang diusia emas cam tu mengalami keadaan ini dan merasa mereka disisikan dari arus perdana….tapi, they have no one to blame but themselves, including karpal. They failed to keep themselves relevant, despite their knowledge. As the saying goes ‘it is hard to teach old dogs new tricks, ttpi saya rasa anak-anaknya seperti Gobind perlu nasihatnya supaya berehat dgn jgn stres lagi…becoz the more he does this kind of stuff he did the more he will be hated, made irrelevant, ridiculed and marginalised.

    But, one thing i don’t understand, why on earth is karpal still made DAP chair, i think DAP has a lot more younger talents…hello karpal…its time to move on,you might have been a good lawyer in the past, but your time is running out mate!!

    Reply

  39. 39 humanisselfish Feb 9th, 2009 at 9:56 am

    When DSAI mentioned about possible cross-over from UMNO/BN at the Federal level, DAP Chairman has proposed to UMNO/BN that anti-hopping law be set-up and UMNO/BN will get the 2/3 vote with the support of DAP MPs and PR MPs in Parliment.

    However, UMNO/BN did not accept this DAP Chairman offer.

    So, my questions to all the people who doubt about PR and doubt about intention of DSAI on the crossover issue:

    1. Why BN did not accept the offer of DAP Chairman on the anti-hopping law?

    2. Do you people think DSAI did not remember the Coup d’etat in Sabah 15 years ago?

    The Answers are:

    1. UMNO/BN did not accept the anti-hopping offer by DAP Chairman because UMNO/BN has every intention to repeat the Coup D’etat in Sabah 15 years ago in a dirty way.

    2. Of course DSAI and PR remember Sabah Coup D’etat 15 years ago. Maybe this crossover prediction by DSAI at the Federal level is a bait to get BN agrees to anti-hopping law. DSAI cannot disclose this type of important strategy to you and me publicly. The political struggle is more complicated than just writing blog, I hope bloggers and rakyat who would like to see changes in Malaysia be more mature and less naive.

    My final comment is Crossover from BN to PR should not be encouraged, but if people is genuine to crossover from BN to PR to fight for change, PR should accept BUT strict screening should be done before acceptance.

    Example, if Datuk Zaid Ibrahim is a BN MP and intends to join PR from BN, is PR going to refuse his application?

    PR is not UMNO, PR must accept and open to criticism, that is what many rakyat want to see, open political system in PR, not the UMNO system. Therefore, PR leaders should now sit down together and have a talk and move on.

    Reply

  40. 40 mystvern Feb 9th, 2009 at 9:59 am

    karpal yang sepatutnya kene step down. tak habis2 buat kecoh. kalau ade masalah pun bincang la secara tertutup. die ni macam agen dua muka je. ntah2 agen bn nak porak perandakan pr. jaga2 dsai. orang mcm ni jgn bg muka.

    Reply

  41. 41 pulau pisang Feb 9th, 2009 at 10:10 am

    Karpal tak layak jadi pemimpin kalau tak boleh terima pandangan pemimpin yang lain.Dia cuma layak jadi Peguam sahaja,sebab hujah dia sahaja yang betul yang lain tidak.Tentang hukum Hudud
    dia kena masuk mengaji sekolah pondok baru boleh faham,kalau dok mengaji kat yahudi /nasrani sampai bila pun tak akan faham.

    Kenalilah Yang mencipta Langit dan Bumi , siang dan malam dan segala kejadian alam semesta;

    Reply

  42. 42 SK PARAMANATHAN Feb 9th, 2009 at 10:16 am

    Karpal,

    You need to grow up.
    You cannot form of a federal government with out the help of DSAI.
    Secondly,PKR should view their candidates thoroughly.
    All of them are ex-UMNO and their mindset has not changed a bit.
    If PKR fail to do so than they are finished.
    DAP should respect hak istemewa sultan.
    If they dwell on this too long than they are finished.
    Karpal may contest the sultan’s decision in court but by being arrogant to them and making stupid statements in TV will not serve our plan of taking over the federal government.
    Either he change now or he will become an history in the next election.
    We need the malays and the malays need us in forming the federal government.
    So please learn to work with each other.

    Reply

  43. 43 alba Feb 9th, 2009 at 10:17 am

    Sabar dan bawak bertenang .. berbincang lah kalau ia pun ada masalah/ketidakpuasan hati .. jgn tiba2 meletup .. membuka ruang bagi musuh menghentam ..
    Dah berpenat lelah menyatukan semua kenapa mesti memporak perandakan pulak ..
    Cari titik pertemuan antara ketiga2 kawan ..

    Jgn fikirkan kepentingan peribadi .. fikirkan kesejahteraan rakyat ..
    Ikhlas kita melaksanakan tugas .. Rezki akan datang dgn sendiri ..

    Reply

  44. 44 samdol Feb 9th, 2009 at 10:17 am

    People in glasshouse should not throw stone, people in politic should not throw accusations and people in power should not throw money.

    Reply

    Soltan Firaun Reply:

    Yeah samdol u r dfntly rite..People who is in power should throw themselves down from the KL TOWER.. I can bet u all the malaysians will be happy if he do that.. ZZZzzzzZZZzzz..POLIS KATA JANGAN….ahahahaha

    Reply

  45. 45 Ismail Feb 9th, 2009 at 10:24 am

    Apa yang di katakan oleh karpal itu benar. orang yang mencanangkan isu lompat parti adalah tidak bermoral macam anuwar ibrahim le..Bila ada orang bn lompat cukup suka tapi bila orang pr lompat kalut. Cakap tak serupa bikin. jadi fikir-fikir le

    Reply

    pulau pisang Reply:

    lompat yang dicanang DSAI ada maruah nya ,tiada paksaan ,tiadatawaran lumayan,tiada persembunyian sebelum melompat(ada peralatan canggih pun tak dapat di hubungi),tetapi lompat yang dicanang BN berlaku sebaliknya.

    fikirlah dengan berpandukan Iman, jangan berpandukan kebendaan wahai cek Ismail

    Reply

  46. 46 Org Kg at KL Feb 9th, 2009 at 10:39 am

    Sememangnya sikap dan tindak tanduk Sdr Karpal ini menggoyangkan sokongan bagi rakyat Malaysia yang baru-baru hendak mendekati perjuangan Pakatan Rakyat. Mungkin masih lagi merasa gah dengan pencapaian PRU-13…..dah rasa ‘besar’ sangat….belum lagi PR benar-benar perintah Malaysia…entah macam mana lagak sdr. Karpal ini.

    Ini membimbangkan saya sebagai orang muda…..yang dari dulu tidak begitu selesa dengan tindak tanduk Sdr. Karpal.

    Secara umumnya….tindak tanduk Sdr.Karpal jika mahu berterusan dengan cara begini…beliau bolehlah memikirkan penubuhan parti baru yang sesuai dengan cara beliau yang sentiasa bebal mahu memahami sensitiviti akidah orang Islam…..selain dilihat selalu mengganggu kesepakatan kata dan perancangan PR!

    Reply

  47. 47 truce Feb 9th, 2009 at 10:54 am

    Memang benar!!! Karpal sudah terlalu tua untuk bermain dalam team. Stamina dah tiada. Mungkin dia perlu membenarkan ‘pemain ganti’ menggantinya dalam DAP. Jika Anwar Ibrahim perlu meletak jawatan, adakah Karpal boleh memimpin Pakatan Rakyat? Pernahkah Karpal membawa 82 MP pembangkang ke parlimen? Pernahkah Karpal memenangi 5 negeri? Tidak pernah. Malah beliau pernah hilang kerusi sendiri pun. Rakyat harus sedar yang Anwar mempunyai strategi. Kebanyakan kali strateginya menjadi, tetapi kadangkala tidak menjadi. However, pakatan rakyat harus berada di belakang Anwar untuk menyokongnya dan bersama-sama menundukkan regim BN. Bebaskan Malaysia!!! Change for all!!. Anwar Boleh melakukannya bersama PKR, DAP dan PAS.

    Reply

  48. 48 saji Feb 9th, 2009 at 10:59 am

    Salam Dato’ Seri,

    Ajar sikit dasar perundangan Islam berikut kat member Karpal Singh yang agamanya half Islam half Hindu tu:

    Dari sudut dasar perundangan Islam yang dinamakan ‘ masalih mursalah’ iaitu kaedah umum yang disepakati oleh ulamak zaman moden ini untuk memberikan hukum bagi perkara-perkara dan masalah baru semasa yang tidak dijelaskan dengan terang dan nyata dalam al-Quran, Hadis, ijma’ dn qias bahawa, tindakan parti PR menerima lompatan katak Adun Dato’ Nasaruddin harus hukumnya kerana tujuan-tujuan Sayriahnya melompat ke PR itu untuk mengukuhkan Kerajaan Negeri Perak PR dan Menteri Besarnya dari segi menjaga kepentingan orang Melayu, khasnya dan menolak fitnah UMNO yang mengatakan MB PR ikut telunjuk DAP, amnya.

    Tetapi, tindakan UMNO/BN menerima lompatan 3 katak Adun PKR serta lompatan ke-2 katak Nasaruddin yang walaupun mungkin tujuannya baik dan tidak disangkanya bakal menimbulkan kemudaratan dan kerusakan kepada rakyat Negeri Perak, khasnya dan agama Islam, amnya seperti yang berlaku sekarang, maka hukum keharusan sebelumnya itu bertukar menjadi XXXXX. Contoh dinamika dan pragmatiknya undang-undang Islam berbanding dengan undang-undang Common Law yang dipuja oleh member Karpal Singh kita!

    Reply

  49. 49 Reformasi Feb 9th, 2009 at 11:01 am

    TIME FOR CHANGE IN PAKATAN RAKYAT..

    APPOINT MR KARPAL SINGH AS THE NEW LEADER OF PAKATAN RAKYAT..

    PAKATAN RAKYAT NEED A LEADER WHO IS CONSISTENT WITH HIS PRINCIPLES..

    GOOD LUCK!!!

    Reply

    Soltan Firaun Reply:

    TO: REFORMASI….
    U nak pancing org suh appoint dajal tu,pastu u name urself as REFORMASI? plis la bro or sis or maknyah or pengkid or watever… Klu x setuju ngn seseorng,jgn la pakai word yg org tu guna… malu skit laa..name lah urself as KARPAL’s ASSHOLE ke..k? tq

    Reply

    anak melayu Reply:

    KALAU KARPAL JADI KETUA PR.. ORANG MELAYU AKAN KELUAR PAKATAN RAKYAT.. TAK CAYER CUBALAH..

    Reply

  50. 50 sufferfly Feb 9th, 2009 at 11:07 am

    relaxxxx….
    kutukan dr dalam selalunyer menguatkan aper yg di luar….
    anggaplah seperti moyang menasihati cicit… hehehee..

    tak cam amno nak kene pujiiii…. jeeee……….
    sbab tu selalu tidoLAH….
    kalo ader ahli amno macam si karpal ni dah lama kene c4 dgn najis ni..
    kalo ader pon memang tak kuar TV¾

    Reply

  51. 51 ultraman taro Feb 9th, 2009 at 11:07 am

    peduli apa aku. yang penting terbukti leader PR dah declare perang besar. Kau justify lah ikut lagu mana pun, yang penting terbukti PR tak sehaluan.

    Yang PALING PENTING Karpal ada kata, “..ITU ANWAR NOMBOR SATU WORANG MESTI TAUBAT. DIA ADA BANYAK KESALAHAN MORAL. ITU ANWAR BANYAK SUKA BUAT STATEMENT, ITU SEMUA RETORIK SAJA.”

    [ Makna RETORIK = kenyataan palsu menarik yang dibuat semata-mata untuk membuat pendengarnya gembira dan teransang dan akan terikut2 dengan matlamat tukang bicara ]

    SATU LAGI, memang pun, Karpal ialah orang yang mula2 sound DR M dulu, inform DR M yg dia ada banyak bukti2 yg buktikan salahlaku seks anwar masa anwar jadi TPM. Tapi DR M tak caya, DR M degil sebab sayangkan anwar masa tu. Karpal ancam nak dakwa anwar kat court, tapi DR M terlebih dahulu dakwa anwar kat court. Lepas tu karpal terus diam isu ini.

    Reply

    jerai Reply:

    Saya sangat bersetuju UMNO beli Kapal Sing,Dia sangat layak ganti Pak Lah untuk jadi PM, memandangkan Najib terlalu banyak masalah seperti bini control, dikaitkan dengan Altantoya, kes kapal selam,komisyen beli helicopter dan dikatakan tidak boleh tengok perempuan berdahi licin.Kapal sangat celek undang-undang,dia boleh bertindak adakan pilihanraya DUN Perak untuk menentukan kerajaan mandat rakyat.Dia pun sesuai dengan UMNO kerana menentang hudud dan tidak suka kepada undang-undang syariah.

    Reply

    John Pelato Reply:

    ada gak orang umno sokong karpal, (ultraman taro) tahniah

    Reply

    anak melayu Reply:

    ALA.. BN PUN SAMA JUGAK TAK SEHALUAN.. APER BN TU KUMPULAN MALAIKAT KE SAMPAI SEMPURNA SANGAT.. TAKSUB SANGAT KAT BN KO TU.. DAPAT PROJEK LE TU AKU AGAK.. MEMANG DAH SIFAT ORANG2 BN SUMA ADA KEPENTINGAN.. NK KATA BERJUANG.. APA YANG BN JUANGKAN.. TAMBAH TOL? NAIKKAN HARGA BARANG? TOLONG RAKYAT PUN PAKAI DUIT RAKYAT BUKAN DUIT KERAJAAN.. PIIIIRAAAHHHH MABUK..

    Reply

  52. 52 PJchong. Feb 9th, 2009 at 11:08 am

    come on people. if you compare anwar and karpal , karpal has been constant and true to his statement since i know him in politics 30 years ago. anwar on the other hand is a dodgy and cunning character that cannot be trusted at all! karpal is right about anwar on many things. and anwar NEVER changed. the saddest part is that we have been letting ourself fooled listening to anwar too much until it cost us a state. do you really believed that the success of pakatan in the last general election is the result of anwar? it is NOT! the reason why pakatan wins a lot of seat is because of the weaknesses and internal problems which BN face. as usual, and as a cunning opportunist, anwar just took that opportunity to claim the victory of pakatan is because of him! please do not be fooled again by this guy!

    i support karpal and i urge the pakatan people, if you want to see long term victory, pleaseeee do not let anwar lead. he is a liability to the party.

    Reply

    Ruslee Reply:

    Nope, there’s a lot of things you do not know about Anwar. It is very unfair for you to make such remarks. In this whole episode the real culprit is Najib. Let’s focus our attention on this guy instead. If not because of Anwar, there will not be the Malay support towards PR. The Malay support is increasing by the day as demonstrated by the KT election.

    Reply

  53. 53 hafiz Feb 9th, 2009 at 11:09 am

    karpal, tolong diam boleh tak

    Reply

  54. 54 kluangman Feb 9th, 2009 at 11:17 am

    Karpal hilang peranan sebagai Pengerusi DAP lalu mengalih ke jawatan ‘tukang tilik’.

    Reply

  55. 55 rakyat kedah Feb 9th, 2009 at 11:33 am

    karpal singh munkin merajuk kerana dia tk di pedulikan sbab tu la dia jdi mcm tu..tpi apa2 pn tindakan karpal adalah kurang bijak dalam situasi skrng..spatutnya pemimpin pakatan rakyat bersatu bukannya brpecah.ketepikan dulu emosi.Pakatan Rakyat berada dlm siuasi yg genting skrang silap percaturan akan mngakibatkan bencana yg lebih besar..diharap DSAI dapat mncari jln yng terbaik utk mnyelesaikan isu ini.GUNAKAN KEBIJAKSANAAN JNGAN GUNAKAN KEKERASAN..Kekerasan hnya merugikan Pakatan rakyat..

    Reply

    Ah Cai Reply:

    Kepada rakyat kedah,
    Saya amat bersetuju dengan saranan tuan agar DSAI dapat mencari jalan yang terbaik untuk menyelesaikan isu kenyataan terbuka YB Karpal Singh. Cara yang terbaik adalah menggunakan kebijaksanaan dan bukannya kekerasan.

    Dato’ Seri, pada pendapat saya yang non partisan ini, seseorang yang ingin menjadi ahli politik seharusnya adalah seorang yang perlu tinggi tahap kesabarannya. Mungkin YB Karpal mempunyai sedikit kekurangan dari segi ini. Tetapi kita harus ingat bahawa cara YB Karpal memang ‘predictable’ iaitu beliau seorang yang suka meluahkan apa yang beliau rasa tanpa suka berselindung. Dan jangan lupa sifat beliau yang terbuka ini juga membuat beliau amat dihormati oleh penyokong-penyokongnya.

    Saya cadangkan agar beliau diberikan sedikit masa untuk menenagkan kemaharannya. Setelah itu PUJUKLAH. Mungkin nampak macam mengalah. Kalau kita main bola kita tak boleh terus ke kawasan lawan tanpa merancang strategi. Begitu jugaklah dengan situasi ini. Undur tak bermakna mengalah. Bila sesuai kita akan meyerang semula. Oleh itu, pujuklah beliau. Kita tidak harus lupa bahawa YB Karpal mempunyai penyokong-penyokongnya sendiri. Di dalam keadaan sekarang kita mat memerlukan sokongan dari seramai mana rakyat Malaysia untuk membawa perubahan. Membuang YB Karpal adalah satu tindakan jangka pendek tetapi untuk masa akan datang mungkin ianya akan membawa lebih keburukan.

    Dato’ Seri, api jangan dilawan dengan api……..mungkin sedikit air boleh menjadi penawarnya. Allah maha berkuasa ke atas hamba-hambaNya. Saidina Umar hampir memancung leher iparnya bila mendengar mereka masuk islam tetapi Allah telah memalingkan hatinya dalam sedetik sahaja untuk memberikan hidayah kepada hamba-hambaNya. Tak mustahil kalau suatu hari nanti pintu hatinya akan terbuka.

    Allah bersama-sama dengan orang yang sabar….

    Wallahu alam.

    Reply

  56. 56 alrawa Feb 9th, 2009 at 11:33 am

    Dari segi politiknya, tindakan Karpal bukan lah bodoh hanya tidak cerdik!

    Reply

  57. 57 syah Feb 9th, 2009 at 11:34 am

    bagi aku..korg tukarlah ayat nie:-
    “Keperluan politik hari ini tatkala Pakatan Rakyat sedang memacu seluruh kekuatan untuk membebaskan rakyat dari petaka ciptaan UMNO/BN menuntut kesemua pimpinan berhemah dan membuat keputusan dengan kepala dingin”..

    menyampah aku dgr..sebab aku rakyat juga,tapi aku xrasa ditindas..maka aku mintak korg tukar lah dari rakyat kepada kita..sebab aku rasa separuh atau 3/4 rakyat xrasa ditindas..org2 yg rasa ditindas org2 bodoh yg pergi demontrasi kot..haha..

    lagisatu kesian,pakai kopiah pastu wat demonstrasi..baring tengah jalan,apa kejadah bawa bendera palestin..xde kena mengena..ini budaya politik negara india..kalau la tu bapak aku..huhu..malu beb..pakai kopiah wat demonstrasi..kalau mati saya konpem itu xmati syahid tue.haha

    Reply

    Soltan Firaun Reply:

    Saya teka nama penuh awak ye syah.. Nama awak msti Syah Iran..sbb awk ni sama mcm dia.. lu x baca sejarah mia org la bai..lu g mengaji,baca kitab tajul muluk pastu baru mai comment dlm blog org..kecik2 xmau mampos..besaq2 nyusahkan org..nnt bila dh tua,aku pulak nnt balut hg ngn bndera israel,letak hg atas jln bg treler gelek hg..hg sapa nk tntukan seseorg tu mati syahid ka x??bodoh makye..datang anda x diundang ke blog ni..soo pandai2 la angkat kaki melayu gred c oiii

    Reply

    danish Reply:

    Di zaman penjajah pun ada rakyat yang tidak rasa dirinya ditindas kerana mereka mendapat makanan yang mencukupi dan diberi pekerjaan walau pun hanya sebagai pemandu atau tukang kebun oleh tuan mereka. jika kita hanya melihat dalam skop makan, minum dan keperluan harian saja memang segalanya akan nampak baik. Janganlah kerana perut kenyang anda menutup mata kepsda segala salah laku yang dilakukan oleh UMNO/BN. Tengok apa yang berlaku dalam pemilihan parti mereka pun kita dah dapat menilai siapa mereka. Bagaimana kita hendak mengharapkan orang yang rasuah untuk mendapatkan jawatan tiba-tiba menjadi baik bila telah berkuasa? Orang Palestin pun tidak perlu bersusah payah melawan Yahudi jika mereka ikut sahaja apa yang dikehendaki oleh kaum Yahudi. Di negara kita ketika ini belum sampai peringkat untuk mengangkat senjata tetapi memadai dengan mengadakan demontrasi sebagai menunjukkan tanda bantahan. Mereka memakai kopiah ketika berdemontrasi kerana mereka baru selesai solat Jumaat dan saya berasa bangga dengan mereka kerana menjalankan tanggungjawab untuk di dunia dan akhirat. kalau kita sendiri tidak mampu melakukannya atau buta kayu jangan pula mempersendakan orang kerana kita tidak mengenali mereka. Jika saudara hidup di zaman penjajah mungkin saudara juga akan mempersenda Tok Janggut yang berkopiah dan berserban ketika menentang Inggeris.

    Reply

    anak melayu Reply:

    WOII SYAH.. KO BUTA KE? KALAU UMNO/BN BUAT DEMONSTRASI SELALU DALAM BERITA TU APA PULAK KO PANGGIL??? NAK KATA BANGGANG KANG KO MARAH.. TU LA KALAU DAH BUTA HATI KUMAN SEBERANG LAUT NAMPAK GAJAH DEPAN MATA? MEMANG MINUM SUSU LEMBU BAKA TAK BAIK LA KO NI..

    Reply

  58. 58 nash Feb 9th, 2009 at 11:45 am

    “anjing melalak kuat..gunung tidak akan runtuh” itulah peribahasa yang sesuai dengan situasi karpal singh ini. beliau hanya bercakap atas dasar peribadinya sahaja.

    Reply

    Soltan Firaun Reply:

    amboi nash…hg ni dh jd mcm Karam Singh Walia laaa..Bermadah madah lg.. Ahahaha

    Reply

  59. 59 boy Feb 9th, 2009 at 11:50 am

    apa pun PKR akan terus kehadapan.halangan ini akan mendewasakan pemimpin PKR
    jadikanlah apa yg berlaku ini sebagai panduan di masa hadapan.
    HIDUP PKR………………….

    Reply

  60. 60 Ali Mamak Feb 9th, 2009 at 11:52 am

    Si Karpal ni kalau kat negara Iran dah boleh jatuh hukuman dah…

    Reply

    kampar Reply:

    semua melenting dengan Karpal, tapi itulah Presiden DAP sebuah parti yang disayangi oleh ahli PR. DSAI pula asyik cakap kenyataan Karpal bukan mencerminkan pendirian DAP, sedangkan Karpal tu masih lagi Presiden DAP yang sah dan telah dilantik untuk menerajui DAP. Karpal dah calit tahi kat muka dia pun, DSAI masih nak simpan si Karpal tu…

    Reply

  61. 61 PAKATAN Feb 9th, 2009 at 11:52 am

    Hidup ini perlukan pakatan. Tanpa pakatan pincanglah segala. Hidup maufakat membawa berkat. Ianya tak boleh berdiri sendiri tanpa kerjasama. Moga Karpal sedar dan faham. Jadi lidi sebagai panduan.1,2,3,4,5………kuat tu.

    Reply

  62. 62 Pencinta Damai Feb 9th, 2009 at 12:00 pm

    Buat kerja elok-elok, jangan banyak mengkritik je…….

    Reply

  63. 63 Rakyat perak Feb 9th, 2009 at 12:03 pm

    For me Karpal adalah seorang yg profesional.. dan sentiasa patuh pada undang2..
    Cuma kesilapan dia.. menggunakan media pro BN untuk meluahkan perasaan… yg mana akan menikan diri sendiri

    Reply

  64. 64 PEMERHATIPOLITIK Feb 9th, 2009 at 12:05 pm

    karpal is the best…bcoz anwar yang mulakan acara lompat katak…mmg patut anwar undur diri…

    Reply

    Khairy Reply:

    kau ni pemerhati politik ka pemerhati najib…Dah ada beza antara lompat najib dengan hijrah yang ditaja oleh PR. Kami ikut lunas Perlembagaan, kau ugutan dan rasuah.

    Reply

  65. 65 Taufik SM Feb 9th, 2009 at 12:05 pm

    kenape ngan karpal tu….

    Reply

  66. 66 ayba Feb 9th, 2009 at 12:07 pm

    Keberadaan karpal dalam PR pada saya tidak membawa faedah apa-apa. Tiada idea bernas yang lahir dari akalfikirnya kecuali mulutnya asyik mengkritik dan marah tak tentu pasal pada semua orang. Dia seorang betul, orang lain salah. Tidak kira orang itu ‘teman sekapal’ atau bukan teman. Dia ada teman ke?

    Reply

    kampar Reply:

    Tentulah DSAI temain baik dia dunia dan akhirat.

    Reply

  67. 67 Penyokong Tegar DSAI Feb 9th, 2009 at 12:08 pm

    Aku rasa karpal ni ajen BN la… Kenapa karpal Benak sangat. Tindakan karpal betul betul boleh mencalarkan PR. Bodoh betul karpal…

    Reply

  68. 68 jantan Feb 9th, 2009 at 12:13 pm

    Berita panas,Karpal Singh akan lompat masuk UMNO dan dijanji jadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

    Reply

    Soltan Firaun Reply:

    ni jantan lagi sorang..mepek x tntu pasal..klu dia lompat umno,cmna dia nk jd CM penang..lani penang di bwh pakatan rakyat..hg nk buat cita ni,hg p buat cita kt org2 umno laa..org2 PR suma pandai2..hg pn sama mcm KARPAL THE KARPAWAILEYYY,BODO BELAPIS LAPIS MCM BAWANG…

    Reply

  69. 69 sumiyanto Feb 9th, 2009 at 12:21 pm

    kalau takut karam di laut, jgn naik kapal laaaaaa….. Lawan tetap lawan!

    Reply

  70. 70 lilli Feb 9th, 2009 at 12:31 pm

    karpal musuh islam! wahai penyolong Pakatan rakyat yang bodoh

    Reply

    Khairy Reply:

    Berbeda pendapat adalah dibenarkan oleh Islam…yang tak ikut Islamnya bila membunuh seorang manusia yang lainnya, apabila memfitnah tidak bawa 4orang saksi yang sahih, bila rasuah makan duit rakyat

    Reply

    pulau pisang Reply:

    Ala Lilli oiiiii

    Karpal tu memang orang dok tau dah musuh Islam(sebab lawan Hukum Hudud).

    yang aku hairan UMNO yang tak mau laksana hukum Hudud(untuk orang Islam sahaja)
    nak panggil apa!!!!!!!????????????

    Reply

    benci_umno Reply:

    oiii bodooo lilli, umno pun parti kapir..la ngokkk

    Reply

    ami Reply:

    karpal musuh islam memang patut.ini yg islam pun takut hukum hudud.lagi besar dosanya.mcm2 alasan bila cerita pasal hudud.cuba tanya diri dlm umno betul tak? saya puji lim guan eng mb p.p.walau pun non muslim tetapi beliau byk baca tentang islam.ni yg islam keturunan nama je islam yg lain belum tentu tau hukum hakam islam

    Reply

  71. 71 Lansut Feb 9th, 2009 at 12:45 pm

    YA Betul tu, KARPAL O KARPAL, insaf lah, sudah lah cara awak tu seperti koboi gila tembak sini sana tapi kena orang sendiri juga. Kelemahan PR memang ada, u pun mesti tau baru saja berusia 10 bulan masih banyak perlu di pelajari. Semua anggota PR masih dalam proses berkerja sama cuba membentuk satu fikiran supaya dapat membentuk satu kerajaan yang bijaksana dan berkebolehan untuk memerintah negara kelak.
    Karpal oi Karpal kalau ada masalah dalaman PR sila lah berbincang among you all secara tertutup jangan buat heboh di dalam media yang disedia kan oleh BN.You ingat hero kah.Orang akan ibarat you as a “TAI LAN NGONG”.Please ask your chinese friend what the word means. KARPAL please lah started from the KT election there are many peaple commented about you.Please dun repeat k. I always Sanjung you as a great lawyer and its true you are great lawyer that i think no peaple can judge you. But your attitute on the BN media made me really sad. Tell you la i,m a DAP supporter.PLEASEEEEE

    Reply

  72. 72 Anjun Andiff Feb 9th, 2009 at 12:47 pm

    Karpal dah mula hilang ingatan atau dalam ertikata laian “SASAU”. Beliau lupa adakah dia pengerusi parti UMNO atau DAP. Sifat beliau yang amat kecut perut bila sebut saja perkataan HUDUD buat kita langsung tak faham. HUDUD langsung tak kenal beliau malah tak usik langsung pun. Mungkin Karpal ni ada buat kerja tak betul kot sebab tu dia langsung tak boleh dengar perkataan HUDUD.

    Reply

    kimpal Reply:

    pemimpin umno pon tak suka hudud,inikan pulak karpal

    Reply

  73. 73 berkat Feb 9th, 2009 at 12:59 pm

    mungkin Mr Karpal Singh kecewa apa yg berlaku di negeri Perak. wahai saudara ku syaitan amat suka mereka yg bertelingkah sesama sendiri. maka berhenti bertelingkah sesama sendiri. seperti bermain bola sepak bila pasukan itu tewas maka oleh itu pasti ada pihak yang mempertikaikannya. kita mesti mencari kelemahan serta memperbaikinya. jangan jadi pemain bola sepak negara kita sekarang ni tiada penyudahnya. penontong berang jurulatih asing menjadi mangsa. tersebarlah keburukan negara kita ke seluruh dunia. sebenarnya mmg pemain kita tiada qualiti, itulah hakikatnya. bila bermain untuk negeri, apakah isu yg selalu dbangkitkan pemain…duit…duit…duit, mcm mn nk maju. so cari yg mempunyai jati diri dr mncari yg bermasalah. negara lain bila kelab ingin beli pemain, diaorang akn bincang dgn pengurusan. bila d persetujui baru lah declare. tp negara kita byr kat pemain tu srh timbulkan masalah kat kelab lama lps tu cabut. br je nk naik dah kena lingkup. sampai bila2 x maju. dah org mls nk tgk bola, barulah ada pihak yg tampil. tu pn buat syarat je. lama2 lingkup di buat diaorg ni. buat event grand2 tp yg untung orang asing. lantak la korang..korang la pemain, korng la reffree, korang la jurulatih, korang la penonton. korang la milo boy. aku ingat la negara kita ni kena mintak kaunseling negara luar la. buat apa2 pn x mnjadi.

    Reply

  74. 74 berkat Feb 9th, 2009 at 1:12 pm

    ingat sahabat2 ku jgn bertelingkah sesama diri. musuh di depan menanti peluang utk menjatuhkan kita. fokus ke musuh bukan sahabat sendiri. kerajaan Uthmaniah hancur berpunca dr pertelingkahan sesama sendiri. kerajaan uthmaniah juga dahulu kerajaan campuran yg di pimpin oleh org islam. tetapi tewas bkn melalui peperangan tp akidahnya. cuba timbulkan kata2 semangat, seperti org jepun. banzaiiiiiiiiiii.

    Reply

  75. 75 anak kedah Feb 9th, 2009 at 1:15 pm

    Rsanya karpal ni nk mampuih dh kot..kpd DSAI..sy ttp mnyokong DS..

    Reply

  76. 76 amla Feb 9th, 2009 at 1:22 pm

    sebagai pemimpin aya sewajarnya dilakukan adalah kreativiti dalam beritndak bukan tunggu pemberita datang menyr=embah baru nak bercakap, sebagai pengerusi tantunya kreadibiliti kemimpinan perlu ditampilkan bukan tunggu ada pluang hendak menghentam kemudian ada pluang celupar pulak. kepimpinan yang berkelibar bertungkus lumus menimbangkan masalah yang timbul bukan tunggun untuk menghentam dan melyalahkan orang lain. beginikan pengerusiDAP!!!!????

    Reply

  77. 77 anymus Feb 9th, 2009 at 1:23 pm

    Karpal dah nyanyuk …

    Reply

  78. 78 pematang pauh Feb 9th, 2009 at 1:28 pm

    Singkirkan KARPAL SINGH dari Pakatan Rakyat ..

    Semua pemimpin PR bangkit dan terajang keluar duri dalam daging …

    BANGKIR SEMUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    KELUARKAN KARPAL DARI PR ……………
    KELUARKAN KARPAL DARI PR ……………
    KELUARKAN KARPAL DARI PR ……………
    KELUARKAN KARPAL DARI PR ……………
    KELUARKAN KARPAL DARI PR ……………
    KELUARKAN KARPAL DARI PR ……………

    Reply

  79. 79 pojin Feb 9th, 2009 at 1:29 pm

    episode 1 “Tenggelamnya Sebuah Bahtera”

    Karpal adalah sebuah ka(r)pal yang hampir di hujung pelabuhan dan hampir tenggelam bersama Bahtera Naga (BN) yang hilang pertimbangan (dacing)…..sack him from PR/DAP!

    Reply

  80. 80 ada nama Feb 9th, 2009 at 1:31 pm

    saya rasa pihak tertinggi PR kena nasihatkan karpal.takde faedahnya karpal melepaskan geram beliau kepada semua pimpinan PR.bagi karpal semuanya x betul dia aje yg betul..saya rasa better karpal have a gud rest…suruh anak dia ganti..dia dah sezaman ngan mahathir..mahathir dah resign pun..so better you karpal resign to..

    Reply

  81. 81 Tuan Cobra Feb 9th, 2009 at 1:42 pm

    Semanjak dua manjak ni (Beberapa tahun yg lalu) YB.Karpal Singh ni saya tengok2 mcm ada fikirannya yg pro ke BN??? saya sudah memerhatikan telatah beliau ni semenjak 2 tahun kebelakangan ni…Mungkin ada yang memudarkan fikiran beliau.Kerana sekarang ini Pemimpin India tidak ada lagi di dalam BN. Beliau sering menyokong Pendangan YAB PM kita semenjak dua manjak ni. Apakah Pemimpin2 PR tidak terasa? Atau telah di buat rundingan berkenaan perkara ini? Apakah mungkin Keperibadian YB.KS memang begitu? Saya kurang begitu menganali secara dekat keperibadian beliau. Mungkin dia ada streteginya tersendiri untuk melemahkan PR dari dalam??? Kalaulah saya berkedudukan mcm beliau saya tidak akan membuat Stetment yang BENAR2 MERUGIkan PR untuk Masa dapan PR itu sendiri, Kan kita sudah dapat melihat begaimana MASA DAPAN PR untuk MENUMBANGkan BN pada PRU-KE13??? Apakah beliau jenis Manusia kalau bercakap secara tidak berfikir terlebih dahulu dan tidak Profosinal? Saya sebagai Pemimpin Kerdil disatu Kawasan MP belum lagi Keluar dari BN. Tetapi Hati saya sudah tidak ada didalam BN. Permasaalahannya sekarang, Pemimpin PR terutama sekali pemimpin tertinggi janganlah BERCEKARAN dan MEMBUAT SIDANG AKHBAR terbuka dan MENDEDAHkan KELEMAHAN sesama sendiri didalam BN !!! Kami dari Negeri Sabah/Sarawak akan memestikan BN tumbang pada PRU-KE13 bergantung akan Kredibiliti Kepimpinan PR itu sendiri..!!!

    Reply

  82. 82 mat rempit ganu Feb 9th, 2009 at 1:51 pm

    aku rase mat karpal nih jeles dengar MP & ADUN PR kene offer juta2 utk lompat parti, tapi BN tanak offer kat dier..
    so bile cenggitu, dier buat2 laa belasah Anwar.. so nanti BN buleh offer juta2, buleh dier lompat.. tapi dier nih kaye dah.. nak duit mende lagi.. huh.. dgiler ah org tua nih..
    tapi kalu aku jadi pak najib pung aku tanak offer kat dier.. akaka..

    Reply

  83. 83 petai Feb 9th, 2009 at 1:53 pm

    pd pendapt aku plak,2 2 ptt kena buang negara.br puas ati aku

    Reply

  84. 84 Comey Feb 9th, 2009 at 1:57 pm

    Karpal mmg zionis malaysia lerr…kerja dia memurtadkan org islam korang tak tahu ker?? kes Lina Joy tu, dia la antara dajal berenam tu..sedar sikit, kalau PR nak bebaskan msia dari kuku besi BN today, jnaga ketepikan agama dan bersekongkol dengan musuh islam

    Reply

  85. 85 hambali Feb 9th, 2009 at 2:04 pm

    Pilihan raya akan datang jika DAP letak karpal sebagai calon, pasti kalah.

    Reply

  86. 86 nina Feb 9th, 2009 at 2:07 pm

    dia ni penat pikir .. byk kes kot.. let him rest. ape pun takyah a gadoh2, nanti rakyat tgk anda semua macam kartun.. :)

    Reply

  87. 87 Arau2 Feb 9th, 2009 at 2:10 pm

    Saya amat2 menyokong apa yg telah diluahkan perasaan oleh kawan2 yg telah membuat komen diatas. Selaku Pengarusi sebuah Parti yang Besar didlm Negara ini (DAP) YB.Karpal “WAJIB”lah BERSOPAN dan “BERMARUAH” sedikit ketika membuat Komen…Apa tah lagi bersengkutan dengan DSAI. Cuba kesamua Pemimpin2 PR fikir semula sebelum DSAI bergerak Aktif didalam PR (Masih dlm Penjara), Berapakah kerusi MP dan ADUN Pembangkang perolehi???….Saya khuatir yang YB.Karpal Singh ni ada buat deal dengan Pemimpin BN tak??? Banyak Perkara yg tidak sepatutnya beliau suarakan sudah dikeluarkan dari mulut beliau sendiri…Seandainyalah saya bukan seorang Muslim seperti dia, Apa yang dia Takut dengan Hukum Hudud? Hudud itu adalah HUKUM dari Allah yang amat bagus. Kita tidak buat apakah kita Takut dengan Hukum HUDUD? Contohnya ada seorang Kawan saya berstatus Pemimpin Daerah (Bukan beragama Islam) juga amat2 bersetuuju dengan Hukum Hudud, Beliau berkata “Rumah kita tidak perlu lagi dipasangkan dengan Grill besi kerana Hukum Hudud sudah menjadi Grill rumah kita. Penjenayah pun berfikir 2 kali untuk membuat kerja2 yg tidak bagus” itu kata2 yang terkeluar dari mulut seorang Kawan Akrab saya. Saya lihat Pemikiran YB KS ni terlalu Agresif tanpa Sempadan seperti Internet juga, Mungkin beliau kelebihan termakan Iron,Protein,Lecitin dan Kismis Tok Guru kot atau beliau sudah Nyanyuk ??? Pemimpin yg bersifat seperti KS ini kalau didalam Persatuan/Pertubuhan memang dia akan membuat Kehancuran dan tidak akan membolehkan Kejayaan….Apakah TINDAKAN yang boleh dibuat oleh Kepimpinan DAP lain seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan SIng? atau YB.KS mau anak dia menjadi Ketua PR kah?

    Reply

  88. 88 jering @petai Feb 9th, 2009 at 2:22 pm

    kalau kita pikir secara rasional, apa yang karpal kata tu memang patut. bukan nak sebelahkan dia, DSAI yang buat semua ni jadi haru biru.dulu beria-ia kata orang nak lompat sebelah PR, tapi la ni, bila ada orang yang dah pandai lompat sapa yang putih mata. lu pikir la sendiri.

    Reply

  89. 89 perak Feb 9th, 2009 at 2:25 pm

    padan muka korang… dulu ko sanjung sngt karpal sing..
    korang semua melayu PKR memang bodoh.. kah kah .

    Reply

  90. 90 Sulaiman Bin Hanim Feb 9th, 2009 at 2:27 pm

    Pendapat Kluangman & Alrawa amat saya persetujui walaupun pendek tetapi “TEPAT SEKALI” dan membuatkan saya tertawa terbahak bahak seorang diri mcm orang gila tetapi bukan macam 1 orang Singh ini. Kerana C Karpal ini mungkin dari semulajadinya bersifat AGRESIF yg tidak bertempat. Beliau saya hormati sebagai seorang Peguam yang tersohor didalam Negara ini, tetapi dia bukan sebagai Pemimpin Politik yang mempunyai DIPLOMASI & SEIKOLOGI. Beliau tidak ubah seperti Kebawah DYMM Sultan Perak, Seorang Sultan yg Berstatus sebagai Ketua Agama sedangkan Isteri dia tidak menutup Aurat. Macam mana nak jadi Ketua Agama didalam Negeri Perak??? Sultan dan Pemimpin kita Bangsa Melayu ni kadang2 buat kita malu sahaja sebagai orang yang beragama Islam…..

    Reply

  91. 91 ladymariah Feb 9th, 2009 at 2:32 pm

    memang kenyataan karpal telah menghina dsai tapi tidakkah anda terfikir kata-kata beliau telah menjerat org umno sendiri? hehehe. cuba korang fikir bebaik.

    kalau dia suruh dsai letak jwtn pasal lompat parti, org umno suka.
    maknanya.. semua pemimpin bn yg sokong lompat parti pun kena letak jawatan.
    hmm… betul ke mcm tu?

    Reply

  92. 92 zainal Feb 9th, 2009 at 2:36 pm

    KARPAL MINUM TODI ORANG BN BAGI MINUM TU YANG CAKAP MERAPU….

    Reply

  93. 93 huhuhu Feb 9th, 2009 at 2:39 pm

    Vahh Karpal-ji..!! Syabbashhh betaa.. Syabbasshhh!!

    Reply

  94. 94 adoom Feb 9th, 2009 at 2:41 pm

    apa pasal u all semua kecoh-kecoh nie…. karpal dng DSAI kan sama saja dan sering berkerja sam . fikir-fikirkan lah.

    Reply

  95. 95 Locco Feb 9th, 2009 at 2:51 pm

    karpal ni yg patut keluar dari PR, menyusahkan org… rakyat semakin bersatu menolak BN tapi ini karpal mmg bebal la…main cakap ikut kepala otak dia jer… don’t play-play with rakyat la… stupid loyar buruk

    Reply

  96. 96 kapalayar Feb 9th, 2009 at 3:09 pm

    hahahha..lawak aa korang ni…macam citer hindusatan..

    politik=lawak antarabangsa

    lantak korang laaa….

    jgn jadi bodo

    Reply

  97. 97 kapalayar Feb 9th, 2009 at 3:10 pm

    korang sumer gile

    Reply

  98. 98 kapalayar Feb 9th, 2009 at 3:11 pm

    mana tun..bangkit la tun mahathir

    Reply

  99. 99 Azlan Feb 9th, 2009 at 3:12 pm

    Karpal patut fikir elok-elok kenyataan dia. Kalau DSAI letak jawatan, pihak yang paling rugi ialah pembangkang, DAP termasuk Karpal sendiri. Manakala UMNO, BN, TV3 pulak bersorak kegembiraan.

    Reply

  100. 100 AMK_Johor Feb 9th, 2009 at 3:12 pm

    karpal ni kepala dah mereng sket sbb byk sgt kes mahkamah dia dok uruskan.
    salah satunya ialah sbg peguam pemerhati keluarga altantuya.
    agaknye hantu altantuya najib dah masok dlm bdn dia kot.
    tu sbb dia dok nak komplen nak serang geng2 dia sndiri.
    aduhai karpal singh ko pegi la bercuti kat pangkor sane ngan zambry lg bagos.

    Reply

  101. 101 angry perak Feb 9th, 2009 at 3:20 pm

    Mana Altantuya ?
    Mana Bala ?
    Mana Tuhan

    Reply

  102. 102 BN Member Feb 9th, 2009 at 3:24 pm

    Bagus, bagus! Bila pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat bercakaran sesama sendiri, mereka akan jadi lemah. Mudahlah bagi BN untuk terus memerintah negara kerana BN mengutamakan pemuakatan dan kerjasama dalam kalangan pemimpin part-parti komponennya.

    Reply

  103. 103 Teichou 11 - Zaraki Kenpachi Feb 9th, 2009 at 3:51 pm

    Sieg für Pakatan Rakyat !!!!!!!!

    Reply

  104. 104 Kapal Sink Feb 9th, 2009 at 3:59 pm

    Selamat Hari Thaipusam…

    Reply

  105. 105 Noh Feb 9th, 2009 at 3:59 pm

    Dia cemburu dengan DSAI kerana dah lama dalam pembangkang tak ada sapa nak lantik dia sebagai ketua PR. Dia rasa dia pakar undang2 dan vokal tapi tak sapa nak kan dia jadi Ketua Pembangkang. DSAI yang baru pertama kali menang sebagai MP Pembangkang terus dijadikan Ketua Pembangkang. Jangan dia perasan dia hebat sangat. Sejak dia rasa hebat dalam pembangkang begitu lama berapa negeri yang dapat dirampas oleh DAP yang dipimpimnya. Apabila DSAI pimpin PR, Penang dapat dirampas oleh DAP dalam PRU12. Hamjadah puna Karpal tidak berterima kaseh dengan adanya ketokohan DSAI nama DAP yang dipimpinnya harum seluruh negara setelah dapat memerintah Penang. Karpal ni bukan ahli politik, dia hanya perasan hebat untuk menonjolkan dirinya sebagai pakar dalam undang2 dan vokal. Untuk menyerlahkan kehebatannya terpaksa menggunakan media parti lawan, pasti mendapat sambutan dan meletup pujian parti lawan kepadanya tidak seperti dalam PR yang mana popularnya ditengelami oleh tokoh2 lain. Karpal ini wajib ditenggelam dan dilemaskan dalam Lautan Hindi biar dia sedar siapa dia sebenarnya.

    Reply

  106. 106 nyah Feb 9th, 2009 at 4:06 pm

    Apa lagi datuk seri?Lawan lah.Apsal diam aje datuk sri?Karpal dah kutuk you ni kau kau punya..tapi still datuk sri tak nak buat apa?Saya pelik lah datuk sri..Does he have anything against you yg boleh menjatuhkan datuk sri sampai datuk sri sendiri tak berani nak jawab dia balik?Satu lagi yg nyah pelik dari dulu lagi ialah selalunya..kalau di sesebuah negara yg mana pembangkang dah menjadi kuat,normally diaorg akan mendesak that particular present punya no.1 leader utk step down..bukannya no.2 which is the timbalan.So why selama ni datuk sri asyik nak menjatuhkan Najib (regardless the fact dia guilty ke atau tidak.) dan bukannya pak lah?Kalau ngan Najib,whatever means is necessary …tak pulak ngan pak lah.Saya betul betul lah berharap datuk sri jatuhkan pak lah tu dgn bersungguh sungguh..bukan main ckp sahaja tapi buktikan jugak!!!

    Reply

  107. 107 ijat Feb 9th, 2009 at 4:07 pm

    karpal….cakap tak serupa bikin pooodah!!!!!!

    Reply

  108. 108 Noh Feb 9th, 2009 at 4:09 pm

    Pemimpin2 DAP diminta ajarkan Karpal ni cara2 disiplin dalam PR. Telajak perahu boleh balek terlajak kata buruk padahnya. Jangan naikkan semangat pengundi2 yang pro PR khususnya PKR dan Pas benci dan tidak mengundi calun DAP nanti.

    Reply

  109. 109 Jay Feb 9th, 2009 at 4:17 pm

    Karpal melatah ini biasalah. Kan Pakatan dah tumbang di Perak. Mana2 pemeimpin pasti kecewa. Apa lagi Si kaprpal ini kan Pengerusi DAP dan DSAI adalah Pemimpin Pakatan. So, kesalahan letak pada DSAI. Macam UMNO, dah kalah banyak kerusi sejak PRU ke-12, PP dan KT, Mahathir dan para pemimpin UMNO yang lain minta Bodowi undur, biasalah. Tension. Nanti reda lah itu.

    Tapi satu saja nasihat sama Karpal, ini bukan masanya nak tuding jari. DSAI bukan salah pun terima Datuk Nasar, DSAI bukan culit, menghilangkan Datuk Nasar atau bagi tawaran wang dan jawatan. Malahan Datuk Nasarlah yang nak betui masuk PKR. Lagi pun DSAI tak sembunyi Datuk Nasar malahan pengisytiharan keluar dibuat di depan rakyat di Bota. Ini berbeza dengan Najis, sembunyikan orang, hilang 4-5 hari, keluarga tak tau, kawan2 tak tau, MB pun tak tau, ini waktu kerja ini, time pejabat, tiba2 munculdi depan Najis dan Najis kata 3 ADUN ini bersama BN dan Kerajaan BN ada majiroti.

    Karpal mesti ingat, peristiwa ini tak perlu orang pandai untuk faham, Karpal harus malu, lawyer pun tak faham, erti muslihat UMNO Zionis.

    Reply

  110. 110 Jay Feb 9th, 2009 at 4:22 pm

    @ lilli,

    Karpal bukan musuh Islam. Cuma cetek pengetahuan, tak tak faham. Hairan ya, cuba lah kalau tiba-tiba Karpal nak join MIC, BN, semua orang UMNO akan kata si Karpal ini hero, pejuang sejati, sahabat Islam. Kah..kah..kah.

    Di mana ada kedeai Mamak, di situ ada tea tarik.
    Di mana ada susu lembu, di situ ada bayeeee.
    Its all about power & politic.
    Siapa yang berkuasa, dialah yang betui.
    Tapi bagi bijak, majoriti bukan bermaksud dia benar, minoriti bukan bermaksud dia salah.

    Reply

  111. 111 berkat Feb 9th, 2009 at 4:29 pm

    chor..tgk budak2 BN. suka deme bila Karpal buat statement mcm tu. tp x sedo Dato’ Zambry g ry Thaipusam semlm org x lyn pn die. ry x d jemput tup2 ade mukenye depan paper. ape ke hel nye. dtg duduk peh tu blk. mane reti nyembang2 die ni. x reti malu betoi, nak kate ape memang muke x reti malu nak buat macam mane. ry tu india punye apesel die plak yg datang, mane g nye Samy Vellu. dah tukar rupe kot. bila mase nye Samy Vellu pki spec. mike x pelik ke.

    Reply

  112. 112 Pakatan Sejati Feb 9th, 2009 at 4:46 pm

    Salam semua,

    Berkenaan Karpal Singh, aku rasa dia dah melepasi tahap melampau dalam mengkritik. Tindakan dia mencemar kedudukan Pakatan Rakyat. Seharunya di boleh bersara dari dunia politik. Kita Pakatan Rakyat kena bersatu supaya tiada anasir luar menganggu pakatan kita. Pihak BN memang ambil peluang untuk memecah belahkan kita. Jadi DSAI perlu mengambil langkah sewajarnya berkenaan pekara ini. Saya takot ini akan berluasa dalam membentuk Pakatan yang teguh. Kami berada di belakang anda..

    HIDUP PAKATAN RAKYAT!!!!!!

    Reply

  113. 113 samad Feb 9th, 2009 at 4:51 pm

    saya rasa , kapral nie tersalah scrip ayat kot masa buat ucapan…walaubagaimanpun tahniah kapral bikin
    pusing satu malaya……..

    kapral..u bijak tapi…??????

    Reply

  114. 114 alex chong Feb 9th, 2009 at 5:09 pm

    Same old Kapal,

    Come to think of it, its good that we have Kapal. Kapal who will not hesitate to criticize on anyone, anytime and anywhere. At least, we know the situation is serous, as least, we know someone is telling the truth. So that we can correct our mistake and do better next time.

    Reply

  115. 115 maulana Feb 9th, 2009 at 5:10 pm

    Salam,
    Hebat sungguh kalian yea. Hatta ianya sebuah kebenaran tapi terpalit kepada diri sendiri cukup lantang menepisnya.
    Butakah mata kalian di waktu seruling di mainkan memanggil gerombolan parti yg memerintah untuk melompat ke parti kalian dan itu tidak pula di namakan pengkhianat. Mengkhianati pengundi2 yg telah menyokong AP pemerintah. Malah begitu bangga tatkala seorang pengkhianat telah melompat ke parti kalian dan mencanangkan seluruh dunia, inilah permulaan perjalanan ke putrajaya. MENGHALALKAN apa jua tindakan AP pemerintah yang ingin menjadi KODOK di parti kalian.
    Itulah bangsaku, MELAYU. Cepat LUPA, cepat MELATAH, cepat MENGAMPU, cepat PANAS BARAN, dan akhir sekali dan sekali lagi CEPAT LUPA.
    Sedarla kalian, terimala hakikat takde manusia yang sempurna. Jangan terlalu taksub sehingga kamu membutakan hati utk mengatakan kebenaran.

    Reply

  116. 116 Ailin Feb 9th, 2009 at 5:24 pm

    If he has principle, WHY IS HE A LAWYER? HAHAHAHA! But on a serious note, I think DAP has a small split. Karpal on one side, Kit Siang and Guan Eng on one. Thank God Kit Siang and Guan Eng is okay with Anwar and Husam of PAS. PR must be united for the greater good of Malaysia. DAP and PAS can’t have everything they want but if they can work together, Malaysians will be happy. Make sacrifices for Malaysia.

    Reply

  117. 117 xyz10 Feb 9th, 2009 at 5:38 pm

    pr memang nak menjahanamkan negara. anda semua sama sahaja. anda memerintah pasti negara kena jual.

    Reply

  118. 118 Soltan Firaun Feb 9th, 2009 at 5:45 pm

    KARPAL THE KARPAWAILEYY

    Reply

  119. 119 Soltan Firaun Feb 9th, 2009 at 5:48 pm

    kalu nk hidup lebih aman, pecat dia daripada pakatan..jgn kerana nila setitk,rosak susu sebelanga..KARPA KARPU

    Reply

  120. 120 Soltan Firaun Feb 9th, 2009 at 5:54 pm

    wahai lilli yang pandai…klu awak pndai sgt,g la tembak dia..headshot…klu awk org islam la kn..dia kn musuh islam…

    Reply

  121. 121 burst Feb 9th, 2009 at 5:57 pm

    haha..org tua kalau merajuk….

    Reply

  122. 122 Soltan Firaun Feb 9th, 2009 at 5:58 pm

    ni jantan lagi sorang..mepek x tntu pasal..klu dia lompat umno,cmna dia nk jd CM penang..lani penang di bwh pakatan rakyat..hg nk buat cita ni,hg p buat cita kt org2 umno laa..org2 PR suma pandai2..hg pn sama mcm KARPAL THE KARPAWAILEYYY,BODO BELAPIS LAPIS MCM BAWANG

    Reply

  123. 123 eskay nine Feb 9th, 2009 at 5:59 pm

    Eloknya Karpal Singh diSINGKIRKAN terus dari DAP kerana dia akan memecahbelahkan Pakatan Rakyat. Media Massa akan terus mainkan VT Karpal mengamuk sekurang2nya untuk seminggu lagi di TV1-TV9. Harap DSAI mempertimbangkan cadangan saya. Saya pasti RAMAI yang akan menyokong usul saya ini..

    Reply

  124. 124 burst Feb 9th, 2009 at 6:01 pm

    karpal ni mmg cam ni..aku nyampah ngan dap sbb utama karpal…
    kalau kita tgk dia ni x bersifat team player…bila silap sikit mulala nak cari kesalahan org lain even dianye allies skalipon..

    Reply

  125. 125 manis madu Feb 9th, 2009 at 6:05 pm

    pilihan raya kecil parlimen bukit gantang;
    Datuk Seri Mohd. Nizar vs Datuk Dr. Zambry

    Reply

  126. 126 pearl Feb 9th, 2009 at 6:25 pm

    aku kesian kat korang2 yang baru nak amik tau pasal perkembangan politik ni. ko tau tak, yang sebenarnya BN la yang mulakan acara lompat parti ni dah lama dulu..rasuah orang pas suruh lompat parti. korang yang hingusan ni jgn la pandai nk komen kata anuar yang mulakan acara lompat melompat ni. kaum kerabat BARISAN NEGATIVE korang la yang mulakan dulu…

    korang ni wat kelakar la…tapi tak menjadi…kesian korang..hingus tak kering lagi nak dah komen melulu…kesian..kesian…

    Reply

  127. 127 Revolusionizer Feb 9th, 2009 at 6:44 pm

    PR patut mengambilkira pandangan Karpal sebagai salah satu sifat permuafakatan & demokratik yang perlu dalam pakatan untuk menyuarakan pandangan terhadap kepimpinan PR..Baik buruk memang ada..tetapi harus diingat PR adalah “the new coolition” yang perlu lebih banyak dikuatkan tunjang persefahaman,keserasian dalam kepelbagaian..
    Ingatlah para2 pemimpin PAkatan Rakyat..segala yang diharap rakyat pasti lebur andai
    karamnya kapal “PAKATAN RAKYAT”

    Reply

  128. 128 Jackie Eng Feb 9th, 2009 at 7:26 pm

    Karpal,

    You should bertaubat ASAP.

    -Sarawakian

    Reply

  129. 129 mie08 Feb 9th, 2009 at 7:41 pm

    selama ini tiada apa kebaikan yang diberikan oleh karpal dlm pembentukan pr.jadi apa yg perlu di pikirkan oleh ahli pr ialah menyingkirkan mrk yang berfikiran kolot sprt karpal.karpal bolehlah di ketegori sbg tidak berpedoman…..

    Reply

  130. 130 Awang Bomee Feb 9th, 2009 at 8:15 pm

    Bo layan kat Kapal sink

    Reply

  131. 131 Altimate Feb 9th, 2009 at 9:29 pm

    Karpal oh Karpal…

    Another stupid karpal statement … ZzzzZz.. Satu lagi cara en.kapalseng mencari populariti murahan …

    Reply

  132. 132 putra mahkota Feb 9th, 2009 at 9:41 pm

    karpal mabuk minum brandy…tua kutuk x sedar diri…yennadeiii…

    Reply

  133. 133 bulan Feb 9th, 2009 at 10:02 pm

    Karpal oh Karpal pedulikan dia ni.!!

    Misi kita untuk mengembalikan hak rakyat di Perak mesti diteruskan.Tengok Allah taala nak tunjuk tu ,permegian Ahli Parlimen Bukit Gantang, Haji Roslan Shaharum seperti ada hikmah disebaliknya
    Pilihan raya kecil akan diadakan tidak lama lagi walaupun impian PR ingin mengadakan pilihan raya seluruh Perak tidak tercapai .Ini adalah satu titik kebangkitan baru bagi rakyat Perak .Kita tengok siapa yg menang nanti!
    Reformasi..Takbir…!!!

    Reply

  134. 134 Bengali from BANGLA Feb 9th, 2009 at 10:02 pm

    Kawan-kawan..

    itu karpal banyak marah..dia simpan lama sudah!

    dia mau jadi Chief minister penang..itu DAP tak mau kasi
    dia jadi ..

    itu pasal dia banyak marah sama kit siang, guan eng..juga
    anwar….

    Reply

  135. 135 bulan Feb 9th, 2009 at 10:04 pm

    Karpal oh Karpal pedulikan dia ni.!!

    Misi kita untuk mengembalikan hak rakyat di Perak mesti diteruskan.Tengok Allah taala nak tunjuk tu ,permegian Ahli Parlimen Bukit Gantang, Haji Roslan Shaharum seperti ada hikmah disebaliknya
    Pilihan raya kecil akan diadakan tidak lama lagi walaupun impian PR ingin mengadakan pilihan raya seluruh Perak tidak tercapai .Ini adalah satu titik kebangkitan baru bagi rakyat Perak .Kita tengok siapa yg menang nanti!
    Reformasi..Takbir…!!!

    Reply

  136. 136 bonda Feb 9th, 2009 at 10:23 pm

    biarkan orang nyanyuk… layan pun tak guna.. buang masa aje

    Reply

  137. 137 ALFARENJER Feb 9th, 2009 at 10:37 pm

    WAHAI PAK MENTERI, AHLI BN… HATI-HATI LER DENGAN WAYANG KULIT KARPAL NIE,.. PRESS CONF. DIA KUTUK SAHABAT2, KAT BELAKANG BAIK PUNYE CILOK DENGAN DSAI, LKS, LGE AND NIZAR.

    WAHAI MELAYU PKR.. INGATLAH INI SANDIWARA ORANG BUKAN MELAYU MAHU MELIHAT MELAYU GADUH SAMA SENDIRI. INGATLAH SEJARAH KITE DULU.

    WAHAI MALAYSIAN… FIKIRKAN UNTUK MENJANA EKONOMI DAN PENDIDIKAN ANAK2.

    BN,PAS,PKR,DAP.. SEMUA PARTI MANUSIA, KITA CUBA CARI YANG BAIK SIKIT DI KALANGAN YANG MEMANG TAK BETUL.

    Reply

  138. 138 pakyob Feb 9th, 2009 at 10:43 pm

    Mr Karpal…kesian lee..Media Perdana jadi kan dia macam badut sarkas je smlam..meracau tak tentu hala..seronok TV3 suku pehhh..bertambah menyampah teman.
    Mr Karpal,
    I think its time u to step down lee…lets ur sons takeover.
    PKR ibarat satu molekul yang membolehkan DAP dan PAS bercantum.
    Syabas DSAI….

    Reply

  139. 139 ca Feb 9th, 2009 at 11:15 pm

    To PKR,
    Don’t fight againts each other la….. Don’t touch the royal matters (more to Malay matters what). Don’t follow the rythm of BN…. Don’t do idiot thing. Don’t ever show your weakness point. Don’t & don’t. Just Do Something For The Best of Voters…. That is Us. Wassalam

    Reply

  140. 140 jkn Feb 9th, 2009 at 11:22 pm

    Karpal is still thinking 20 years back.He must change his thinking according to the current politics. If he cannot do that he should step down.

    Reply

  141. 141 ajib Feb 9th, 2009 at 11:30 pm

    aku rasa kita semua dapat SEMBELIH hidup2 si tua nyayok ni, anwar ibrahim cukup punya bagus nak jaga pakatan rakyat ko pulak buat hal. ko pancen je lah mintak duit pencen kat najib bodoh punya peguam bangang

    Reply

  142. 142 kebayan Feb 9th, 2009 at 11:44 pm

    Biarlah Karpal terjun dengan Kapal-kapalnya. Apa punya worang, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Tan Seng Giaw, Ngeh Koh Ham boleh tolak ansur ini satu worang sudah mabuk marah-marah. Kalau mau marah bukan Anwar lah itu Altantuya ex-husband, Najib. Itu Najib lah kasi marah satu kali bagi tau sama wartawan. Lain kali minum kalu satu gelas cukuplah tak mau satu tong. Nanti cakap apa pun tak tau. Sorry ha Mr Karpal.

    Reply

  143. 143 jabor Feb 9th, 2009 at 11:55 pm

    wahai shbt2 ku..,jika ingin memilih pemimpin,haruslah mencari yg mengambil pemimpin yg mengambil al quran dn snnh sbgai pegangan..kita tnya diri kita,pernah tk kita memahami al quran menurut pandangan sbnr2.iaitu pandangan allah.hukum jahiliah yg mana kah yg anda semue kehendaKI selain hukum allah…

    Reply

  144. 144 sj Feb 10th, 2009 at 12:17 am

    this article should not be published here because it will worsen the current situation, whilst you people here shooting mr karpal singh then mr karpal shoot back and everything at the end of the day will be totally screwed up. i am neither supporting both sides but i want to see, indeed we just want to see the Pakatan remain united, providing the best alternative beside BN..

    Reply

  145. 145 Azmil Feb 10th, 2009 at 12:26 am

    Come on la Karpal… who are you to ask Anwar to step down? Who are you to be so biadap to the Sultan? Who are you to even have a voice in all this? Simply who are you?????

    Chairman of DAP?.. well, maybe for now. But after you have shown your true colors, it will not be long before your own people will ask you to step down and be gone for good. You are nothing but a burden to the rest.

    What contribution have you brought to the nation? What contribution have you given to us? NOTHING!! So shut up!! Shut the f**k up, Karpal!!!

    Reply

  146. 146 Melayu jati Feb 10th, 2009 at 12:36 am

    aDAH TUA NAK MAMPUS DAH…PAS KATA NAK GUNA HUDUD DIA JUGAK MELENTING…KONUNYA NI NEGARA BERBILANG KAUM…OTAK DIA DAG SEPARUH TAK BETUL DAH…. BERJALAN PUN ORANG BANTU… BAGAI MANA DIA NAK BANTU ORANG RAMAI SAYA PUN TAK FAHAM???

    Reply

  147. 147 Melayu jati Feb 10th, 2009 at 12:44 am

    MELAYU YANG SOKONG PAKATAN MULAI SEKARANG KELUARLAH RAMAI…….TAKUTLAH AKAN MASA DEPAN ANAK CUCU KITA.BUAT APA ….KALAU SYA SAYA MALU/……..SORANG BEKAS BANDUAN, SORANG DOK ATAS KERUSI RUDA DAH TAK BOLEH TOLONG DIRI SENDIRI DAH DAN SORANG LAGI SERBAN BESAR TAPI OTAK TAK BESAR. CONTOHNYA YANG TERBARU……… LOMPAT PR BAIK TAPI LOMPAT BN TAK BAIK.SEOLAH OLAH HARAM…TAK FAHAM…………………………………… TAK FAHAM ULAMAK MACAM NI

    Reply

    danish Reply:

    Namapun Melayu jati….. memang susah nak faham sebab duduk dalam kelompok sendiri dan minda tak terbuka. Ramai orang menyeberang ke Pakatan Rakyat sebab nak jaga masa depan anak cuculah. UMNO/BN bukan nak jaga Melayu. Tulisan jawi yang menjadi identiti Melayu telah lama dikuburkan, Bahasa Melayu dipinggirkan kerana menganggap bahasa asing lebih hebat daripada bahasa sendiri, Biasiswa yang menjadi hak Melayu pun ditiadakan. Lagi lama beri UMNO/BN perintah negara lagi banyak hak Melayu terhakis. Berapa ramai pemimpin dunia yang hebat-hebat adalah bekas banduan. Kita boleh menilai dan dapat membezakan yang mana menjadi banduan kerana kejahatan dan yang mana menjadi banduan kerana mempertahankan prinsip perjuangan. Melayu jati ni kepala besar tapi tak ada otak atau kepala manusia berotakkan udang, memang betullah Tok Guru kata yang maksudnya bila dah bergelumang dalam tangki najis pergi sucikan diri dan duduk bersama orang yang bersih dan menegakkan kebenaran itu baik berbanding orang yang yang dah elok-elok bersih tiba-tiba melompat masuk tangki najis memanglah bengap. Melayu jati jangan guna nama Melayu boleh tak sebab orang Melayu tak bengap macam awak.

    Reply

  148. 148 Melayu jati Feb 10th, 2009 at 12:50 am

    TUJUK SAYA SEBAGAI ORANG KELANTAN….MANA SAtu wakil raayat pas yang tak kaya raya…. ada sorang dua… bukan tidak ada…tu pun ragu ragu sekarang………… salah guna kuasa…pun boleh agak juga…jadi…2×5 je.
    Apa hukum kita menghadhiri upacara nak buat berhala…….bagi duit pulah tu………………..

    Reply

  149. 149 jiwakita Feb 10th, 2009 at 12:56 am

    SALAM….

    PATUT DARI DULU KITA SEDAR….KARPAL ANTI MELAYU,ANTI ISLAM,ANTI KETUANAN,ANTI RAJA,
    ANTI DEB,ANTI TRUTH,ANTI TRUST,

    DAN REALITINYA…….TELANLAH KEPAHITAN INI….

    Reply

  150. 150 Budak Sarawak Feb 10th, 2009 at 1:05 am

    ayoyo! kasi rosak program la ini worang! dah nyayok kot!

    nak cakap bodoh dia ni lawyer, nak cakap pandai buat statement yg bukan2.

    ish! ish! ish!

    dah rosak betol si karpal ni.

    Reply

  151. 151 que Feb 10th, 2009 at 1:58 am

    tp anak karpal lawa le.. aku nk bwk masuk islam pastu ajar die jd baik n skong pas..

    Reply

  152. 152 anak melayu Feb 10th, 2009 at 2:07 am

    BAGI AKU LA.. KARPAL ADA PLAN NAK JADI RAJA LAWAK MUSIM KE 3 TAPI AUDITION DIA FAIL SEBAB TAKDER BAKAT DAN TAK HENSEM. JADI DIA PUN PANGGIL LA WARTAWAN DAN MEDIA LAWAN NAK MASUK TV.. SEBAB LAMA DAH TAK MASUK TV.. GLAMOUR TU BEB… BUAT GARANG2 SIKIT KAN.. MCM KUCING NAK MENGAWAN..KAHKAHKAH.. LAWAK JUGAK TP TAK TAU LA NAPER TAK DAPAT MASUK RAJA LAWAK.. HEHEHE.. DAN DIA INGAT ORANG TAKUT GILER KAT DIA MASA TU.. EEEEEEE TAKUTNYERRR… TAPI DIA TAK SEDAR, CARA DIA TU DAH MENYALAKAN API KEMARAHAN PENYOKONG PKR YANG MACAM AKU!!!! EWAH2 NAK SURUH ORANG LETAK JAWATAN DAN BERTAUBAT KONON,SENANG2 MAK BAPAK DIA JE.. KO INGAT PENYOKONG PKR AKAN SOKONG KAU KE KARPAL?? NO WAY, KAMI WUJUD SEBAB DSAI, FAHAM!!!!!!!! KO TAK SUKA KELUAR DARI MALAYSIA.. BALIK KO PUNYE KAMPUNG.. ORANG MACAM KO LAGI TAK BOLEH JADI PEMIMPIN. BARU HAL SIKIT DAH NAK MELATAH. LAWYER PROFESIONAL APER MACAM NI?? POOODAHHHH!!!!!!!! PERGI JAGA STUDIO FILEM JALAN AMPAS SANA!!!!!

    Reply

  153. 153 Stanley Feb 10th, 2009 at 6:55 am

    How can PR to get the Perak Government? Instead of handling this problem or get brain=storming from all members, why Mr. Karpal Singh still want to creat woes??? He should ask his son together and sit down to think…We, Rakyat, wants you guys to work harder not just to keep quiet and bite your own teammatems……You guys should learn from Manchester United Football Team…If you can handle internally, how to fight externally….Better get me to lead you guys…

    Reply

  154. 154 Wong Ah Ahcai@ Keningau Feb 10th, 2009 at 7:20 am

    Karpal dah nyanyok bah…. Jadi jangan hairanlah… kalau dah nyanyok, sememangnya akan melalut. Aku tak hairan lah… dengan Karpal!!!! Dia macam TARPAL juga bah…

    Reply

    lebah beatari Reply:

    karpal mana nyanuk .ttapi dia hendak memegakkan keadilan.

    Reply

  155. 155 ika Feb 10th, 2009 at 11:20 am

    Pastikan 2 pilihanraya kecil menjadi milik Pakatan Rakyat. Biar BN kecut perut dan buka mata yang rakyat sekarang sangat meluat kepada mereka.Kami pengundi muda mahukan perubahan.

    Reply

  156. 156 sabahan Feb 10th, 2009 at 11:24 am

    Asslamkm..sungguh x sgka perak jadi mcm ne,wpapun jiwa ttp pada pakatan..inilah dugaan hidup..tuhan bagi nikmat dan bila tuhan syg kita dia akn bg kita cubaan..sbarlah NAJIB akan mati juga mgkin esk,mgkin lusa..tapi Tuhan akan bls juga..Kita tengok Mayat NAJIB yang x diterima bumi nanti..semua yg salah pasti dihukum…AMIN…jgn mgeluh…RAKYAT PALESTIN itu lagi PARAH!!!!!! lagi dugaan yg dorg dapat..yg JAHAT itu sdh nyata tapi kenapa Tuhan x menagkan dorg???pasal itulah…kita jgn ckp kita ni hebat sgt..ulama alim tapi sblm Tuhan bagi kita dugaan kita belum layak menjadi ulama sejati…PALESTIN BUMI JIHAD!!!mudah rakyt palestin mdpt jihad..kerana mereka org yg kuat,tabah..Tuhan x akan uji kita diluar kmampuan kita…walaupapun harap pakatan rakyat terus tabah..rakyat setia mnuggu…xmudah utk yg benar itu mcpai kmngan…yg ptg kita bdoa shj smoga NAJIB dan KONCO2nya cpt2 mdpt balasan…AMIN….

    Reply

  157. 157 sufferfly Feb 10th, 2009 at 1:11 pm

    alo mr. kerpal,
    lu ader minom todi ka sblom itu press statement…
    apa brand???

    Reply

  158. 158 melayu Feb 10th, 2009 at 4:15 pm

    Assalamualaikum, sebenarnya ini adalah kali pertama saya membaca blog ini. Saya rasa sangat-sangat terperanjat dengan bahasa-bahasa yang digunakan oleh sesetengah penulis. Kalaulah anak saya yang menulis seperti itu, saya rasa habis dah 10kg cili padi yang saya guna untuk menenyeh mulut mereka. Saya rasa sedih dan malu kerana sebagai seorang berugama Islam (rasanya majority yang menulis ni Islam kan?), tuan-tuan dan puan sepatutnya tidak bercakap@menulis menggunakan kata-kata yang saya rasa jika tidak pernah diajar oleh ibubapa ataupun guru-guru tuan-tuan dan puan-puan.Saya tidak akan memberi komen tentang isi-isi dlm blog ini becoz everybody is entitled to his/her own opinion. However, the words used are super harsh, mencarut dan langsung tidak mempunyai rasa hormat sesama manusia. Tolong la. Punca saya membaca blog ni pun kerana konon nya sekarang rakyat Malaysia dah pandai. Media massa kononya pro government. Semua yang ada on TV and in the local newspapers tak boleh percaya. Saya pun baca lah blog ni…MASYALLAH… macam ni ke blog-blog yang diuar-uarkan tu? What kind of people who actually read and contribute to the blog????
    So,saya minta maaf…saya cuma tumpang lalu saja. lepas ni, tak lalu lagi dah…

    Reply

  159. 159 anak perak Feb 10th, 2009 at 4:22 pm

    karpal bodoh33x
    dei…
    ang jgn jejak perak lagi..
    aku n kekawan aku tak suka tgok muka ang….
    wat semak jer…

    HIDUP DATO NIZAR…
    KAMI ALWAY SOKONG ANDA..
    INI JANJI KAMI…

    Reply

  160. 160 r9 Feb 10th, 2009 at 4:56 pm

    I think karpal knows what he says.

    Reply

  161. 161 temang Feb 10th, 2009 at 11:14 pm

    salam semua….aku adalah penyokong setia DSAI sejak 1998…yang korang dok gadoh2 watpe,karpal ke or anwar, both ader silapnya…but normalla tuh…bg karpal, biarkan dia dgn ulasan2nya, dan bagi DSAI, anggapla ini satu dugaan tuk beliau dan semua penyokong setia PR, xpayahla nak bertekak, tunggu je PRU13, insyaAllah ader keajaiban akan berlaku….lagi satu, if betulla DSAI ni xguna, baik dier merajuk or diamkan diri since beliau dibebaskan dulu, jadi pensyarah jemputan ke,xpayah pikir pasal politik negara yg kotor nih…tp tidak,beliau masih teguh berdiri untuk menegakkan keadilan, salute untuk beliau…dan lagi satu, mana yang perlu diutamakan…agama atau bangsa? sebenarnya UMNO lah yg suka memainkan api perkauman…udah2la UMNO…..

    Reply

  162. 162 wasai Feb 11th, 2009 at 12:12 am

    Walaupun sudah tua,ok juga si Karpal ini.
    Namun sekalung tahniah untuk DSAI kerana tenang
    menghadapi telatah kebudak-budakan Mr.Karpal.
    Berdamaikan lebih baik,Banyak untungnya.
    Teruskan perjuangan. Itu lagi penting.

    Reply

  163. 163 ejan1900 Feb 11th, 2009 at 1:02 am

    aper yang karpal ckp betul,kornag kna trime.hakikat ini pemikiran org yang betul2 berjuang untuk parti.aku rasa bagus karpal dari Dsai.Hidup ada prinsip dan maruah,bkn macam anuar mengajar yang bukan menyebabkan kerjaan perak jatuh,nizar jadi mangsa idealogi anuar yang gelojoh nak jadi pm.harap pkatan rakyat sedar aper yang berlaku.

    Reply

  164. 164 Rakyat Malaysia Feb 11th, 2009 at 2:24 am

    Saya rasa itu hanya “Opinion” dorg sahaja.
    Sesiapa saja boleh ada pemikiran sendiri,jangan kita cuba menghadkan pemikiran orang lain seperti apa BN buat sekarang.

    Reply

Leave a Reply