31
Dec
08

Propaganda Umno Tidak Wajar Dilayan!

A Peace menanyakan:

Baru-baru ini saya mendengar khabar yang tak baik dari orang Umno yang mengatakan bahawa ada pergolakan di dalam kepimpinan KeADILan di Selangor.

Khabarnya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim sedang dalam percubaan digulingkan dan Azmin Ali hendak dinaikkan sebagai MB Selangor baru.

Saya harap masalah dalaman KeADILan dapat diatasi segera supaya boleh bertumpu bebakti kepada rakyat di samping melunaskan janji-janji pilihanraya.

Samada ini fitnah atau tidak saya harap masalah ini wajar diatasi supaya seluruh pimpinan atas KeADILan dapat bekerja seperti biasa untuk rakyat.

Kalau tidak kerajaan Selangor takkan kekal lama lagi lima tahun kelak. PR akan terus kempunan nak perintah M`sia.

——

Saudara A Peace,

Terima kasih. Tidak wajar dilayani propaganda Umno. Sila rujuk ulasan saya di blog sabelum ini.

Wassalam.

ANWAR IBRAHIM


104 Responses to “Propaganda Umno Tidak Wajar Dilayan!”


  1. 1 Nizam Dec 31st, 2008 at 10:17 am

    Betul DSAI,

    kami berdiri teguh di bawah kepimpinan DSAI, perkara perkara yang menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli PKR harus di selesaikan secara bersama …

    Reply

    c-put kelemboi Reply:

    buang masa ja kalau berdiri teguh kat belakang dia.kita bukanya dapat apa kebaikan pun.last2 dia yang kaya.la pun ngah makan angin..lu pk la sendiri

    Reply

    zam Reply:

    Ko la pkr sendiri. Bnyk lg pemimpin UMNO pegi bercuti, buat duit hari2 ko tak pkr ke. Ada yg junjong duit 2 juta kat australia. KJO PIKIR LA SENDIRI C-PUT

    Reply

    rOLL Reply:

    bongok jugak c-put ni rupanya..aku tumpang simpati

    Reply

    kritis Reply:

    korang yang fanatik sangat yang sokong dsai dah tak boleh fikir ke? Nabi dah bagi panduan kepada kita agar memilih pemimpin yang macam mana harus diberi sokongan. korang dah tahu dsai buat fitnah kat ketua polis dan bekas ketua hakim, yang sehingga kini tuduhan itu tidak dapat dibuktikan kebenarannya, tak kan nak berdiri lagi kat belakang dia?

    cari lah orang lain yang lebih layak untuk dijadikan pemimpin!

    Reply

  2. 2 Wan Omar Dec 31st, 2008 at 10:30 am

    Assalamualaikum Dato’ Sri,
    Saya bukanlah golongan intelek yang wajar memberi pendapat mahupun nasihat tetapi melihat kepada situasi terkini adalah lebih baik untuk ds mendengar pendapat golongan bawahan seperti kami kerana yang mula-mula memperjuangkan reformasi inipun adalah dikalangan rakyat bawahan yang sehingga kini masih tidak banyak manfaat yang kami perolehi walaupun PR semakin mendapat tempat.Kami tidak berjuang untuk mendapat kemewahan tapi sedikit keselesaan.Buktikan bahawa PR berbeza dengan BN,belumpun ketara perbezaannya tapi akhir-akhir ini menampakkan PR menuju kearah sepertimana pemerintahan BN.

    Reply

    muhammad al-mahdi Reply:

    kpd wan omar,

    saudara…

    sememangnya PR masih byk kelemahan yg perlu dibaiki, jika saudara adlah salah sorng dari aktivs spt kami yg bergerak dibelakang tabir saudara dapati sebenarnya kita masih berkerja keras sinag dan malam utk rakyt. namun,
    byk halangan utk ditempuhi,
    sungguhpun begitu PR telah banyak memberi baktinya kpd rakyat, cumnaya mungkin tdk disedari.
    akhir kata
    pemerintahana yg baru bebrapa bulan ini memerlukan kekuatan yg jitu bg memperbaiki kesongsangan 50 tahun lalu…harap bersabar, kami sentiasa komited dngn anda

    PKR perak

    Reply

    sirna salam Reply:

    kepada muhammad al-mahdi,

    berikutan pengakuan sdr yg mana pkr masih mengalami byk kelamahan yg sedang diusahakan sedaya upaya bg mewujudkan sebuah kerajaan “adil” utk rakyat dsb. Sy begitu teruja, hairan dan berasakan agak melucukan apabila mendengar bhw setiap kawasan yg dibawah penguasaan PKR mengambil masa yg begitu lama melebihi setahun dan gagal utk “menampakkan” usaha Parti Sdr kearah yg dimaksudkan. Sy megira kita tidak usah lagi membicarakan akan hal kegagalan UM?NO! yg telah sedia kita maklum.

    Saya telah menulis beberapa jemputan kedalam banyak blog PKR-PAS dlm usaha sy utk memberikan beberapa pandangan dan cadangan kearah mewujudkan suatu sistem pemerintah yg sy amat yakin dapat mengurangkan hampir segala permasalahan pemerintahan yg sedia dari pelbagai sudut. dan sy juga pasti lebih dari 25% dari pelbagai masalah yg sedia ada dan yg tertangguh dpt diselesaikan utk setiap tahun dan peratusan itu sy pasti akan menigkat keberkesanannya utk thn berikutnya sekirannya ia berjalan dgn baik dan betul. mengapa?

    kerana sekirannya sistem ini di akui digunapakai atau sedang dipraktikkan oleh mana2 pihak , sehingga kini sy tidak melihat sedikitpun keberkesanannya bahkan jalan menuju kearah itu pun tiada disebut langsung. ini menunjukkan bhw sistem yg ingin saya cadangkan ini masih lagi belum diketahui …sekurang2nya dinegara kita ini.

    sbg seorang rakyat yg benar2 memiliki pemahaman erti “merdeka, bebas,” berlandaskan rukun negara dari sudut yg lebih luas dan dalam. ini membolehkan sy berada dimana shj utk mendengar, melihat dan kadangkala mengalami sendiri beberapa siri perbincangan tertutup di merata tempat.

    2 b cont…

    Reply

    pemerhati bebas Reply:

    Saudara Wan Omar,

    Biasa la fenomena begini… Kebanyakkan ahli politik, baik dari parti mana sekalipun, hanya mementingkan poket masing2 sahaj. Sewaktu permulaan perjuangan berbagai-bagai janji manis ditabur terutama kepada golongan bawahan, tapi bila dah berjaya masing-masing lupa dengan janji masing2. Buat masa sekarang, parti mana pun yang dipilih, keadaan tetap sama

    Reply

    Addari Reply:

    Ahli politik yang pentingkan poket hanya pemimpin UMNO.Pemimpin PAS kena berkorban dengan jawatan dan kerja yang sudah stabil, tetapi kerana perjuangan sanggup tinggal kerjaya mereka contohnya: YB Dr Hatta Ramli (doktor perubatan), Dr Mariah Mahmud (Doktor pakar dan Pensyarah UKM), Dr. Lo’lo’ (Doktor Perubatan), Dr. Zulkifli Ahmad (Prof,Pakar racun USM),Ir Khalid Samad (jurutera bertauliah,ada firma sendiri), Dr Halimah Ahmad (Doktor perubatan, klinik sendiri),Wakil rakyat PAS Kedah 4 orang doktor perubatan,3 orang jurutera bertauliah,2 orang peguam,Di Selangor 4 orang pemegang Phd,2 doktor perubatan,Di Johor 2 orang doktor perubatan,Di Kelantan ada 3 orang doktor perubatan, 2 orang peguam, 2 orang akauntan, juru ukur, pensyarah universiti dan banyak lagi.
    Kalau nak kaya masuk UMNOlah, banyak dapat projek, jadi pengerusi syarikat kerajaan,boleh dapat unit saham percuma.Kalau masuk PAS dan PKR,bukan tidak boleh kaya, malahan kena korban wang sendiri.

    Reply

    mahat Reply:

    aku tengok orang2 PR hanya nak buncitkan perut sendiri je, 2×5 je dengan pemerintah. ni adalah kenyataan..

    Reply

    Lancelot Reply:

    meludah ke langit, dah kena batang hidung sendiri…kui kui kui..nyesal undi PR

    Reply

    pemerhati bebas Reply:

    Addari,

    Those people gave up their career because of better prospect as a politician. Tak ada yang tinggalkan karier yang bagus semata-mata nak memperjuangkan politik secara telus tanpa memikirkan poket sendiri. Cuba check di negeri2 yang diperintah oleh pihak pembangkang, kepada siapa projek2 diberikan? Kepada suku sakat dan kroni masing2. Sama macam di negeri2 yang diperintah dengan BN. Sama je. Lepas tu suku sakat dan kroni ni akan jadi back up funder untuk all this politician. Kalau tak mana DSAI dapat duit banyak-banyak nak pegi sana sini. KAlau ada pun yang sponsor atas dasar jemputan, takan satu sen pun dia tak keluar duit. Macam tu la juga dengan politician dari BN. Sama je…. In fact, pernah satu masa dulu, seorang ahli politik dari pembangkang, menjadi salah seorang pengarah kepada 5 syarikat dan beliau hanya aktif di 1 syarikat je. Tu pun sebab syarikat tu, memang solid dia punya. YAng lagi 4, makan elaun buta je. Itu lah upah kerana menggunakan nama dia. Kalau diteliti betul2, ramai politician yang buat macam tu, tak kira la dari parti mana pun. It’s a fact, cause I worked in one of the Company that the politician was named as one of the directors. May be cuma 0.05% je yang tak ambik kesempatan di atas title politician yang dia orang pegang. I’m not sure about pembangkang, tapi kalau dalam BN, seorang je yang saya tengok berkhidmat betul2 untuk rakyat iaitu bekas Ahli PArlimen Padang Serai, Kedah Yg Berbahagia Dato’ Lim Bee Kau. Sepanjang perkhidmatan beliau, beliau tidak pernah membezakan penduduk di kawasan parlimen beliau. Tak kira la sama ada orang tu dari UMNO, MIC, MCA, PPP, IPF, DAP, PAS ataupun PKR, beliau akan membantu selagi terdaya. Dan beliau tidak pernah mementingkan diri sendiri, sehingga apabila beliau dipinggirkan, beliau hanya memiliki diri sendiri, sebuah rumah kos sederhana dan kereta perdana sahaja. Itu sahaja yang ada pada beliau. Kesemua yang dimiliki beliau mampu dimiliki oleh orang kebanyakkan. Dan belai sering mengorban wang sendiri membantu rakyat.

    Reply

    kritis Reply:

    dsai hanya akan menggunapakai rakyat yang tak boleh membuat pertimbangan waras dalam mengambil tindakan wajar dalam apa jua permasalahan. apa yang penting bagi dsai penyokong PR semua adalah harus bertindak secara agresif dan penuh dengan perasaan benci terhadap orang lain.
    dsai pandai meningkatkan semangat membara yang tidak mempunyai hala tujuan sebenar demi mencapai apa yang dihajatinya.

    berjuang tanpa mengharapkan balasan adalah perjuangan yang menipu.

    bukankah kita berjuang dijalan Allah untuk mengharapkan keredhaan dari Nya (Allah)? atau sekurang-kurangnya balasan yang baik.
    perjuangan tanpa ekonomi yang kukuh tidak akan menjaminkan kejayaan! tak kira umno atau pr, semuanya inginkan wang dan kuasa! apa yang penting ialah kita harus memilih jalan yang lebih fleksibel dan mengutamakan kesejahteraan semua pihak.

    Reply

    teropongmaya Reply:

    hang betui wan. depa ini asai nya pun daripada mana kita pun semua maklum. Jadi apa nak dihairankan kalau lebih cendorong cara BN. Cuma apa yang diharapkan agar mereka ini insaflah diri kerana rakyat dah bagi undi. sepatutnya buatlah sesuatu yang boleh diterima oleh rakyat.
    rakyat le yang menentukan pemerintah bukan pemerintah. untuk sebagai rakyat ayuh kita mainkan peranan kita supaya pemimpin BN/PKR/PAS/DAP tidak memperalatkan rakyat untuk tujuan peribadi masing masing. buktikan bahawa kuasa ada pada rakyat.

    Reply

  3. 3 wamakhal Dec 31st, 2008 at 10:36 am

    Selangor saje banyak masalah. Nape? Mungkin betul apa yg dikatakan. Pandangan peribadi saya, Azmin Ali lebih layak. Tetapi demi muafakat dlm Pakatan Rakyat kita kena toleransi dan bekerjasama. Tetapi perkara ni bukan senang namum saya harap Dato’ Seri bagi skit pengetahuan kepada Tan Sri Khalid mcm mana nak tadbir sesebuah negeri mahupun negara. Mengapa Selangor sahaja banyak masalah? Atau ada yg cemburu? Saya sendiri pun x paham….. banyak lubang yg mungkin saya x tau.
    Harap DSAI dpt berbuat sesuatu.
    Salam Reformasi !!!
    Rakyat masih menunggu HARAPAN BARU !
    Hidup RAKYAT !!!
    Hidup PAKATAN RAKYAT !!!

    Reply

    Dr.Saari Reply:

    Ini UMNO punya kerja.Mula-mula Perak.Lepas tu Kedah.Sekarang nie baru Selangor.Tidak lama lagi Penang dan mungkin Kelantan.Tengok jelah dlm tahun 2009 yg baru nie,tipu-helah,fitnah apa lagi yang akan digunakan BN/UMNO.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Lagu lama.. Blame it on BN..

    Reply

    mahathir jr Reply:

    apa kaitan UMNO Dr…kalu yang bergolak tu jajahan BN tak pelah…ni bulang mengambang dibawah sinaran mata yang jauh dibawa roket…Dr. pikir2 lah..tang mana yang tak betoi tu…jangan salhakan orang saja…rumah you yang senget..takkan nak kata rumah jiran sebelah yang buat hal…lu pikirla sendiri…

    Reply

    mahat Reply:

    kelemahan sendiri tak nak tengok, asyik nak salahkan orang je,

    Reply

    Abu Zar Reply:

    dr saari tolong beri komen yang lebih membina…
    saya merasakan pr juga begitu kerana sememangnya dalam politik malaysia bn sentiasa mengatakan pr tidak betul dan sebaliknya.
    Ikutlah politik Islam yang telah memperlihatkan kehebatan utusan Allah iaitu Nabi Muhammad s.a.w. dan para sahabatnya mentadbit negara.

    Reply

    Dr.Saari Reply:

    Saya nak minta maaf kalau komen saya kurang membina.Namun itu sahaja yang saya dapat katakan.Itu dari sudut pandangan mata saya.Kalau nak cerita soal kelemahan PR dan BN sampai esok tak habis.PR dan BN sama.Yang berbedanya ialah BN-Kerajaan dan PR-Pembangkang.Saya cuma ingin membantu pembangkang kerana mereka sering dilihat dibuli oleh regim BN.

    Minta maaf sekali lagi jika komen saya tidak membina.Insyallah saya akan tulis blog satu hari nanti.

    Reply

    orangparti99 Reply:

    salam PKR perak,
    Pasal baru beberapa bulan tu la kita kena tegur/betulkan sebelum ianya menjadi
    kebiasaan.Sifat manusia memang begitu.Sekarang ini pun jgn kata rakyat biasa,
    pendokong/penggerak parti sendiri pun tertanya2,perubahan apa yg sebenarnya cuba
    dibawa oleh PR.Keadaan makin teruk nampaknya di selangor ni,di perak tak tau la
    saya.Bermacam2 rupa borang sudah diisi tetapi habuk pun takde.Borang ibu tunggal,
    warga emas,anak selangor dan yg paling menjadi bahan ketawa di tempat saya borang
    khairat.Org kg kata kalau aku tak sempat nk isi dah mati,korang nak tanam aku kat mana ? Mb selangor dah umum satu negara kalu ada warga emas yg meninggal dunia,
    kerajaan negeri akan bagi rm 1000 tapi dh berapa orang meninggal dunia di kg saya,
    habuk pun takde.Kalau kita tanya nanti,dia suruh org2 di bahagian bagi dulu.Tapi
    masalahnya kitaorg pun dah tak larat nak mendulukan.Kitaorg di bhg ni kebanyakannya
    bekerja sendiri,pesara malah pekerja kilang pun ada.Lain la puak ameno bn boleh kata
    org bhgnya boleh buat duit.PR kononnya tak boleh tapi kontrak besar semua dpt kat
    puak ameno bn semuanya.Macammana kami hendak membantu parti kalau kocek kami sendiri
    berlubang.Inilah yg mb selangor tak paham2! Atau dia buat2 tak paham.
    Buat kerajaan PR,kalau anda nak memerintah 100 tahun lagi,berubahlah.Dengarlah
    rintihan rakyat bawahan ini.Janganlah asyik nak melayan ahli ameno bn yg hanya
    pandai bermuka2 itu.Mereka hanya nak kaut keuntungan je.Bila masa pilihanraya nanti
    kekayaan yg dia org dapat tu akan diberi pd ameno bn utk lawan kita balik.SEDARLAH !

    Reply

  4. 4 joni Dec 31st, 2008 at 10:45 am

    kahkahkah

    Reply

  5. 5 ayu85 Dec 31st, 2008 at 10:57 am

    dato’ seri, sya dicni rsa sgt t’bebn ngn tindakn kerja’n yg kuatkuasakn pakai tali pinggang keledar di belakg…kalu xpkai kna saman 300…cmner ngn rkyt yg pendptn rendh?yg punya ank rmai???kerja’n xfkir ke sume tu???

    Reply

    c-put kelemboi Reply:

    kalau kena saman, mintak la ngan DSAI…kan nak jaga kebajikan rakyat..NEGARA KEBAJIKAN…sokonglah DSAI.
    sayang duit dari nyawa ker..

    Reply

    pemerhati bebas Reply:

    Rasanya biarla buang duit sikit untuk memasanf tali pinggang keledar tu daripada hilang nyawa.

    Reply

    kung fu panda Reply:

    ini satu cara nak pam wang rakyat masuk ke tabung anu!!!!! selain dari wang KWSP yang telah di pungah sebanyak 1000.00.00.00.00 juta trilion rupiah. oleh itu jika kita tidak mahu wang kita megalir ke tabung anu!! ?? lagi baik pakai talipingang lagi selain tali pangang seluar.

    Reply

    little_mike Reply:

    ayu…

    Dah la tau berpendapatan rendah, dan ada law yg baik utk jaga nyawa. Nak hindar daripada saman, buat la ikut law.. kalau pakai talipinggang kerusi belakang, siapa nk saman??

    Reply

    angkasawan nasa Reply:

    Tak lama lagi tak pakai tali pingang seluar pun kena saman!!! ini sahaja cara nak dapat wang dari rakyat.

    Reply

  6. 6 Berat Dec 31st, 2008 at 11:21 am

    Memang semua kerja yang tidak elok tu orang UMENO, sampai bila kita nak tanggung Bro, kalau asyik muka yang sama je disebut sebut…bukan orang lain…dari ahli parti sendiri pun.

    Jelas ada orang yang cakap tak bikin.

    Orang tegur kata kita ni ikut cara orang UMENO.Sampai bila bro?

    Reply

  7. 7 Berat Dec 31st, 2008 at 11:25 am

    Memanglah dari orang UMENO, sebab di tingkat 21 tu pun penuh dengan orang UMENO. Yang jaga kewangan tu pun UMENO.

    Hmmm kita yang menang simpanlah orang UMENO dalam kelambu, habis semua rahsi rumahtangga terbongkar. Lepas tu tuduh orang UMENO. Habis siapa yang simpan Umeno tu.

    LU FIKIR LAA SENDIRI.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Kasi buang la sama semua itu orang. Don’t be suprised, depa tu sebenarnya orang Keadilan/PAS yang dah lama duduk bawah kerajaan BN Khir Toyo. Apa macam? :) Buang sajalah.. :)

    Reply

  8. 8 koken Dec 31st, 2008 at 11:30 am

    khir toyo nampak nya beria ia benar ,, ada tujuan yg lebih kita tahu.

    Semoga PR terus berdiri kokuh hingga PRU akan dtg.\\

    saya begitu berbangga bila gambar MB Selangor terpacak di merata rata tempat ..

    Reply

  9. 9 Berat Dec 31st, 2008 at 11:30 am

    Mana lebih wajar simpan orang UMNO dalam PKR dengan layan propaganda UMNO.

    Kerajaan Negeri Selangor menyimpan hampir kebanyakkan orang UMNO didalam pentadbirannya. Apa pendapat anda? Mereka inilah yang membawa maklumat seisi keluarga PR keluar.

    Siapa yang patut jaga semua ini?

    Reply

  10. 10 Batu Ferringhi Dec 31st, 2008 at 11:51 am

    DSAI,

    While you can blame some of these as UMNO propaganda, the childish behaviors of several PKR MPs and elected reps are preposterous and ridiculous. People like Kapar MP Manickavsagam should be asked to go. The way he acted is like a bangsawan, a prima donna, like the people owe it to him to keep him happy. If I ever see him face to face, I will just tell him to go to hell and join whoever he wants to join but give back the Kapar seat to the people of Kapar.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    The “Blame it/anything that arises to UMNO” syndrome that lies in PKR is so disgusting.

    Reply

  11. 11 mohd nor bin talib Dec 31st, 2008 at 11:53 am

    Berlainan pendapat,pandangan,bukan bererti pemimpin PKR telah berpecah belah,isu yang remeh saperti isu terminal bas itu isu yang sangat kecil, perjanjian diantara pemaju dan konsisi jika tidak dijelaskan kepada pemimpin keadilan yg lain tak bererti ianya membelangkan atau tidak menghormatinya.

    Kematangan dikalang pemimpin PKR dan YBX PKR amat ditagih, janganlah suka mencari kesalahanx yang boleh meretakan hubungan sesama sendiri, tiada faedanya, jika ada sedikit kesilapan harap diberi kemaafkan .Jangan dipanjangxkan melalui media arus perdana milik BN.

    Walau apa sekali pun, isu bangsa dan keturunan janganlah dijadikan isu besar dalam Pakatan Rakyat.Renungkanlah sebelum PRU ke-12, begitu sukarnya untuk memenangi satu
    kerusi,kini sudah 83 kerusi agak membanggakan,mengapa harus bercerai barai,apa nak direbutkan,jalankan urusan negerix dibawah pr bersamax saperi AUR DENGAN TEBING.
    BERSATU KITA TEGOH BERCERAI KITA REBOH,JANGAN BIARKAN PR TERSUNGKUR SEBELUM WAKTUNYA.SAYANGLI RAKYAT, SAYANGILAH KEMENANGAN YG SUKAR ITU.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Macam mana nak bersatu. TIDUR SATU BANTAL, MIMPI LAIN2 :)

    Reply

  12. 12 thaqif Dec 31st, 2008 at 12:03 pm

    DS,assalammualaikum.

    HADAPI REALITI.

    Saya kurang bersetuju kalau DS selalu mengalihkan masalah dgn mengatakan bahawa ianya hanya propaganda Umno.Sepatutnya kita kena mengakui realiti,kerana sebenarnya memang terdapat masalah dlm hubungan TS Khalid dan sebahgian besar PKR N.Selangor ,inilah punca yg menimbulkan propaganda tersebut,dan masalah hubungan ini pula timbulnya adalah berpunca dari cara pentadbiran NS oleh TS Khalid.Saya tidak menyalahkan TS sepenuhnya dalam hal ini,kerana banyak perkara yg dilaksanakan oleh beliau dalam pentadbiran Negeri Selangor adalah betul,tapi saya lihat kegagalan beliau adalah lebih dalam soal pentadbiran PKR NS.Ada 2 perkara yg saya kemukakan disini yg saya pandang sebagai kelemahan TS Khalid,yg berkaitan dgn PKR.

    1.Kebajikan ahli.

    Sebagai MB,TS Khalid memang perlu menguruskan NS supaya memberi menafaat kepada seluruh rakyat NS tanpa mengira kelas dan klompok,tapi sebagai Ketua PKR negeri, beliau juga bertangung jawab menjaga kebajikan ahli dan penyokong PKR,terutama mereka yg lemah dan menghadapi masalah.Kita tidak menuntut TS Khalid mengagih-agihkan kekayaan negeri kpd ahli sebagaimana yg dilakukan oleh Umno,tapi sekurang-kurangnya TS mengusahkan peluang-peluang untuk mereka berusaha memperbaiki diri.Berikan pengetahuan,kemahiran dan kemudian sebarkan maklumat seluas-luasnya kepada mereka bagi membolehkan mereka berusaha dan bersaing meraih peluang.Mungkin juga TS boleh mengatur ahli bertemu dgn pihak swasta terutamanya syarikat MNC yg bermastautin di Selangor utk meninjau peluang dari syarikat-syarikat mereka,supaya ahli tidak hanya memfokuskan peluang dari kerajaan negeri dan GLC yg berkaitan sahaja.

    Perubahan minda ahli -ahli juga perlu di rencana dan di terapkan secara berterusan oleh TS Khalid,bukan hanya mencanangkan ‘jangan ikut mentaliti Umno’hanya bila masalah berebut projek timbul.Wawasan Agenda Ekonomi Malaysia perlu dipraktikan dan ideanya diterapkan.Rencanakan juga perkongsian TULIN diantara usahawan-usahawan berbagai bangsa di Selangor ini.

    2.Perkembangan PKR.

    Saya tidak begitu nampak akan perkembangan dan peningkatan kekuatannya PKR di NS sekarang ini.Sepatutnya nasib PKR di Selangor sekarang ini adalah umpama cendawan yg tumbuh selepas hujan,ianya berada di mana-mana,subur dan segar.Malangnya,saya hnaya selalu terjumpa papan tanda cawangan PAS,DAP dan Umno di satu-satu tempat,tapi tidak pula melihat papantanda cawangan PKR.Mengapa begini?.

    Umno yg kononnya sudah lemah tapi,di Selangor pun masih gagal di kuburkan oleh PKR,itulah juga sebabnya saya menyarankan supaya DS kurangkan usaha memburu ahli Umno kerana yg tinggal sekarang hanya-lah ahli ahli karat yg sukar di ubah pendirian mereka,bukan saja di Selangor malahan di seluruh negara.Kalau di Selangor TS gagal menari ahli Umno utk ‘crossover’ bagaimana mungkin DS berjaya menari MP Umno pula utk ‘crossover’.Kejayaan TS Khalid membena PKR di Selangor perlu berlaku bagi menarik minat perkembangan PKR di negeri-negeri lain.

    Sekian utk sementara waktu.

    Reply

    ? Reply:

    sapa setuju tulis sokongan byk pada komen ini, mugkin sbb sorg je utarakn komen tu yg Cik Nuar kita tengok sbelah mata je, sama2 kita tonjolkan isu ini, cegah sblm parah… Azmin Ali utk MB baru S’llangor, singkirkan ‘karat’ UMNO materialstik!

    Reply

    pemerhati bebas Reply:

    Good point Thaqif. Ini barulah dikatakan berfikiran secara rasional. Cuba memperbaiki keadaan tanpa menyalahkan pihak lawan. Memang menjadi resam, pihak lawan akan melakukan apa sahaja menjatuhkan musuhnya. Kalau asyik salahkan UMNO tapi melihat dari sudut lain, bila nak berkembang????? Ini baru lah idea yang bernas dan boleh membawa perubahan dalam PKR

    Reply

    dulukini Reply:

    Aku rasa isu papan tanda PKR tu ko aje yang tak celik mata luas2 kot. Mengelabah.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    “Kalau sudah tak pandai menari, jangan lantai pula yg dipersalahkan”

    Aku hanya mampu bersimpati dengan TS Khalid.

    Reply

  13. 13 Kerajaan Rakyat Dec 31st, 2008 at 12:07 pm

    Salam Datuk Seri yang saya hormati.

    Saya kira saudara tidak wajar menitipkan seperti ini:

    “Samada ini fitnah atau tidak saya harap masalah ini
    wajar diatasi supaya seluruh pimpinan atas KeADILan
    dapat bekerja seperti biasa untuk rakyat.”

    Apakah saudara tidak yakin ini adalah fitnah?.
    Apakah saudara cuba membayangkan dan mengumumkan kepada
    seluruh dunia bahawa memang wujud gelora dan badai yang
    berpunca daripada saudara Azmin Ali untuk manarik
    Tan Sri Khalid Ibrahim keluar dari kerusi MBnya sekarang?.

    Salam takzim
    http://kerajaanrakyat.com/

    ::

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Ya lah tu gamaknya. Selangor banyak duit saudara ‘Kerajaan Rakyat’. Tak kan nak tengok je.:)

    Reply

  14. 14 imran amran Dec 31st, 2008 at 12:20 pm

    dua kenyataan yang bertentangan

    1. khabar dari UMNO, pergolakan politik PKR di Selangor, MB akan diguling…

    2. itu fitnah dari UMNO

    3 Tetapi menulis pula iaitu berharap masalah dalaman parti diatasi segera.

    4. tiada ayat penafian teus akan fitnah itu

    5, seolah2 mengaku wujudnya pergolakan PKR di selangor

    6 Sehingga berpesan, PKR akan tewas selps pilihan raya akan datang, dan PR semakin goyah

    Reply

    Dr.Saari Reply:

    yang ini bukan kenyataan DSAI.Ini kenyataan dari seseorang mengatakan bahawa die mendengar khabar dari orang UMNO Azmin Ali akan menggulingkan TS Khalid.Jd DSAI mengatakan jgn layan orang UMNO punya cerita…

    Takkan tak faham atau baca sekali imbas jer????

    Reply

  15. 15 imran amran Dec 31st, 2008 at 12:23 pm

    beberapa kenyataan yang bertentangan

    1. khabar dari UMNO, pergolakan politik PKR di Selangor, MB akan diguling…

    2. itu fitnah dari UMNO

    3 Tetapi menulis pula iaitu berharap masalah dalaman parti diatasi segera.

    4. tiada ayat penafian terya akan fitnah itu

    5. seolah2 benar dn mengaku wujudnya pergolakan PKR di selangor

    6 Sehingga berpesan, PKR akan tewas selps pilihan raya akan datang, dan PR semakin goyah

    7,benarkah DSIA sendiri yang menulis? atau wakil?

    Reply

    Dr.Saari Reply:

    31
    Dec
    08Propaganda Umno Tidak Wajar Dilayan!
    post info
    By Anwar Ibrahim
    Categories: Anwar, Catatan, Hebahan and Isu Semasa A Peace menanyakan:

    Baru-baru ini saya mendengar khabar yang tak baik dari orang Umno yang mengatakan bahawa ada pergolakan di dalam kepimpinan KeADILan di Selangor.

    Khabarnya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim sedang dalam percubaan digulingkan dan Azmin Ali hendak dinaikkan sebagai MB Selangor baru.

    Saya harap masalah dalaman KeADILan dapat diatasi segera supaya boleh bertumpu bebakti kepada rakyat di samping melunaskan janji-janji pilihanraya.

    Samada ini fitnah atau tidak saya harap masalah ini wajar diatasi supaya seluruh pimpinan atas KeADILan dapat bekerja seperti biasa untuk rakyat.

    Kalau tidak kerajaan Selangor takkan kekal lama lagi lima tahun kelak. PR akan terus kempunan nak perintah M`sia.

    ——

    Saudara A Peace,

    Terima kasih. Tidak wajar dilayani propaganda Umno. Sila rujuk ulasan saya di blog sabelum ini.

    Wassalam.

    ANWAR IBRAHIM

    ——————————————————————————–

    47 Responses to “Propaganda Umno Tidak Wajar Dilayan!”
    Feed for this Entry Trackback Address 11 blog reactions

    ——————————————————————————–

    1 Nizam
    Dec 31st, 2008 at 10:17 am
    Betul DSAI,

    kami berdiri teguh di bawah kepimpinan DSAI, perkara perkara yang menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli PKR harus di selesaikan secara bersama …

    [Reply]
    c-put kelemboi Reply:
    December 31st, 2008 at 3:48 pm

    buang masa ja kalau berdiri teguh kat belakang dia.kita bukanya dapat apa kebaikan pun.last2 dia yang kaya.la pun ngah makan angin..lu pk la sendiri

    [Reply]
    2 Wan Omar
    Dec 31st, 2008 at 10:30 am
    Assalamualaikum Dato’ Sri,
    Saya bukanlah golongan intelek yang wajar memberi pendapat mahupun nasihat tetapi melihat kepada situasi terkini adalah lebih baik untuk ds mendengar pendapat golongan bawahan seperti kami kerana yang mula-mula memperjuangkan reformasi inipun adalah dikalangan rakyat bawahan yang sehingga kini masih tidak banyak manfaat yang kami perolehi walaupun PR semakin mendapat tempat.Kami tidak berjuang untuk mendapat kemewahan tapi sedikit keselesaan.Buktikan bahawa PR berbeza dengan BN,belumpun ketara perbezaannya tapi akhir-akhir ini menampakkan PR menuju kearah sepertimana pemerintahan BN.

    [Reply]
    muhammad al-mahdi Reply:
    December 31st, 2008 at 4:44 pm

    kpd wan omar,

    saudara…

    sememangnya PR masih byk kelemahan yg perlu dibaiki, jika saudara adlah salah sorng dari aktivs spt kami yg bergerak dibelakang tabir saudara dapati sebenarnya kita masih berkerja keras sinag dan malam utk rakyt. namun,
    byk halangan utk ditempuhi,
    sungguhpun begitu PR telah banyak memberi baktinya kpd rakyat, cumnaya mungkin tdk disedari.
    akhir kata
    pemerintahana yg baru bebrapa bulan ini memerlukan kekuatan yg jitu bg memperbaiki kesongsangan 50 tahun lalu…harap bersabar, kami sentiasa komited dngn anda

    PKR perak

    [Reply]
    pemerhati bebas Reply:
    December 31st, 2008 at 5:40 pm

    Saudara Wan Omar,

    Biasa la fenomena begini… Kebanyakkan ahli politik, baik dari parti mana sekalipun, hanya mementingkan poket masing2 sahaj. Sewaktu permulaan perjuangan berbagai-bagai janji manis ditabur terutama kepada golongan bawahan, tapi bila dah berjaya masing-masing lupa dengan janji masing2. Buat masa sekarang, parti mana pun yang dipilih, keadaan tetap sama

    [Reply]
    3 wamakhal
    Dec 31st, 2008 at 10:36 am
    Selangor saje banyak masalah. Nape? Mungkin betul apa yg dikatakan. Pandangan peribadi saya, Azmin Ali lebih layak. Tetapi demi muafakat dlm Pakatan Rakyat kita kena toleransi dan bekerjasama. Tetapi perkara ni bukan senang namum saya harap Dato’ Seri bagi skit pengetahuan kepada Tan Sri Khalid mcm mana nak tadbir sesebuah negeri mahupun negara. Mengapa Selangor sahaja banyak masalah? Atau ada yg cemburu? Saya sendiri pun x paham….. banyak lubang yg mungkin saya x tau.
    Harap DSAI dpt berbuat sesuatu.
    Salam Reformasi !!!
    Rakyat masih menunggu HARAPAN BARU !
    Hidup RAKYAT !!!
    Hidup PAKATAN RAKYAT !!!

    [Reply]
    Dr.Saari Reply:Your comment is awaiting moderation.
    January 1st, 2009 at 12:46 am

    Ini UMNO punya kerja.Mula-mula Perak.Lepas tu Kedah.Sekarang nie baru Selangor.Tidak lama lagi Penang dan mungkin Kelantan.Tengok jelah dlm tahun 2009 yg baru nie,tipu-helah,fitnah apa lagi yang akan digunakan BN/UMNO.

    [Reply]
    4 joni
    Dec 31st, 2008 at 10:45 am
    kahkahkah

    [Reply]
    5 ayu85
    Dec 31st, 2008 at 10:57 am
    dato’ seri, sya dicni rsa sgt t’bebn ngn tindakn kerja’n yg kuatkuasakn pakai tali pinggang keledar di belakg…kalu xpkai kna saman 300…cmner ngn rkyt yg pendptn rendh?yg punya ank rmai???kerja’n xfkir ke sume tu???

    [Reply]
    c-put kelemboi Reply:
    December 31st, 2008 at 3:53 pm

    kalau kena saman, mintak la ngan DSAI…kan nak jaga kebajikan rakyat..NEGARA KEBAJIKAN…sokonglah DSAI.
    sayang duit dari nyawa ker..

    [Reply]
    pemerhati bebas Reply:
    December 31st, 2008 at 5:41 pm

    Rasanya biarla buang duit sikit untuk memasanf tali pinggang keledar tu daripada hilang nyawa.

    [Reply]
    6 Berat
    Dec 31st, 2008 at 11:21 am
    Memang semua kerja yang tidak elok tu orang UMENO, sampai bila kita nak tanggung Bro, kalau asyik muka yang sama je disebut sebut…bukan orang lain…dari ahli parti sendiri pun.

    Jelas ada orang yang cakap tak bikin.

    Orang tegur kata kita ni ikut cara orang UMENO.Sampai bila bro?

    [Reply]
    7 Berat
    Dec 31st, 2008 at 11:25 am
    Memanglah dari orang UMENO, sebab di tingkat 21 tu pun penuh dengan orang UMENO. Yang jaga kewangan tu pun UMENO.

    Hmmm kita yang menang simpanlah orang UMENO dalam kelambu, habis semua rahsi rumahtangga terbongkar. Lepas tu tuduh orang UMENO. Habis siapa yang simpan Umeno tu.

    LU FIKIR LAA SENDIRI.

    [Reply]
    8 koken
    Dec 31st, 2008 at 11:30 am
    khir toyo nampak nya beria ia benar ,, ada tujuan yg lebih kita tahu.

    Semoga PR terus berdiri kokuh hingga PRU akan dtg.\\

    saya begitu berbangga bila gambar MB Selangor terpacak di merata rata tempat ..

    [Reply]
    9 Berat
    Dec 31st, 2008 at 11:30 am
    Mana lebih wajar simpan orang UMNO dalam PKR dengan layan propaganda UMNO.

    Kerajaan Negeri Selangor menyimpan hampir kebanyakkan orang UMNO didalam pentadbirannya. Apa pendapat anda? Mereka inilah yang membawa maklumat seisi keluarga PR keluar.

    Siapa yang patut jaga semua ini?

    [Reply]
    10 Batu Ferringhi
    Dec 31st, 2008 at 11:51 am
    DSAI,

    While you can blame some of these as UMNO propaganda, the childish behaviors of several PKR MPs and elected reps are preposterous and ridiculous. People like Kapar MP Manickavsagam should be asked to go. The way he acted is like a bangsawan, a prima donna, like the people owe it to him to keep him happy. If I ever see him face to face, I will just tell him to go to hell and join whoever he wants to join but give back the Kapar seat to the people of Kapar.

    [Reply]
    11 mohd nor bin talib
    Dec 31st, 2008 at 11:53 am
    Berlainan pendapat,pandangan,bukan bererti pemimpin PKR telah berpecah belah,isu yang remeh saperti isu terminal bas itu isu yang sangat kecil, perjanjian diantara pemaju dan konsisi jika tidak dijelaskan kepada pemimpin keadilan yg lain tak bererti ianya membelangkan atau tidak menghormatinya.

    Kematangan dikalang pemimpin PKR dan YBX PKR amat ditagih, janganlah suka mencari kesalahanx yang boleh meretakan hubungan sesama sendiri, tiada faedanya, jika ada sedikit kesilapan harap diberi kemaafkan .Jangan dipanjangxkan melalui media arus perdana milik BN.

    Walau apa sekali pun, isu bangsa dan keturunan janganlah dijadikan isu besar dalam Pakatan Rakyat.Renungkanlah sebelum PRU ke-12, begitu sukarnya untuk memenangi satu
    kerusi,kini sudah 83 kerusi agak membanggakan,mengapa harus bercerai barai,apa nak direbutkan,jalankan urusan negerix dibawah pr bersamax saperi AUR DENGAN TEBING.
    BERSATU KITA TEGOH BERCERAI KITA REBOH,JANGAN BIARKAN PR TERSUNGKUR SEBELUM WAKTUNYA.SAYANGLI RAKYAT, SAYANGILAH KEMENANGAN YG SUKAR ITU.

    [Reply]
    12 thaqif
    Dec 31st, 2008 at 12:03 pm
    DS,assalammualaikum.

    HADAPI REALITI.

    Saya kurang bersetuju kalau DS selalu mengalihkan masalah dgn mengatakan bahawa ianya hanya propaganda Umno.Sepatutnya kita kena mengakui realiti,kerana sebenarnya memang terdapat masalah dlm hubungan TS Khalid dan sebahgian besar PKR N.Selangor ,inilah punca yg menimbulkan propaganda tersebut,dan masalah hubungan ini pula timbulnya adalah berpunca dari cara pentadbiran NS oleh TS Khalid.Saya tidak menyalahkan TS sepenuhnya dalam hal ini,kerana banyak perkara yg dilaksanakan oleh beliau dalam pentadbiran Negeri Selangor adalah betul,tapi saya lihat kegagalan beliau adalah lebih dalam soal pentadbiran PKR NS.Ada 2 perkara yg saya kemukakan disini yg saya pandang sebagai kelemahan TS Khalid,yg berkaitan dgn PKR.

    1.Kebajikan ahli.

    Sebagai MB,TS Khalid memang perlu menguruskan NS supaya memberi menafaat kepada seluruh rakyat NS tanpa mengira kelas dan klompok,tapi sebagai Ketua PKR negeri, beliau juga bertangung jawab menjaga kebajikan ahli dan penyokong PKR,terutama mereka yg lemah dan menghadapi masalah.Kita tidak menuntut TS Khalid mengagih-agihkan kekayaan negeri kpd ahli sebagaimana yg dilakukan oleh Umno,tapi sekurang-kurangnya TS mengusahkan peluang-peluang untuk mereka berusaha memperbaiki diri.Berikan pengetahuan,kemahiran dan kemudian sebarkan maklumat seluas-luasnya kepada mereka bagi membolehkan mereka berusaha dan bersaing meraih peluang.Mungkin juga TS boleh mengatur ahli bertemu dgn pihak swasta terutamanya syarikat MNC yg bermastautin di Selangor utk meninjau peluang dari syarikat-syarikat mereka,supaya ahli tidak hanya memfokuskan peluang dari kerajaan negeri dan GLC yg berkaitan sahaja.

    Perubahan minda ahli -ahli juga perlu di rencana dan di terapkan secara berterusan oleh TS Khalid,bukan hanya mencanangkan ‘jangan ikut mentaliti Umno’hanya bila masalah berebut projek timbul.Wawasan Agenda Ekonomi Malaysia perlu dipraktikan dan ideanya diterapkan.Rencanakan juga perkongsian TULIN diantara usahawan-usahawan berbagai bangsa di Selangor ini.

    2.Perkembangan PKR.

    Saya tidak begitu nampak akan perkembangan dan peningkatan kekuatannya PKR di NS sekarang ini.Sepatutnya nasib PKR di Selangor sekarang ini adalah umpama cendawan yg tumbuh selepas hujan,ianya berada di mana-mana,subur dan segar.Malangnya,saya hnaya selalu terjumpa papan tanda cawangan PAS,DAP dan Umno di satu-satu tempat,tapi tidak pula melihat papantanda cawangan PKR.Mengapa begini?.

    Umno yg kononnya sudah lemah tapi,di Selangor pun masih gagal di kuburkan oleh PKR,itulah juga sebabnya saya menyarankan supaya DS kurangkan usaha memburu ahli Umno kerana yg tinggal sekarang hanya-lah ahli ahli karat yg sukar di ubah pendirian mereka,bukan saja di Selangor malahan di seluruh negara.Kalau di Selangor TS gagal menari ahli Umno utk ‘crossover’ bagaimana mungkin DS berjaya menari MP Umno pula utk ‘crossover’.Kejayaan TS Khalid membena PKR di Selangor perlu berlaku bagi menarik minat perkembangan PKR di negeri-negeri lain.

    Sekian utk sementara waktu.

    [Reply]
    ? Reply:
    December 31st, 2008 at 5:10 pm

    sapa setuju tulis sokongan byk pada komen ini, mugkin sbb sorg je utarakn komen tu yg Cik Nuar kita tengok sbelah mata je, sama2 kita tonjolkan isu ini, cegah sblm parah… Azmin Ali utk MB baru S’llangor, singkirkan ‘karat’ UMNO materialstik!

    [Reply]
    pemerhati bebas Reply:
    December 31st, 2008 at 5:46 pm

    Good point Thaqif. Ini barulah dikatakan berfikiran secara rasional. Cuba memperbaiki keadaan tanpa menyalahkan pihak lawan. Memang menjadi resam, pihak lawan akan melakukan apa sahaja menjatuhkan musuhnya. Kalau asyik salahkan UMNO tapi melihat dari sudut lain, bila nak berkembang????? Ini baru lah idea yang bernas dan boleh membawa perubahan dalam PKR

    [Reply]
    dulukini Reply:
    January 1st, 2009 at 12:12 am

    Aku rasa isu papan tanda PKR tu ko aje yang tak celik mata luas2 kot. Mengelabah.

    [Reply]
    13 Kerajaan Rakyat
    Dec 31st, 2008 at 12:07 pm
    Salam Datuk Seri yang saya hormati.

    Saya kira saudara tidak wajar menitipkan seperti ini:

    “Samada ini fitnah atau tidak saya harap masalah ini
    wajar diatasi supaya seluruh pimpinan atas KeADILan
    dapat bekerja seperti biasa untuk rakyat.”

    Apakah saudara tidak yakin ini adalah fitnah?.
    Apakah saudara cuba membayangkan dan mengumumkan kepada
    seluruh dunia bahawa memang wujud gelora dan badai yang
    berpunca daripada saudara Azmin Ali untuk manarik
    Tan Sri Khalid Ibrahim keluar dari kerusi MBnya sekarang?.

    Salam takzim
    http://kerajaanrakyat.com/

    ::

    [Reply]
    14 imran amran
    Dec 31st, 2008 at 12:20 pm
    dua kenyataan yang bertentangan

    1. khabar dari UMNO, pergolakan politik PKR di Selangor, MB akan diguling…

    2. itu fitnah dari UMNO

    3 Tetapi menulis pula iaitu berharap masalah dalaman parti diatasi segera.

    4. tiada ayat penafian teus akan fitnah itu

    5, seolah2 mengaku wujudnya pergolakan PKR di selangor

    6 Sehingga berpesan, PKR akan tewas selps pilihan raya akan datang, dan PR semakin goyah

    [Reply]
    Dr.Saari Reply:Your comment is awaiting moderation.
    January 1st, 2009 at 12:56 am

    yang ini bukan kenyataan DSAI.Ini kenyataan dari seseorang mengatakan bahawa die mendengar khabar dari orang UMNO Azmin Ali akan menggulingkan TS Khalid.Jd DSAI mengatakan jgn layan orang UMNO punya cerita…

    Takkan tak faham atau baca sekali imbas jer???

    Reply

  16. 16 Chomelwangi & Hubby Dec 31st, 2008 at 1:03 pm

    Biasalah tu Dato Seri Anwar, fitnah dari umno. Saya sekeluarga senantiasa berdoa kepada ALLAH semoga Dato Seri Anwar akan menjadi PM Malaysia. Kami tetap setia dan akan menunggu hingga hari yang bersejarah itu berlaku. Kami juga berdoa agar Dato Seri Anwar senantiasa sihat sejahtera.

    Reply

  17. 17 BAKIKUL Dec 31st, 2008 at 1:38 pm

    Salam…
    saudara Anwar Ibrahim yang saya hormati, izinkan saya membuat teguran terhadap ulasan saudara dalam blog ini…sepatutnya saudara membuat homework terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sebarang komen…kenyataan seperti ‘samada ini fitnah atau tidak’ sedikit sebanyak membuat kredibiliti saudara sebagai pemimpin yang disegani pengikut saudara tercalar.

    Seorang pemimpin yang baik hendaklah menyelesaikan masalah dalaman parti pimpinannya terlebih dahulu sebelum bertindak menghebohkannya kepada umum. Sekarang bukan masa yang sesuai untuk saudara menampakkan kelemahan yang mungkin wujud atau langsung tidak wujud kerana masyarakat di luar sana termasuk saya tertanya-tanya akan masalah dalaman ini. Jikalau masalah seperti ini sukar saudara selesaikan, bagaimana dengan harapan rakyat yang jauh lebih besar dan berat untuk saudara pikul?

    Reply

    mat jenin Reply:

    most malays dont like u now dsai!!

    Reply

  18. 18 Dulu BN sekarang PKR Dec 31st, 2008 at 2:19 pm

    salam Dato Sri..
    dato seri pernah berkata..PERSETANN KAN MEREKA….DAH ITU PUN KERJA DIA…

    Reply

  19. 19 umnomore Dec 31st, 2008 at 2:21 pm

    Saya orang selangor. Saya penyokong kuat Pakatan rakyat.

    Tindak tanduk MB selangor mengekalkan UMNO di dalam kerajaan menjadi punca utama kegagalan MB. Mungkin sekarang tidak jelas, tapi tunggu.

    Malah saya juga sering bertemu dengan kepimpinan Pakatan Rakyat terutama kepimpinan PKR sendiri dan mereka memang kecewa dengan sikap bodoh sombong MB.

    Kalau DS tak siarkan komen saya ini, saya tidak hairan.
    Tapi sekadar memberitahu bahawa PKR akan berhadapan dengan masalah besar sikit hari lagi.

    Tunggu … atau pulihkan segera.
    Sebelum nasi menjadi bubur.

    Reply

  20. 20 sya omel Dec 31st, 2008 at 3:08 pm

    sya omel
    to anwar.ib :

    salam DS..semoga DS sihat hendaknya…apa yang saya ingin katakan ini ialah tentang masalah yang masih menyelubungi PKR negeri Perak.Ada cakap-cakap dari peringkat bawah yang masih menunjukan sikap tidak puas hati tentang beberapa masalah yang melanda.Pertamanya tentang parti ini sendiri,terlalau banyak kepincangan yang dapat kita lihat akhir-akhir ini.Terlalu banyak persoalan dari rakyat yang mula merasa bahangnya.

    Soalan pertama saya mewakili Rakyat :

    Apakah pandangan DS mengenai ruang yang dilihat dibuka terlalu luas buat ramai ahli-ahli dari umno yang mula meletakan minat kepada parti kebelakangan ini?Memang kita menggalakan penyertaan mereka namun dilihat seperti ada satu perjanjian keistimewaan kepada puak-puak ini yang menarik minat mereka menyertai parti ini.Salah satunya ialah jawatan yang dijanjikan atau ditawarkan kepada puak-puak ini yang sekaligus meninggalkan kesan kepada pejuang-pejuang yang lama berjuang untuk parti ini.Perlulah diingatkan bahawa sewaktu dulu ramai yang mengalirkan airmata,keringat,kekuatan dan tak kurang harta benda untuk perjuangan ini.Mereka ini bukannya datang untuk meraih simpati atau nama serta balasan bagi pengorbanan mereka,namun mereka ini hanya minta apa yang menjadi hak mereka..dan mereka ini ialah RAKYAT!!!

    Soalan kedua :

    DS melaungkan suara rakyat suara keramat,namun rakyat dapat dilihat hanya sebagai boneka ataupun alat untuk merialisasikan impian sesetengah dari pemimpin politik yang ada.Rakyat dipuji dan didekati hanya bila ada kepentingan kepada pimpinan.apakah ini wajar?

    Soalan ketiga :

    Sedarkah DS bahawa kebanyakan pemimpin parti ini baik atasan,pemuda,wanita maupun yang mempunyai pangkat dan nama juga dikalangan ahlinya masih bersikap dan bersifat seperti ahli-ahli umno.Memang ada logiknya kerana hampir semua yang ada adalah dari sepirhan umno jua.Mungkin kerana dah terlalu lama berdarah keris mereka lupa kini mereka merupakan pilihan rakyat untuk menjadi MATA,SUARA dan TELINGA RAKYAT!!

    kadang kita terlalu pandang keatas lupa nak menilai yang dibawah..Mereka yang sanggup berhujan panas berhempas-pulas,bergadai nyawa dan wang ringgit..berhabis usaha untuk parti ini itulah sebenar pejuang.Jika ditanya pada saya siapa pejuang sebenar saya akan katakan RAKYAT ialah PEJUANG dan PEMIMPIN sebenar…!!!Jika sekali RAKYAT mampu membuat perubahan tidak mustahil RAKYAT mampu melakukannya sekali lagi..Jangan diketika itu baru PIMPINAN hendak melatah!!

    TERIMA KASIH DS…

    mengkritik untuk kebaikan,bukan menjatuhkan…

    SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT…SALAM REFORMASI!!!!

    Reply

    mat jenin Reply:

    jgn sampai anak melayu sendiri benci kat dsai!! dah mcm2 lubang yg pecah skarang nih!!

    Reply

    gengis khan Reply:

    Sejak lubang pecah ni , baru lega dapat bernafas sikit. harap lagi banyak lubang pecah

    Reply

  21. 21 Rakyat Malaysia Dec 31st, 2008 at 3:32 pm

    UMNO is just too rich just hope the world economy crisis that been happening everywhere will able to strike their bank account hard if not next election come sure PAKATAN will loose badly. First of all DSAI you should strenghten your party to set rule for example whoever who bring up race issue, religion or criticise own party openly to media should be banned immediate. I just couldn’t understand why so many problem on Indian Malaysian MP where it always talk about their own race only. I thought a MP should work for all their people in their area even those not voted for them and why just talking about this and that on Indian benefit.

    Reply

  22. 22 hangpa kata hangpa terarr!!! Dec 31st, 2008 at 3:42 pm

    Hangpa kena juai sekupang lima dit dooohhhh!!!

    Reply

  23. 23 jamil bin ismail ( jamilkucing ) Dec 31st, 2008 at 4:14 pm

    Askm dato seri anwar

    Kenapa setiap kali orang buat teguran di katakan fithnah,dikatakan ada kepentingan,di katakan tidak dapat jawatan,dikatakan talibarut,dikatakan orang umno. bila ahli sendiri membuat komen tidak di pedulikan. kalau tak ada angin masakan pokok boleh bergoyang dato seri.lain lah kalau berok jamil yg 3 ekor tu panjat dan goyangkan. jamil bukan nak mengajar dan tak layak untuk mengajar.itu yg akan keluar dari mulut mereka-mereka di sekeliling dato seri.tetapi kami walaupun tiada jawatan tetapi kami lebih layak membuat teguran kerana kami dari mula keadilan di tubuhkan bertungkus lumus memastikan parti keadilan tidak hancur. yg tak layak komen setengah pemimpin dalam partiu yg berada di atas tu.jamilkucing harap dato seri bukan sepereti kabar angin yg selalu di dengar ,bukan seperti yang dikatakan,komen je kena hentam,kenan caci. ni dah macam UMNO.

    Reply

  24. 24 java Dec 31st, 2008 at 4:38 pm

    macam ni ka kenyataan seorang yang bakal jadi PM. Malu la….rasa silap pangkah PR……dah banyak bocor……ini belum jadi PM…….

    Reply

    Barisan Reply:

    java…diaorg tu takut dengan bayang2 sendiri…
    kucing hitam pun dikatakan hantu…
    menari sampai jatuh tersungkur, tapi lantai dan kasut yg dipakai pulak disalahkan…
    alasan budak sekolah daaa….mmg nyesal undi PR!

    Reply

  25. 25 mohd nor bin talib Dec 31st, 2008 at 4:38 pm

    Saya berpendapat ini memang fitnah Umno,Yb Azmin Ali nak gulingkan Datuk Khalid Ibrahim, MB Selangor. Apa perlunya itu, sedangkan peralihan kuasa mudah berlaku dikalangan pemimpin PKR, buat mesyuarat dengan Presiden PKR,diatas persetujuan ahli majlis tertinggi PKR maka ianya boleh berlaku. PKR ini bukan parti Umno nak berebutx
    jadi PM. PKR dan Pakatan Rakyat hanya menguasai Negerix saja bukan menguasa Negara.

    DiSelangor sendiri bukanlah dikatakan banyak hasil masumnya, cuma selangor negeri agak popular diMalaysia, setiap orang mengidamkannya.Umno sering buat sibok dalam urusan parti orang lain, kerana gila talak kerana terlepas kepada PR.Merekax cerita
    memang kegemaran umno dan BN,logiknya tidak ada.Bak kata penganlisa politik,orang politik ini kerjanya memang untuk bergadoh dan bertengkar.Bukan saja diMalaysia tapi diluar Negara.

    Diluar,didalam dewan rakyat (Parlimen) mereka semua bertengkar kadangkala hampir mencetuskan pergaduhan itu perkara biasa bagi mereka. Kita yg diluar ini hampirx percaya itu realiti sebenarnya tidak kerana kita bukan org politik,fikiran kita tak sama dengan merekax itu. Ini hari gadoh besok baik spt Datuk Hasan ALI dgn Khalid Samad dari Pas. AKHIR SEKALI JANGAN DENGAR KHABAR ANGIN.NANTI KITA PENING SENDIRI.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Mohd Nor,

    Saudara kata, “mereka-reka cerita ini memang kegemaran UMNO/BN”

    Perhatikan, bagimana pula dengan cerita2 kononnya:

    1. 9 Sept, DSAI akan jadi PM.

    2. 30 orang MP nak lompat katak ke PKR.

    3. KPN Musa terkapar2 nazak lepas operation jantung.

    4. DSAI diracuni arsenik in year 1998. By right patutnya dah arwah ni kalau betul.

    5. Kelam kabut lari kekedutaan (Turki?) dan dakwa ada orang nak tembak/bunuh beliau (lawak gila bab ni) sebaik sahaja Saiful buat report.

    Dan banyak lagi..tak larat nak taip..

    Siapa lagi handal bab reka2 cerita?

    Reply

    mat jenin Reply:

    sapa lagi yg bleh reka cipta cerita kalau bukan anwar@hindraf!!! ehhehehe

    Reply

    mahathir jr Reply:

    jangan salahkan orang jika jalan kita macam ketam…baru memerintah beberapa bulan kat 4 negeri dah nak salahkan kerajaan…buat dulu amal kebajikan dan sumbangan kepada rakyat..aku ni bukan berpihak mana2 tapi sebagai rakyat tempias politik ni terpaksa la bersuara…yang pasti kerajaan sedia ada dah buat pembangunan yang jelas cuma yang tempang tu baru sikit je…yang baru memerintah 4 negeri ni buatlah satu kerajaan yang rakyat nampak…bkan janji kosong je macam ISRAEL buat janji kat PALESTIN…nak carik salah orang je terus hentam…rakyat dah bagi mandat gunalah dengan baik..bukan mandat untuk hentam kerajaan sedia ada..pada negeri KELANTAN…aku respect kat Tuan Guru…dah lama memerintah tak de lah nak salahkan UMNO ke..BN ke macam PKR dan DAP.bila hudud nak jalan..PKR dah kecut perut mcm DAP jugak…apa crita???? so buat dulu janji2 manismu masa PRU yang lalu…jangan cepat melatah bila PAS kata nak laksana HUDUD…tak tau la kalu pemimpin PKR bukan ISLAM mcm DAP…

    Reply

    Lancelot Reply:

    kah kah kah…ko mmg lawak la Mohd Nor Bin Talib…kalau takde kera, masakan pokok bergoyang.
    masih nak salahkan UMNO/BN? tak sudi nak cermin diri sendiri…
    ko cuba baca isu yg disenaraikan oleh Ultraman Tiga tu…aku pun sependapat dgn dia…
    korang mmg lagi bijak(?) mereka-reka cerita…mana pi 30 MP nak lompat parti???? semua itu miraj n fatamorgana.

    Reply

  26. 26 jebat durhaka Dec 31st, 2008 at 5:02 pm

    berita paling lawak menjelang 2009…kah kah kah. yang Paklah kena guling hangpa takmau citer ke?

    Reply

  27. 27 TarafAGONG Dec 31st, 2008 at 5:07 pm

    AKU MEMANG MENYAMPAH DENGAN UMNO, TAPI AKU TAK SEBODOH AHLI UMNO BAWAHAN YG SEDIA ADA TOLOL KERANA SERING DIPERBODOHKAN OLEH PEMIMPINNYA…..HARAP JANGAN SAMPAI AKU NAIK MENYAMPAH PULA DGN PKR…..SEMUA JANJI PAKATAN RAKYAT MASA PILIHANRAYA DULU MESTI DIKOTAKAN SEPERTI……CUKAI PINTU DITURUNKAN, CUTI BERSALIN SUAMI/ISTERI DITAMBAH DAN SEBAGAINYA. JANGAN TUNGGU TIUPAN SANGKAKALA MELANDA PAKATAN RAKYAT SEPERTIMANA UMNO DILANDA TSUNAMI PADA PRU12 DULU.

    “SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT”…MAKKAL SAKTHI……”LAWAN TETAP LAWAN’…….

    Reply

  28. 28 Jeffripower Dec 31st, 2008 at 5:21 pm

    Mana kenyataan Datuk Seri berkenaan isu Hudud yang berbangkit sebelum ini. Takkan buat-buat senyap je… Tersepit ke?

    Reply

    dulukini Reply:

    Ko tunggu ajelah ape yang kelam kabut sangat nie.

    Reply

  29. 29 ILZA Dec 31st, 2008 at 5:23 pm

    MENTADBIR NEGERI BUKAN MACAM MENTADBIR GLC

    Reply

  30. 30 eagle Dec 31st, 2008 at 5:31 pm

    UMNO will continue the attack and PAKATAN Selangor government should not continue in the defensive. Time to be too good is over and it is not the way to counter UMNO. Surely PAKATAN know the main player in the UMNO so attack him, bear open everything without fear and favor.
    MB Khalid probably is not aggressive at his age now and may be since he was force by ANWAR to be there based on his experience, probably about time to get someone to replace him.
    PAKATAN better be frank and MB Khalid too should be honest and sincere as he may be too tired after going through most of his life as one of the country top notch corporate player and time for him to relax may be!!! Seek guidance from ALLAH.

    Reply

  31. 31 X-File Johor Dec 31st, 2008 at 5:54 pm

    Salam.
    Sifat tamak memang kratiria orang politik. Cuma cara penyampaiannya berbeza. Jika iklas baik duduk masjid.
    Masalah menyebabkan DSAI makin muda.. hehehehe

    Reply

  32. 32 Zzjebat Dec 31st, 2008 at 5:57 pm

    Salam Datuk Seri,

    Hijrah 1430 telah ditempuhi….Detik 2009 akan menjelma insyallah.

    Bermulalah lambaran baru memantapkan ukhuwah perjuangan sesuci mungkin.

    Di harap PKR / Kerajaan PR Selangor dan semua Kerajaan PR memfokuskan

    kepada BERKERAJAAN & BERKEBAJIKAN RAKYAT ke arah kejayaan yang kental.

    Bukan menjadikan hari mendatang dalam suasana PORAK PERANDA…..Ayuh

    semua rakyat Malaysia mempamirkan jiwa yang tulus bersih untuk memajukan

    Malaysia ini dengan acuan kita yang sendiri. Bersatu teguh bercerai kita

    rugi…Bahasa jiwe bangsa… muafakat membawa berkat.

    Jangan dilayan perkara remeh dari insan yang sakit jiwa & mental dan dari

    insan yang kecewa dan gawat hati dari kejutan KEKALAHAN MAC 2008 lalu…

    Jangan Layan penderhaka durjana umpama zionis… Menuju Kejayaan dan

    Kebenaran adalah matlamat kita semua yang mengaku rakyat malaysia original.

    Salam lebaran baru 1430H & 2009 Masehi…..

    Selamat BERJUANG jangan jadi Beruang nak kacau orang saja.

    Wassalam…mantapkan IMAN & AMAL semuga selamat dunia & akhirat….sebelum kita

    MATI. Dah mati satu sen tak guna kalau hati hitam pekat.

    Reply

  33. 33 En. Lang Dec 31st, 2008 at 6:18 pm

    Saudara DSAI,

    Saya mencadangkan saudara DSAI create topic on hudud. Bagi saya takde apa yg nak ditakutkan oleh bukan melayu. Ustaz Hadi kata ini utk orang melayu saje. So takde hal nak laksana hudud kat Malaysia. Korang2 masalah jenayah yang dilakukan oleh warga seberang yang beragama islam boleh berkurang.

    Sekian.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Aku ahli UMNO yang sokong HUDUD. At the same time, aku hormati dan hargai semangat setiakawan dengan MCA/MIC. Aku faham fobia mereka. Aku juga faham bilangan Islam yg tak sampai 2/3 dalam M’sia ni. We couldn’t ask more, don’t we. Therefore, give them time. Kesejahteraan dan keamanan negara didahulukan dalam hal ini. Tuhan bagi kita akal, setiap sesuatu ada mertabatnya. Keamanan dan kesejahteran lebih tinggi martabatnya setakat hari ini. Fikir2 kan lah.

    Reply

  34. 34 Noh Dec 31st, 2008 at 7:00 pm

    UMNO parti porak peranda. Urusan dalaman Umno pun lintang pukang sekarang. Inikan pulak parti yang musuh pada Umno, lagi hebat rencana dan tekanan Umno memporak perandakan musuhnya. Betul saranan DSAI, usah dilayan propaganda desperado berpenyakit ini. Tumpukan matalamat PR untuk mengambilaleh kerajaan dan benamkan Umno.

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Pepatah melayu ada menyebut, “Kalau sudah tak pandai menari, jangan lantai pula yang dipersalahkan”.

    Translate BI lebih kurang, ” If you that don’t know how to dance, don’t put the blame to the floor”. :)

    Reply

    Barisan Reply:

    hebat kerana anda ambil tahu masalah dalaman “rumah tangga org lain”..tapi jgn sampai kain sendiri terlondeh pun anda tak sedar :)beringat-ingatlah

    Reply

    Barisan Reply:

    hebat kerana anda ambil tahu masalah dalaman “rumah tangga org lain”..tapi jgn sampai kain sendiri terlondeh pun anda tak sedar :)beringat-ingatlah

    Reply

    ultraman tiga Reply:

    Apa jadi dengan gerakan melondeh seluar depan TS Khalud tu…

    Reply

    angkasawan nasa Reply:

    jangan tak pakai tali pingang seluar nanti terlondeh kena saman! sama macam tak pakai tali pangang keledar belakang. ini salah satu nak penuhkan tabungan dari saku rakyat. negara maju dah guna peraturan guna tali pingang belakang sebelum kita merdeka lagi.dah banyak orang mati sebagai pengundi hantu baru nak kuat kuasakan.

  35. 35 copperheadgold Dec 31st, 2008 at 7:11 pm

    DSAI,
    u said we cant lie to all people all the time..from sultan to mps,voters to party members,councelors to party leaders,businessmen
    to servant of the governments…9 mths?

    pls help.

    Reply

  36. 36 nazir Dec 31st, 2008 at 7:36 pm

    waktu skrg yg lbih utama ialah nasib seagama kita d PALESTIN.Apa yg umat islam d malaysia dpt lakukan

    Reply

    sirna salam Reply:

    salah tu sedara, yg paling penting ialah nasib kita di tanah air sendiri spy jgn jadi lebih teruk dari palestin.. dihalau oleh mereka yg “menumpang” disokong oleh ” Si pengkhianat!”

    Reply

    gengis khan Reply:

    Saya setuju sipengkhianat UMNO ini harus di kutuk!!!

    Reply

  37. 37 suara anak muda k.kedah Dec 31st, 2008 at 7:48 pm

    salam datok seri

    Reply

  38. 38 Mohd Suhaimi Bin Aziz Dec 31st, 2008 at 11:26 pm

    Salam reformasi buat YB DSAI dan seluruh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian, kemakmuran dan keadilan.

    Menginsafi apa yang berlaku kepada saudara seagama kita di Palestine yang diserang oleh Israel, marilah kita rakyat Malaysia menyatakan bantahan kepada rejim zionis Israel dan sekutunya Amerika. Rakyat Malaysia tidak kira agama, bangsa dan budaya pasti bersatu hati menyatakan simpati kepada rakyat Palestine atas apa yang dilakukan oleh Israel pada masa ini dan sama-samalah kita menghulurkan apa yang termampu demi meringankan penderitaan mereka.

    Di Malaysia, diharap kita semua tidak mudah diperdaya oleh media yang dikuasai oleh Umno/Bn yang dari dahulu cuba mempergunakan isu-isu agama dan bangsa dalam mengekalkan kuasa di tangan mereka agar dengan adanya perbalahan antara kaum mereka akan mewujudkan suasana huru-hara. Ini sudah pasti dapat menjadi alasan yang kukuh bagi mereka menggunakan segala akta yang bertentangan dengan prinsip kemanusiaan apatah lagi yang bertentantangan dengan ajaran Islam yang ad-din. Pemimpin-pemimpin Umno/Bn apatah lagi yang mengaku beragama Islam tidak segan silu menyatakan Hukum Hudud dan Qisas itu zalim tapi dalam waktu yang sama mereka menjunjung undang-undang penjajah seperti ISA dan sebagainya. Apakah mereka lebih mempercayai undang-undang ciptaan manusia daripada undang-undang Allah s.w.t. yang diturunkan melalui Al-Qura’an buat umat Islam? Lebih malang lagi pemimpin-pemimpin Umno yang beragama Islam telah menakutkan rakyat yang bukan beragama Islam seolah-olah Hudud itu zalim dan jumud apatah lagi mereka menggambarkan ia adalah undang-undang ciptaan PAS! Malang sungguh umat Islam negara kita yang mempunyai pemimpin seperti ini. Sepatutnya merekalah yang mempunyai kuasa memberi gambaran dan kefahaman tentang kebaikan Islam termasuk Hudud kepada umat Islam dan juga bukan Islam. Manakala media yang dikuasai Umno/Bn cuba menggambarkan Hudud itu akan dilaksanakan kepada semua rakyat Malaysia sedangkan ia hanya diwajibkan kepada umat Islam sahaja. Ini bertujuan untuk menakut-nakutkan orang bukan Islam kepada Hudud itu sendiri. Persoalannya, kenapakah kita perlu takut bila kita tidak mencuri atau merompak? Saya yakin orang cina lah yang paling gembira sekiranya Hudud ini dilaksanakan di Malaysia kerana mereka tidak perlu lagi takut harta mereka dicuri atau dirompak kerana mereka majoritinya adalah peniaga. Dengan sendirinya kes-kes jenayah dapat dikurangkan dan suasana kediaman kita pasti akan lebih aman samada siang mahupun malam. Jangan kita biarkan pemimpin-pemimpin melayu Umno merendahkan maruah agama dan bangsa melayu di mata orang bukan melayu jika ditakdirkan orang bukan Islam lebih menyakini hukum Hudud setelah mereka mendapat kefahaman yang jelas suatu hari nanti.

    Kepada rakyat Malaysia yang telah memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat menguasai lima buah negeri iaitu Selangor, Perak, Kedah, Pulau Pinang termasuk Kelantan bersamalah kita mendokong perjuangan ini sehingga tertubuhnya Kerajaan Persekutuan Pakatan Rakyat yang diusahakan oleh YB DSAI. Percayalah, dalam perjuangan ini kesabaran amat dituntut di kalangan kita semua. Kejayaan reformasi bukan boleh dicapai dalam sekelip mata apatah lagi Pakatan Rakyat hanya menguasai lima buah negeri, masih terdapat banyak halangan dalam menggubal dasar dan undang-undang selagi Kerajaan Persekutuan dikuasai oleh Umno/Bn. Berkenaan manifesto Pakatan Rakyat janganlah kita mengharapkan ia dapat dilaksanakan dalam tempoha beberapa bulan atau setahun dua. Perlaksanaan manifesto perlu dilaksanakan melalui berperingkat berdasarkan keutamaan tertentu yang perlu didahulukan. Sekiranya Umno/Bn yang telah memerintah Malaysia lebih 50 tahunpun masih belum dapat menyelesaikan masalah kemiskinan dan perpaduan apatah lagi berkenaan ekonomi orang melayu mengapa kita terlalu mengharapkan Pakatan Rakyat dapat melakukannya dalam tempoh setahun sedangkan Pakatan Rakyat tidak menguasai Kerajaan Persekutuan? Di sinilah pemikiran rasional harus menguasai diri kita bukannya kita terus termakan dengan dakyah dan propaganda media pro Umno/Bn! Perlu kita ingat bahawa segala hasil negara termasuk cukai yang dibayar oleh rakyat akan terus masuk ke poket kepada Kerajaan Persekutuan. Sebab itulah Kerajaan PAS Kelantan sejak tahun 1990 telah dinafikan hak mendapat peruntukkan daripada Kerajaan Persekutuan tetapi Umno/Bn telah menyalurkannya melalui JPP yang jelas pada melanngar amalan semangat perlembagaan persekutuan! Ini menjadikan wang rakyat seolah-olah adalah wang parti yang diagih-agihkan oleh ketua bahagian melalui projek-projek kerajaan. Begitu juga yang telah berlaku kepada Kerajaan Pas Terengganu yang telah menguasai Terengganu pada tahun 1999 di mana atas desakan pemimpin melayu Umno sendiri telah merayu agar Kerajaan Persekutuan menarik balik pemberian royalti minyak pada tahun 2000 dan digantikan dengan wang ehsan sehingga sanggup melanggari perjanjian yang telah dimeterai antara Petronas dan kerajaan negeri. Apakah mereka tidak akan cuba membuat sesuatu agar kelima-lima kerajaan Pakatan Rakyat ini tumbang melalui pelbagai cara hatta sanggup melanggari undang-undang agar mereka terus dapat berkuasa?

    Marilah kita semua rakyat Malaysia tidak kira melayu, cina, india, iban, orang asli dan sebagainya tanpa mengira agama kita bersatu hati dan mengukuhkan perpaduan seterusnya berdiri teguh dibelakang pemimpin-pemimpin pejuang bangsa Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Tuan Guru Dato’ Seri Hj Hadi Awang, Tuan Guru Dato’ Hj Nik Aziz Nik Mat termasuk YB Lim Kit Siang serta barisan kepimpinan Pakatan Rakyat dalam merealisasikan langkah menuju ke Putrajaya.

    Salam reformasi, salam maal hijrah dan selamat tahun baru!

    Reply

  39. 39 podong Jan 1st, 2009 at 12:25 am

    JGN CEPAT MELATAH BILA KATA PKR DAN SELANGOR PERGOLAK. ORG2 UMNO AKAN MELAKUKAN APA SAJA UTK MENJATUHKAN KETUA UMUN KITA DS ANWAR IBRAHIM.

    PENCETUS REFORMASI DEMOKRASI DI MALAYSIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply

  40. 40 mat jenin Jan 1st, 2009 at 4:16 pm

    dah letak jawatan pun mat hindraf tu!!!!bagusla MB selagor jgn layan sgt hindraf tu..merosak kan parti je!!! ptuiiiiiiihhhhhhh!!!

    Reply

  41. 41 Omar Rojik Jan 1st, 2009 at 10:21 pm

    Propaganda sebegini biasalah oleh B.end..

    Tapi yg hairan tu TV3-suku ni selalu aje serang negeri-negeri PR..
    Malam ni serang Perak, malam esok Selangor, lusa Penang, tulat Kedah..Kelantan dh serik dah…xberani lg…

    Macam la negeri2 yg dikuasai diorg xde masalah langsung…

    Nmpaknya TV3 suku xserik2 lagi kot..

    Reply

    Barisan Reply:

    harakah n suara keadilan pun dah mcm tv3 gak…( betul ke?)

    Reply

  42. 42 Orang MUDA Jan 1st, 2009 at 10:35 pm

    kami sbg belia di negeri Perak sentiasa berada dibelakang saf kepimpinan PR..
    Walau apa cara sekalipun yg berlaku….
    Walau apa cara sekalipun propaganda2 yg dimainkan UMno…
    Kami yg berdarah MUDA ini tidak akan makan sekalipun umpan2 Umno..

    Walauapapun kami hanya berserah kpd yg Maha Esa..

    Reply

  43. 43 Jeffripower Jan 2nd, 2009 at 11:17 am

    Kalau dah diri sendiri yang salah, takkan masih nak libatkan UMNO/BN dalam pergolakan yang berlaku dalam PKR? Atau dah memang pembangkang macam tu. Salah sendiri, nak libatkan orang lain…

    Reply

  44. 44 Ibrahim Abdul Rahman Jan 2nd, 2009 at 4:30 pm

    Aku tertarik dengan akhbar baru2 ni terdapat satu artikel mengatakan bahawa AMK (Angkatan Muda Keadilan) mengatakan Bekas Pengerusi SPR pengecut sebab ingin mengambil tindakan menyaman ahli-ahli PR yang membuat fitnah terhadap beliau.
    Kalau AMK mengatakan beliau pengecut, Aku akan mengatakan tindakan Teressa Kok (DAP-Seputeh) lebih pengecut lagi sebab nak menyaman RM30 juta.
    So sila bagi komen yang ini.

    Reply

    gengis khan Reply:

    nanpaknya malaysia ni dah berkebilatkan barat!! saman meyaman ni dah jadi budaya!! di barat sekarang dah belaku di malaysia!! nanpaknya kita dah maju sebaris dengan barat.

    Reply

  45. 45 Mohd Suhaimi Bin Aziz Jan 3rd, 2009 at 8:38 am

    Kepada pejuang-pejuang reformasi dan rakyat MALAYSIA yang inginkan perubahan, teruskan usaha memastikan PR memperoleh kemenangan dan seterusnya berjaya menuju ke Putrajaya. Itu sajalah caranya kita dapat memastikan Umno/Bn tidak lagi berkuasa. mudah-mudahan propaganda yang mereka rancang akan menghancurkan diri mereka sendiri!!!!

    Reply

  46. 46 YRUCREM Jan 3rd, 2009 at 12:43 pm

    KERAJAAN BN TIDAK IKHLAS MENTADBIR, HANYA MAHUKAN KUASA UNTUK DAPAT RM BANYAK, KONTRAK, SYARIKAT,DLL…..HARAP KERAJAAN PR BOLEH UBAH DIMENSI PENTADBIRAN NEGARA KITA KE ARAH YANG LEBIH BAIK LAGI DENGA TIDAK MENGAMALKAN BENDA BENDA JAHAT YANG DIAMALKAN BN

    Reply

  47. 47 Nadzri Jan 5th, 2009 at 11:22 am

    Salam kepada pembaca,

    Saya bukan nak menyalahkan sesiapa dalam hal ini, baik usah dilayan propaganda UMNO yang sememangnya dengki mendengki. Tidak usah la nak salah-menyalahkan sesiapa dalam hal ini. Yang penting kerajaan PR melakukan perkara-perkara yang melibatkan rakyat. Lagipun kerajaan PR harus memakan masa menyesuaikan diri terhadap kerajaan baru. Takkan lah sebuayh kerajaan yang stabil boleh dibina dalam masa setahun. Cuba la fikir, usaha yang dilakukan oleh kerajaan PR akan sedikit sebanyak akan membantu rakyat.

    Reply

    teropongmaya Reply:

    Habis tu kerajaan tahun 1957 tu apa.

    Reply

  48. 48 duan Feb 7th, 2009 at 1:37 pm

    Bagi saya mana-mana parti politik yang berkuasa sama saja.Janganlah kerana mereka(parti politik) kita yang bersaudara ini berpecah belah. Hidup kita tak lama,janganlah terlalu taksup dengan mana-mana parti politik hinggakan tangungjawap kita pada yang maha Esa terabai.Semoga Allah melindungi kita semua…amin.

    Reply

  1. 1 Propaganda Umno Tidak Wajar Dilayan! « “”Renunglah dengan mata hati..pasti terbuka kunci…”" Pingback on Dec 31st, 2008 at 2:58 pm

Leave a Reply