Atas sebab-sebab teknikal pihak anwaribrahimblog.com tidak dapat menyiarkan liputan siaran langsung perbahasan Belanjawan 2009 di Parlimen. Anda boleh melayari www.mppas.blogspot.com untuk siaran tersebut. Perbahasan akan bersambung jam 2.30 petang.
PEJABAT DATUK SERI ANWAR IBRAHIM

assalamualaikum DSAI,
kami hrap tv ni boleh disampaikn melalui radio jg, hnye suare saje yg perlu, kerana pnghntaran dlm bntuk vadio mmberi mslh kpd kmi yg mnngunekn broadband, dan x dpt mmperolehi mklumat ini dengn baik, kami sebagai rakyat begitu amat mengambil berat dengan apa yg dikatakan oleh datuk, sy hrp pembahruan dpt dbuat dengn ini, kerana antara masalah malaysia yg utama adlh kelajuan internetnye, hnye streamyx je laju, yg ln sprti broadband kene tgok kwasan bru dpat walaupn keupayaan tnggi, tolongla, kami mahu mndengr prbncangn anda, dengn ini rkyt lebih faham. hidup rakyat
zali Reply:
October 13th, 2008 at 4:26 pm
datuk seri nuar yang budiman…
bila nak jadi pm?
mana usul tak percaya nya?
mana senarai lompat nya?
terima kasih datuk seri nuar yang berkaliber dan baik hati.
JONGKONG(parit yusuf) Reply:
October 13th, 2008 at 5:21 pm
HOI ZALI…..
MEMANG TAK ADA PUNYA… TAK PAYAH KAU NAK TUNGGU BUANG MASA AJER YANG ADA HANYALAH LAGU..
“KATAK SI KATAK LOMPAT…
“LOMPATLAH TINGGI TINGGI…
“CEPATLAH ANUAR CEPAT…..
“CEPAT TIPU BANYAK LAGI…..
zali Reply:
October 15th, 2008 at 10:36 am
encik jongkong…
kebebasan bersuara ada di blog siasah…
di sini banyak tapisan nya…
jumpa di blog siasah…
BangAbu Reply:
October 15th, 2008 at 2:11 pm
REFER JONGKONG…
TIPU BANYAK LAGI !
…alahhh ! kurang-kurang bila DSAI TEGAS kata harga minyak boleh turun, merasa juga ‘adik-beradik’ kamu ! Bukan betul ke, apa yang dia cakap ?
ELOK JUGA SEKALI-SEKALA BN KENA ‘JENTIK TELINGA’
BUKAN BETUL SANGAT PUN…!
Macam kamu le jugak !
Tak selalunya kamu betul…BETUL KAN ?!
safarihj Reply:
October 15th, 2008 at 9:09 pm
aku dah kata…..DSAI seorang yg ahli politik yg tersohor,,berkarisma, byk idea..profesional dan berjiwa rakyat.. umpat org jgn sampai dosa nnti kena bawah dlm kubur..kena sebat…baru nyesal mau idup balik… wassalam
Padang Jarak Reply:
October 13th, 2008 at 5:23 pm
saudara zali ini cakap dan soalannya macam orong UMNO yag tak guna fikiran .kita kena ada muslihat dan bila masa yang sesuai akan kita laksanakan ,bukan main-main macam UmNO belanjawan hari itu pun masih tak dilaksanakan lagi dan tiada kesan pada peringkat orong bawah dan juga ekonomi negara ini tambah pulak kesan meleset saham-saham dunia jadi najib kena menjadualkan semula bajet tempoh hari dan ini saranan pakatan rakyat yang di utamakan.hal ambil alih kuasa kita serah pada DSAI dan peminpin PR.saudara Zali duduk diam-diam dulu,sambil layan anakbini.kita ada cara dan masa dan kena bijaksana bukan semberono macam UMNO.
zali Reply:
October 14th, 2008 at 4:15 pm
saya dah agak dah…itu lah jawapannya…masa tak sesuai…
tak apa la…tapi peruntukan 300juta untuk nelayan tu saya
kira banyak membantu rakyat nelayan macam kami…
kenapa mesti di tidak kan/dinafikan bantuan kerajaan menerusi
belanjawan tersebut?
encik duduk di atas kerusi empuk menghentam kerajaan yang
cuba membantu kami sedangkan,bantuan apa yang encik telah
sediakan untuk kami selain dari janji manis dan kata dusta?
Mohd Nizar Ahmad Reply:
October 13th, 2008 at 5:36 pm
[Bagi pihak DSAI]…..
Sabarlah sayang….darling…..intan payung…………..
MNA
lanwm Reply:
October 14th, 2008 at 7:44 am
geli lah
Jomy Reply:
October 14th, 2008 at 1:53 am
Waktu Abdullah belum isytihar bersara, taktiknya ialah guling kerajaan.
Bila sekarang Najib berkemungkinan jadi PM dan juga menteri kewangan…taktik berubah ke arah Bujet…ada faham.
Sebab bahaya Dollah dah takde…sekarang kena tackle bahaya Najib pulak.
Inilah strategi…kesemua penting…tetapi mana yang lebih utama.
Kalo Najib pupus, bahaya dipimpin seorang yang penuh skandal dan kontroversi akan terhapus juga. Setidak-tidaknya kalo DSAI tak jadi PM, rakyat akan dipimpin oleh selain dari Najib. Inilah perjuangan Pakatan Rakyat…mesti selamat kan rakyat.
Bukan gelabah nak jadi PM untuk anak bini dan kroni.
Jelas tak apa yang tersirat di surat???
zali Reply:
October 14th, 2008 at 4:28 pm
ohh…taktik rupanya…
yang tersirat dalam yang tersurat…
habis tu,nak hentam najib cukup-cukup sampai dia
pencen ke?……lama tu.
nak selamatkan rakyat ke nak buat perjuangan sia-sia nih?
suara rakyat Reply:
October 13th, 2008 at 11:06 pm
Mana Nak dapatkan Siaran Di Dewan Rakyat? Please Bagi Link… TQ ALL
komrad_inc Reply:
October 14th, 2008 at 1:27 pm
Hak Hak.. Macam-macam alasan plak dia bagi, nak fokus bajet plak… Dulu x menyempat2 mintak sidang tergempar nak buat vote of no confident. La ni lain pulak cakap. Dah namanya pakar spin, buat la apa pun makin ramai rakyat yang bertambah bosan. yang tinggal penyokong-penyokong yang takde otak macam Padang Jarak. Kesian…
X-Men Reply:
October 14th, 2008 at 1:02 pm
saya harap moderator akan buka banyak peluang kpd pengkritik DSAi dan desperado UMNO dan BN meluah perasaan mereka, hanya blog ni shj mereka dapat meluahkan perasaan mereka yang sememangnya berfikiran sempit dan buntu. Mereka ini dah tak ada tempat dah nak memaki hamun, jadi blog ni merupakan tempat terbaik mereka melepaskan perasaan, kita sebenarnya boleh meneka siapa mereka ni. DSAI tak perlu risau, para pengampu BN ni umpama pengemis di jalanan. kita bagi duit, mereka tarok dlm kocek dan tadah tangan lagi… PERJUANGAN MENEGAKKAN KEBENARAN MEMERLUKAN KEYAKINAN DAN KESABARAN YANG TINGGI, HALANGANNYA BESAR DAN HANYA ALLAH SAHAJA YANG MAMPU MENJAYAKAN SEMUANYA. INSYAALLAH PR AKAN MENANG JUA
Cili Padi Reply:
October 14th, 2008 at 5:36 pm
OOOiiiii JONGKONG, berapa punya banyak sen kau punya, yang Nuar tipu? Dasar memang muka sebijik macam parit, tak la erti bahse. Pi masuk blog UMNO. Disini bukan dunia mu.
michel Reply:
October 15th, 2008 at 1:15 am
kslsu DSAI nsk jadi PM mcm Najib dan Dollah dah lama dah, ikut cakap Madey dulu..jd kroni rapat Madey..Madey pencen dia jd lah PM. Dia dah duit byk dah, tp pikir kita punya pasal la dia lawan madey tu..ngok zali ni.ngok..1000X
PAK LOH Reply:
October 17th, 2008 at 4:21 pm
anwar tipuuu…kate 16 september last2 xde member..plis walk the talk..adoi jgn kecewakan rakyat……
DSAI, you are the right person to present a FRESH BUDGET. Do it after PR in power. We know will be very soon.
Now Malaysia are in economic crisis situtation, as aswar say, budget should be re-plan that can solve and overcome the problem. Only this way can truly help all the Malaysian from the suffer of crisis economic, rising in cost of living.
In today this important parliament budget discussion, what make me feel angry is the many of the government minister that was not attended today. This budget is concern about all Malaysian future for few years coming, why there can not care about it?? They not fight or represent for Malaysian and win in general election?? Or they just fight for their own benefit….
I m a 23 years old youth, and i very dissapointed with the bad attitude of the government now. They did not awaked from thier lose in general election in March.
Donald Duck Reply:
October 13th, 2008 at 3:30 pm
Cool..!! Cool..! Bro… we are in the same boat on a rough sea hope the captain knows how to manouvre us to the shore… Good Luck DSAI…..
Tropicana Reply:
October 14th, 2008 at 2:17 am
Dengan penerangan ini, saya percaya tiada sebab DSAI yang sudah mempunyai bilangan cukup akan sengaja berlengah untuk membentuk kerajaan.
Kecuali, seperti kata DSAI, Kepntingan menyelamatkan ekonomi perlu di utamakan dan selanjutnya mengambil alih kuasa. Jadi apa sebab perlu gelabah. Hanya masa akan menentukan.
Bukan orang yang berjuang untuk rakyat
berjuang untuk merebut kuasa dalam masa singkat
Tetapi orang yang berjuang untuk rakyat
senantiasa mengutamakan kepentingan dan peka keperitan rakyat
Alangkah memalukan Malaysia di mata jiran dan seluruh Dunia apabila PM yang telah membentangkan bujet dan TPM yang telah mengambil alih portfolio Menteri kewangan gagal hadir pada sessi Debat Kewangan untuk mempertahankannya. Sungguh memalukan kredabiliti dan menampakkan sikap tidak bertanggung jawab.
Apakah PM dan TPM benar-benar yakin dan takut akan kemungkinan Pembangkang mengusulkan undi tidak percaya? Apakah mereka sedang standby untuk lari dari Negara?
Benarlah, DSAI dan PR lebih mahir mengatur strategi. Pilihlah pemimpin bijak untuk rakayat Malaysia.
salam DSAI n Bloggers,
DS gegar itu parlimen, jgn pakat keluar dewan….sekolahkan sikit mp be end, history budget%$%@ depa bukan hirau masalah kebanyakan rakyat….kalau tak gawat pun depa yg tak gawat!!!rakyat kebanyakan dah mula berpuasa di bulan syawal!!!
dukacita bila menteri kewangan dan timbalan menteri kewangan 1 dan 2 tidak hadir, mmg tidak ambil berat, tidak perduli permasaalahan ekonomi yg meruncing, dengarlah, bahaskan, bincangkan apa yg baik utk rakyat….masa depan hala tuju negara jgn dok order kapal selam, kapal laut, kapal terbang sekarang nak order heli pulak…disaat2 rakyat dipaksa berjimat
p/s : bangunlah mp be end, jgn duduk membuta…bahaskan, kalau setuju kata ketua pembangkang..pindah jer ke sebelah sana
kung fu panda Reply:
October 13th, 2008 at 10:24 pm
Nasib UMNO, umpama jika sabut timbul jika batu tengelam tetapi nasib UMNO umpama kapal selam tengelam timbul!!!. bila kita dapat menteri pertahanan baru terus umun beli heli eurocopter 12 buah. harga belum UMUN oleh UMNO. harap PR siasat siapa rakan kongsi eurocopter di Malaysia? banyak Jabatan kerajaan beli jenama eurocopter? kita tak kisah nak beli tapi kena ada ketulusan.
layman Reply:
October 14th, 2008 at 8:31 am
Salam.
Adakah ini merupakan ‘Budget Sebelum Bersara’?? PR, sila siasat jangan tak siasat yea.
DonMny Reply:
October 13th, 2008 at 11:02 pm
….yes
ulam batar Reply:
October 15th, 2008 at 1:12 pm
Sikorsky adalah jenama yang cukup kukuh di persada Heli tentera dunia dan tawarannya dengan harga yang sepadan 1.4 bilion berbanding Eurocopter dengan harga 2 bilion lebih dengan jumlah bilangan yang sama, persoalannya kenapa dalam suasana ekonomi yang sebegini kita memilih dengan jalan pembaziran. sedangkan semua pihak tahu Heli Sikorsky punya petalian dan sejarah yang cukup panjang dengan TUDM dari pra kermedekaan hingga ke zaman darurat dan banjir besar di Kuala lumpur suatu ketika dahulu jasa Nuri cukup besar buat negara jenama yang di percayai oleh Tengku Abdul Rahman dan Tun Razak. Najib Tun Razak memilih jenama Eurocopter ini yang dikata “tempah baju di badan orang” alah menbeli menang memakai? persoalannya kenapa mermelukan heli yang terlampau cangih siap boleh isi minyak di udara berapa kilometer persegi kah keluasan negara ini? negara kita sekankang kera!.. jika russia dan India, cina dan us atau negara kangaru ada lojiknya. russia ditimur malam di baratnya siang. kita bukan kuasa tentera dunia yang perlu berada di serata pelusuk dunia kita hanya sekadar menpertahankan negara bukan bersifat menakluk! kadang kadang kita menbeli terpegaruh dengan jiran serantau. persaingan tentera adalah persaingan yang tidak sihat buat rantau ini.pandangan rak di nafi kan sepenuhnya dalam keselamatan negara, hakikatnya rakyat lebih melihat pertahanan negara kepada kehendak semasa bukan menbudayakan ikut ikutan atau demi persaingan serantau. heli berbagai guna tidak perlu dilemgkapkan dengan senjata sebagai mana yang di sediakan oleh Eurocopter. heli yang bersenjata perlu di beli secara berasingan contohnya jenama Tiger. apa maknanya sebuah heli di beri terlalu banyak bebanan ini tidak baik dari sudut jangka panjang. jika heli eurocopter berbagai guna ini bergitu berbagai tugas hayatnya tidak lah sepanjang usia Nuri!.. parcayalah sesebuah kereta jika disaratkan assoseries nescaya enjinnya terbeban. sebaliknya Sikorsky yang telah bersama TUDM sejak sekian lama kita lupakan UMNO lupakan kalau heli boleh UMNO lupakan apakan lagi kita rakyat jelata.
dulu kata nak turun minyak kalau harga pasaran semasa dunia turun..tapi bila dah turun kata akan kaji dulu masa yg sesuai nak turun..kalau kerajaan pun lambat nak turun, apa lagi peniaga….ikut sama la..yg mengajarnya pun sama 2×5..cakap tak serupa bikin…
Tol PLUS kata nak kaji 2 bln dari Jun..ni dah Oct 2008..senyap sunyi terus…Menteri pun belit…memang kaki putar alam….
edd Reply:
October 15th, 2008 at 12:21 pm
kerajaan byk hutang…sebab tu la susah nk turun…
JUST CANT STAND THE PRESSURE OF PRICE INCREASE. CONSUMERS WERE LEFT WITHOUT ANY PROTECTION.JUST GO DOWN TO THE MARKET AND SURVEY. TRADERS TAKING ADVANTAGE OF A WEAK GOVERNMENT AND HAS INCREASED PRICES AS THEY WISH. IF NO ACTION BE TAKEN IN IMMEDIATE TIME PEOPLE WILL SUFFER AND THE CHAIN EFFECT WILL DAMAGE OUR ECONOMY…
Standing as one to fight the wrongs Reply:
October 14th, 2008 at 12:57 am
Lets be reasonable . The traders are just trying to make a living like anyone else. The cost of materials have surged far ahead of the fuel price. It’s the mismanagement of the government. They could not implement the wages in par with the inflation. Lowering the fuel price will not fully mend the damaged eco as the prices of everything already increase . The damaged already done when they announced the increase in fuel to rm2.72. They should have think before they raise the petrol at the 1st place.
Anyway Malaysia is now nearly empty because of our greedy leaders , we are on the brink of out of natural resources , human resources eg intellectuals , liquidity as been stolen for $300 billions . A misused of funds can be easily seen on how a and only Malaysian tourist is sent to space. That tourist has gone for a kongsi kereta ride without consistent, continuous space training,innovations, updates , researches, he is now out of touch and back to square one. There goes our money.
Now look like we are giving government subsidise on petrol price.
Price drop to USD78 and we still pay RM2.45 per liter.
Our minister say if the price not higher than USD104, he will reduce our petrol price again, but when ? Now is only USD78.
bluurrrr Reply:
October 14th, 2008 at 3:10 am
ko tggu lah sampai poket mereka dah penuh!!!!!!!!!
Rosak Reply:
October 15th, 2008 at 12:14 am
hoi , Shahrir dah turun kan 15sen byk betul, x takut Negara Bankrup ke ?
Saya telah menyaksikan keseluruhan Perbahasan Belanjawan [Sessi Pagi].
Sangat menarik. Saya kecewa kerana PAK LAH, PAK NAJIB, PAK NOR YAACOB dan TIMBALAN-TIMBALAN NYA tidak mengahdiri sidang tersebut. Amat mengecewakan. Betul lah terma yang digunakan oleh DSAI tadi bahawa kerajaan kita sekarang ini diperintah oleh orang-orang sombong dan bongkak !
Saya juga menantikan usul UNDI TIDAK PERCAYA terhadap PAK LAH, tapi masih belum berlaku lagi. Ye lah, dulu depa hantar Backbencer ke Taiwan, kali ini orang yang hendak dicabar pula tak hadir Parlimen. Sampai bila lah depa ni nak main lari dan sembunyi ? Depa ingat kerajaan ni milik depa ka ? Nak waris kat kaum kaum depa aje. Malaysia ialah satu kerajaan demokratik berparlimen, bukannya satu kerajaan dinasti !!!!!!!
PAK LAH, PAK NAJIB MONGOLIA dan sekutu-sekutunya. Be a gentlement dan resign secara terhormat dan bermaruah
Hidup GAGASAN RAKYAT ! DARI RAKYAT, KEPADA RAKYAT, UNTUK RAKYAT !
MNA
layman Reply:
October 13th, 2008 at 3:54 pm
Salam.
Saya tak berpeluang nak memonton perbahasan di pejabat.
Kalau begitu ceritanya, betulah kata DSAI dan saya nak tambah lagi, kita sekarang dipimpin oleh kerajaan yang memang tidak betangunggjawab langsung, tidak prihatin terhadap ekonomi negara dan rakyat. Penipu no. 1, dulu kata bila harga minyak global turun harga minyak di pam pun turun. Sekarang dah turn bawah USD80 setong…nak klentong pulakkk.
Kemana PM & TPM pergi huh? Macam nie sikap menteri kewangan yang bakal mengambil alih tampuk pemerintahan? Boleh blaaaahhh lahhh.
storm62 Reply:
October 14th, 2008 at 12:19 am
betul layman, aku sokong.
skrg kami Rakyat yg subsidi duit minyak kepada Kerajaan.
kami nak tau duit ni pi mana, sila jawab PM,DPM,Sharir dan Nor yaakob?
Standing as one to fight the wrongs Reply:
October 14th, 2008 at 1:03 am
Orang-orang itu dihantar dari Taiwan ke Hong Kong lalu ke Eropah dengan sekurang-kurangnya rm50,000 duit poket untuk belanjawan sesuka hati setiap orang.
KKPPS Reply:
October 14th, 2008 at 8:29 am
Saya pun kebetulan bukan anwar ibrahim dalam keadilan terpampang siaran langsung tunggulah sampai jamuan raya pun terlewat. Sekarang bolehlah tengok bagaimana pemimpin negara dari kalangan BN mempermainkan rakyat, dewan yang mulia, pegawai kerajaan, raja. Bagaimana mereka tidak menitikberatkan tentang ekonomi dunia yang tengah gawat. Sepatutnya mereka perlu ada komitmen datang dewan bincang tentang ekonomi yang gawat yang tempiasnya misti terpalet juga pada negara kita ini. Getah dikampong makin turun macammana najib kata kita selamat. Tumbangkan BN
ANAK MALAYSIA Reply:
October 15th, 2008 at 4:31 am
harap2 malaysia kena ombak tsunami sebg balasan terhadap perbuatan tidak bertanggungjawab ahli2 politik BN dalam kerajaan persekutuan.
Bantai kaw-kaw Dato’ Seri…bagi cerdik sikit depa ni…dah lama dok Parlimen pun x pandai-pandai…
Malaysia mempunyai Menteri Kewangan yang DAYUS. Memang layak jadi Presiden Umno.
mmahkamah_songsang Reply:
October 13th, 2008 at 8:41 pm
masa ni menteri2 BN terutamanya UMNO terlalu busy nak rebut jawatan tertinggi mana ada masa nak bersidang tambah pula DSAI dah dlm dewan semua nya kecut perut, si BODOLLAH masih pula nak jadi hakim kata si NAJIS tu tak terlibat kan kah bodoh nya dollah tu, kalau lah aku akan ku seretkan si NAJIS tu ke muka pengadilan supaya si dollah ada reason pertahankan jawatan nya
mmahkamah_songsang Reply:
October 13th, 2008 at 8:44 pm
ni tak pasal2 shahruk khan di beri datukship kerja gila lah tu, artis malaysia patut protes
citizen Reply:
October 14th, 2008 at 8:17 am
bkn je dayus, tapi layu
Dato’s Seri you are the best in member of parliament. ??????
kerdau Reply:
October 13th, 2008 at 9:21 pm
Cakap je memang best, modal air liur je….
balboa Reply:
October 14th, 2008 at 2:56 am
Kerdau,
ko ni kerdau atau kerbau?? maaf tanya je??
kewak Reply:
October 14th, 2008 at 11:34 pm
habis ….pak menteri tu bkn modal air liur gak ke…..
dari record dsai sebelum ni saya agak..dato punya budget pun sama je teruknya macam BN punya budget.
apa kata lain kali bila cakap tu bagi sikit footnote supaya boleh di rujuk…saya tengok ucapan dato tak sama langung macam masa dato jadi menteri kewangan dulu. Kenapa?
Mohd Nizar Ahmad Reply:
October 13th, 2008 at 4:34 pm
Nobody perfect. Akan tetapi, setidak-tidaknya DSAI berani dan hadir di Parlimen pada ketika itu untuk menghadapi perbahasan, jerkahan, kritikan dan serangan mental dari KETUA PEMBANGKANG pada ketika itu !
Ini adalah fakta. Jangan main agak-agak aje !
MNA
Chilten Reply:
October 13th, 2008 at 7:51 pm
Betul ke bajet Anwar masa jadi menteri kewangan dahulu sama teruk mcm BN sekarang? Kalau begitu kenapa ekonomi Malaysia pada masa itu lebih stabil drpd sekarang, lebih banyak persaingan dgn negara luar dan kadar inflasi jika dibandingkan dgn pendapatan per kapita jauh lebih baik drpd sekarang?
You ni nak bincang sejarah ke, bincang bajet? Lagipun, tentulah ada peningkatan dari segi prestasi dan kebolehan DSAI berbanding zaman dahulu kerana setelah berumur 61, tentulah beliau lebih matang dan berpengalaman daripada beliau ketika berumur 40-50.
Kalau majoriti undi BN dalam pilihanraya meningkat, walaupun hanya 1%, punyalah berdegar-degar kata BN mendapat mandat rakyat kerana prestasi & kemampuan pemimpin BN meningkat, rakyat yakin dengan kepimpinan BN. Bila undi PKR meningkat sampai berganda-ganda, kenapa tak cakap yg PKR dan pemimpinnya sudah lebih hebat drpd dahulu?
mat leather Reply:
October 14th, 2008 at 10:03 am
Chilten
ekonomi malaysia semasa anwar menterikewangan pun hadapi masalah…masa tu negara hadapi deficit besar. DSAI untuk keluar dari kemelut tu arahkan petronas untuk tinggikan pengeluaran minyak…taktik yang sama Musa Hitam buat semasa beliau jadi menteri kewangan…peningkatan revenue minyak semasa tu dapat absorb deficit tu..tapi ia bukan penyelesaian.
sekarang DSAI datang lagi dengan style yang lebih kurang sama.
tak hairan ke kenapa semasa DSAI jadi menteri kewangan harga minyak tak naik langsung? itu fakta.
apek Reply:
October 20th, 2008 at 2:38 am
Betul ke bajet Anwar masa jadi menteri kewangan dahulu sama teruk mcm BN sekarang? Kalau begitu kenapa ekonomi Malaysia pada masa itu lebih stabil drpd sekarang, lebih banyak persaingan dgn negara luar dan kadar inflasi jika dibandingkan dgn pendapatan per kapita jauh lebih baik drpd sekarang?
APEK: LULU DIA PUNYA SHIFUU..SAPE MAAA???sikalang balu mau akui lulu ekonomi ala stabil ker??tapi lulu lu olang tatak telima ape yang TUN buat cakap mcm2 kilajaan habiskan lui lakyat buat projek MEGA!!tapi sikalang balu mau akui ker??haiyaa..dasar MINDA PEMBANGKANG!
Kalau majoriti undi BN dalam pilihanraya meningkat, walaupun hanya 1%, punyalah berdegar-degar kata BN mendapat mandat rakyat kerana prestasi & kemampuan pemimpin BN meningkat, rakyat yakin dengan kepimpinan BN. Bila undi PKR meningkat sampai berganda-ganda, kenapa tak cakap yg PKR dan pemimpinnya sudah lebih hebat drpd dahulu?
APEK:
haiyaa..sepatutnya pala PRU 13,tempoh hali aaa..BN juga mesti SANGGUP MENGGADAI MARUAH BANGSA DAN AGAMA maaa..maka pasti 5 negeli tatak hilang..kuasa politik sikalang bukan pala olang melayu lagi maaa…butut tak pasat MELAYU sulah berpecah paLA PAS DAN PKR…maa..sikalang majoroti mau jadi GOMEN..musti perlukan undi dali BUKAN MELAYU..anuar sulah sanggup maka memang lamai lah olang bukan melayu sokong sama lia..sebab dia pun tau maaa..SEJALAH TUN MENANG LULU MASA LEFORMASI..sebab sokongan BUKAN MELAYU..SOoo liaPUN LUMPUHKAN BN dengan MENGADAI MARUAH BANGSA DAN AGAMA!!!untuk ladap sokongan bukan melayu…butut tak latok seli????
apek Reply:
October 14th, 2008 at 2:04 am
MASE DULU ..MUSTI TATAK SAMA MAAA…LU ADA PANGKAT DAN KUASA CAKAP SALAH..NANTI HILANG KUASA..SOO YES MAN..YES MUM..AMPU SANA AMOU SINI..SIKALANG SULAH KENA TENDANG CAKAP AJELAH..TIPU SANA WA BELIT SINI!
belia sekarang Reply:
October 14th, 2008 at 3:07 am
yg dipertikai kan adalah Budget yg dibentang kan sebelum ni dah mencapai tahap Defisit, pd mase tu ekonomi negara blum seteruk skrg
Apakah eksport terbesar Malaysia, klau bkn bahan mentah seperti sawit & getah
dgn keadaan ekonomi negara yg dah teruk ditambah harga sawit & getah dah jatuh LEBIH DARI SEPARUH DARI HARGA SEBELUMNYE smmg elok Budget 2009 disemak & di buat baru,
bukan untuk kepentingan org tertentu, tetapi utk kepentungan RAKYAT kebanyakan.
kalau utk kebaikan pun asyik kene pertikai dgn imbasan mase lalu, pe yg RAKYAT bleh dpt
Jikalau ko nak tgk rekod
DSAI sbgai Men Kewangan = Petrol tiada lansung kenaikan
DR.M sbgai Men.Kewangan = kenaikan 0.10 x 3 kali
Pak Lah sbgai Men.Kewangan = kenaikan 0.30 0.80 = RM1.10 RM1.65 = RM2.75
dlm mase 5 thn pemerintahan pastu atas desakan - 0.20 - 0.10 = RM 2.45
Najib sbgai Men.Kewangan = Petrol Dunia skrg USD80/tong masih lagi berjaya mengekalkan harge petrol warisan Pak Lah
TAHNIAH KERAJAAN PIMPINAN BN
Depa x hadir di Parlimen tu bukannya apa….. takut……
haji Reply:
October 13th, 2008 at 8:00 pm
nama je pegi haji tapi masih dok tambah dosa dok mengumpat orang….
layman Reply:
October 14th, 2008 at 8:53 am
Salam Haji.
Haji, kata Hajjah tu ada betul nya bukan mengumpat.
Nie lah yang dikatakan ” Siapa makan cili, ada orang “tumpang” rasa pedasnya “, tak gitu Haji??
EMMM AJAR SKIT DSAI BDK2 BEE END NI…MANGKUK AYUN BTUL….PERABISKN DUIT JE TAU…INGT NEGARA BAPAK KORG PUNYE KE HAAAAAAAAAA..
korup Reply:
October 14th, 2008 at 11:22 pm
seefu…ko yang mangkuk ayun..ha ha ha
semoga videonya diuploadkan di youtube dalam masa terdekat..
Qdats Reply:
October 13th, 2008 at 9:57 pm
nak tgok sidang parlimen visit web ni http://www.justin.tv/tvmalaysia/archive
dan pilih tarikh
Kasarnya bahasa pentaksub Dato’ Sri….Inikah cerminan penyokong gagasan PR…Buruknya tatasusila…..Anak Murid Kencing berdiri Tok Guru Kencing Berlari…Si Luncai terjun dengan labu2nya. Bahasa Menunjukkan Bangsa.
Mohd Nizar Ahmad Reply:
October 13th, 2008 at 5:46 pm
Saudara pun 2 kali 5 juga.
Bagaimana pula dengan perumpaan “KENCING BERDIRI DAN KENCING BERLARI” dari mulut Saudara sendiri ? Apa kaitan perbuatan individu tersebut dengan DSAI ? Bagaimana Saudar tau dia tu anak murid DSAI ? Cukuplah fitnah yang dilempar kepada DSAi selama 10 tahun ni.
Bukan salah ibu yang mengandung. Aggresive and rude are two different things. Fikirkan. Buang nama ISLAM pada PUTRA ISLAM tu kalau Saudara pun 2 kali 5 juga. Saudara mengingatkan saya pada satu insiden depan mata saya di mana seorang Pakcik pakai ketayap bawa teksi laju hingga trafik light merah pun dilanggarnya.
MNA
Padang Jarak Reply:
October 13th, 2008 at 6:06 pm
Apa benda bahasa yang yang buruk dan tasusila yang putra Islam muskilkan ini. tak tahu hujung pankal,ini bukan sebenar Putra Islam, ini adalah hasil dan natijah Putra Islam Hadahri.Tidak aku jadikan kamu berbilang bangsa dan puak agar kamu kenal mengenali…..
Dato Seri Azhar Zainuddin(DSAZ) Reply:
October 13th, 2008 at 9:55 pm
entah apa apa entah..
Bukan taksub tapi luahkan perasaan..
kalau tak luahkan boleh jadi gila ooo
cek peeee Reply:
October 13th, 2008 at 10:24 pm
lu tak payah guna putra islam la bro……kan elok kalu lu guna putra umno jeeee lu rasa la kerajaan skrng nie ok ke ko?nak ckp guna otak dulu bro lain kali buka mata lu besor2 tengok apa yg dah berlaku kat malaysia skrng?kita nie kira ok lagi la lu tengok thai skrng apa dah jadi?hidup nie perlu ada perubahan k.
mongolian Reply:
October 13th, 2008 at 11:15 pm
No 16,
Mulut u tak berpantang ke? mana ada bahasa lagi, UMNO dah gunakan bahasa Inggeris dalam Sains dan kira kira anak melayu lupakan tolak campur dalam bahasa melayu bahasa menunjukan bangsa dah dimusnahkan oleh UMNO. jangan satu hari nanti UMNO suruh sekolah ajar Agama dalam bahasa inggeris sudahlah!…..
Awe Reply:
October 13th, 2008 at 11:36 pm
Wahai saudara Putra Islam….Bukalah minda anda, siapa yang lebih teruk..jelas kita lihat pemimpin2 BN khususnya Umno begitu tidak berdisplin dan bongkak, tidak amanah dalam menjalankan tugas, suka berdolak dalih, penakut berbahas di parlimen.. hanya berani membuat fitnah kat media yang dikuasai mereka…sedarlahhh saudara
jintanmanis68smc Reply:
October 14th, 2008 at 1:42 am
hoi!!! klu stakat kau pkai nama PUTERA ISLAM tu, apa kau ingat org nk ikut ke apa yg ko ckp
..dah terang2 1 dunia dah tahu penganiayaan & fitnah sengaja dicipta & direka2 utk halang DSAI drp meneruskan usaha mencelikkan mata rakyat M’sia ni drp terus diperbodohkan,.ada jgk lagi org2 mcm ko ni rupenye ye…
ish! ish! ish! btul la ckp sorang ahli PAS (Dato’ Hassan…) …ko ni memang salah sorang yg telah menjalani “PROSES PEMBODOHAN YG SANGAT2 BERJAYA” oleh pemerintah yg sombong & bongkak… Ayoyo!!! Karawale..
Harun Reply:
October 14th, 2008 at 1:43 am
Cuba lah bandingkan dengan gelagat wakil rakyat BN di Parlimen yang lucah jugak…
Sukhoii Reply:
October 14th, 2008 at 2:29 am
manusia zaman skrg mmg lemah dari segi bahasa tapi kalau 50 thn hidup dah masuk 3 atau 4 generasi asyik kene tipu & kene main dgn mereka yg rakus kuasa politik utk mengumpul kekayaan terkadang amarah tidak dpt dikawal & yg terpancul lah kate2 yg kurang enak
Jika dimaksudkan anak murid itu penyokong PR & tok guru sbgai DSAI
bagaimana pula dgn sikap Pemimpin dari BN yg mengamal
1.Korupsi
2.Kronisma
3.Nepotisma
4.Balas Dendam
5.Kepentingan Politik sendiri mlebihi kepentingan rakyst
adakah mrk akan dikata kencing berlari pula
so bagaimana dgn penyokong meraka, istilah bagaimana pula yg sesuai
revolusi Reply:
October 14th, 2008 at 3:46 am
hehehe..Putra Islam..kasar tu untuk orang tertentu sahaja..u baik pegi join blog UMNO..penuh fitnah..caci-maki hamun..tu tempat paling sesuai..satu lagi org macam u tak sesuai la pakai nick ni..mcm bau longkang..MUAL anak tekak..
chnge Reply:
October 15th, 2008 at 12:12 am
aku rase ko tukar lah name ko dr PUTRA ISLAM ke
PUTRA UMNO atau PUTRA PUTRI atau WISMA PUTRA
lagi baguih
Dalam Islam keadilan bermaksud meletakkan sesuatu pada tempatnya supaya adil dan saksama, bukanlah bermaksud adil itu dari segi bentuk rupa fizikalnya. Oleh itu meletakkan sesuatu itu sama rata dari segi fizikalnya dari semua sudut bukanlah maksud keadilan yang tepat. Kebebasan dari segi Islam juga mendalam maksudnya dari apa yang diperjuangkan oleh sesetengah pemimpin. Kebebasan yang dimengertikan sebagai bebas secara mutlak dari semua segi adalah kebebasan yang maha bahaya…fikir-fikirkanlah.
mmahkamah_songsang Reply:
October 13th, 2008 at 10:35 pm
Putra Islam tak pikir kah tentang kebebasan agama yg disarankan oleh kerajaan BN, tengoklah apa dah jadi dgn lina joy tu, pemerintah UMNO/BN dah tak kisah nak jaga mertabat dan maruah bangsa dan ugama, kau ni nama saja Putra Islam kot tapi tak mengambil kira masaalah ugama dan bangsa yang mana org islam dah banyak murtad dan tak bermaruah….lu pikirlah sendiri, jgn nak berlagak pandai,
mmahkamah_songsang Reply:
October 13th, 2008 at 10:51 pm
masa ni aku tgh pikir mana pula siluncai (ezam dungu) tu berada, masa ni org umno tgh sibuk berebut jawatan dia pula tak dipedulikan langsung..alahai simangkuk ayun sesumpah ezam dungu, aku masih teringat semasa kau buat ceramah kat PP dulu kau berpeluh peluh berucap tak kena kipas pun, sah lah kau kena peralat si najis yang kau agung2 kan tu hahaha siluncai dgn labu2 nya….biarkan…biarkan
mongolian Reply:
October 13th, 2008 at 11:05 pm
No 17.
kajian telah dijalankan oleh UNESCO , orang Timur amat kaya pantang berbanding barat, barat tidak meletakan pantang larang yang kuat sehingga ke paras kebebasan kepada yang berhak.pantang jugalah yang memudaratkan kesihatan sipemantang sehingga menjejaskan jasat. jika sihat kenapa perlunya pantang. berpantang juga menbuat minda terbelengu sehinga menjejaskan perkembangan minda untuk tumbuh sihat.bila berpantang juga menbuat badan kekurangan zat. Orang melayu diajar berpantang lepas bersalin sedangkan lepas bersalin seseorang itu pucat dalam masa yang sama di suruh berpantang.adakah ini waras untuk kesihatan. di barat dan cara moden berpantang itu salah kerana jejas kesihatan.
Apa perlunya berpantang dalam kebebasan jangan dimomokkan bahawa jika tidak berpantang akan bentan. dunia dah moden bersunat pagi petang boleh main bola. adakah pantang logik pada zaman moden ini? oleh kerana melayu kaya dengan pantang larang, tetapi adakah kita harus meletakan pantang juga kepada kebebasan? berpantang maut sebelun ajal sudah tidak boleh di guna pakai lagi , jika ajal sudah sampai pantang hanya tinggal pantang. jika ajal UMNO sudah sampai berpantangkan kebebasan sekali pun ajal tetap sampai. mampukan pantang menepis ajal?????
Disini jelas UMNO kuat berbomoh mereka menolak arus kemodenan, umat melayu cuba di heret kebelakang. sebab apa barat maju mereka menolak pantang larang yang menbawa masyarakat ke alam seram dam muram. oleh itu buang kan sama sekali pantang larang yang memundurkan kita. marilah kita letakan kebebasan dilandasan yang betul.
Jika terlebih pantang boleh jatuh sakit!..
Inda Reply:
October 14th, 2008 at 10:07 am
DITTO, M.
Well said.
Sukhoii Reply:
October 14th, 2008 at 2:27 am
ko guna perkataan ISLAM utk merujuk tentang keadilan
“Dalam Islam keadilan bermaksud meletakkan sesuatu pada tempatnya supaya adil dan saksama”
kemudian ko ulas & pusing balik
“bukanlah bermaksud adil itu dari segi bentuk rupa fizikalnya. Oleh itu meletakkan sesuatu itu sama rata dari segi fizikalnya dari semua sudut bukanlah maksud keadilan yang tepat.”
jelas kan bagai mana bentuk keadilan yg paling tepat?
skali lagi ko guna perkataan ISLAM utk merujuk pulak tentang kebebasan
“Kebebasan dari segi Islam juga mendalam maksudnya dari apa yang diperjuangkan oleh sesetengah pemimpin. Kebebasan yang dimengertikan sebagai bebas secara mutlak dari semua segi adalah kebebasan yang maha bahaya…fikir-fikirkanlah.”
apekah yg ko maksud kan BEBAS dari pandangan Islam?
adakah BEBAS yg mengikut aturan AL-QURAN & HADIS seperti yg diperjuangkqan PAS?
apakah BEBAS dari pandangan pemimpin yg ingin ko ckp kan?
adakah BEBAS seperti ckp pemimpin BN cth:-
a. Bebas bersuara tapi tiada permit jika perhimpunan bercangah dgn Kerajaan
b. Bebas mengundi tapi Agensi yg terlibat terus dicucuk hidung oleh Menteri terlibat
c. Bebas melakukan Rasuah jika ia adalah Pemimpin tinggi Kerajaan
dan lain2 lagi
apa pula bahaya BEBAS yg ko maksud dari semua segi?
adakah seperti bebas nye media utk menulis tetapi mesti mengikut acuan Kerajaan
atau bebas seperti warga Yahudi laknat ALLAH menyiksa warga Palestin
atau bebas nye anak2 muda kite berpacaran dgn bukan muhrim
atau bebas nye pusat perjudian terbesar asalkan ia mempunyai lesen Kerajaan
atau bebas membuka pusat hiburan yg tumbuh mcm cendawan
atau bebas membangkit kan isu AGAMA & PERKAUMAN demi kelansungan Politik sendiri
BEBAS mcm mane TOLOOOOOOOOOOG jelaskan
joe-kedah Reply:
October 14th, 2008 at 9:21 am
UNTUK PERHATIAN PUTRA ISLAM HADHARI
Ini lah manusia KATAK BAWAH TEMPURONG. Tak sedar diri langsong. Kalau nak menyokong pun teliti lah dulu, jangan asyik dok jadi mangkok hayun macam MP Batu Pahat dengan MP Kinabatangan tu. Lain orang cakap dok ungkit yang lama-lama. Tongong betul, tak ada Visi langsong. Ini lah MELAYU bangun pagi nak makan pun tunggu orang suap, sedangkan bangsa lain dah maju kedepan. Walau pun depa tak sembahyang suboh, tapi depa bangun pukul 5 pagi keluar cari rezeki. Hang ni, mungkin bangun pukul 9 pagi sembahyang suboh Gajah. Sebab tu lah hang jadi pak turut. Fikir lah sendiri, kalau betul PAK LAH, NAJIB seorang pemimpin yang bertanggong jawab tentu dia hadiri beri penjelasan, tapi telur tak ada, pengecut, guna media, melalak kat luar, macam-macam kata, perbahasan tak ada kualiti lah, tak ada perancangan lah, macam-macam lagi. Ini kah pemimpin yang kita nak sanjung. Begitu juga MP-MP BN yang lain, tak bertanggong jawab. bagi tau kat anak buat di kawasan masing-masing, saya kena hadir sidang parlimen, buat apa di parlimen?, asyik makan minum diCafe, tak layak langsong jadi wakil rakyat tak bertanggong jawab. PUTRA ISLAM , hang kena fikir sebelum nak buat sebarang komen, zaman sekarang bukan zaman datok nenek kita dulu, sekarang zaman sains dan teknologi, semua mesti cepat, semua mesti telus, jangan dok ikut pemimpin-pemimpin hadhari yang korup tu.DSAI ada kematangan berbahas dan ada visi untuk memajukan semua rakyat malaysia!!!!!!!!!
anak malaysia Reply:
October 16th, 2008 at 4:54 pm
Kesian putera islam. Niat di hati nak menegur tapi kena tempelak. Saya hairan kenapa setiap kali teguran dubuat, semua chatters dalam blog ini nak mengamuk. Saya dapati memang kebanyakkan komen menentang kerajaan di dalam blog ini menggunakan bahasa yang agak kurang sopan. Kita sedia maklum blog ini juga dilawati oleh penyokong pihak lawan (BN). Dan kita juga tahu, mereka sentiasa cuba mengaibkan DSAI dan PKR. Mungkin, penggunaan bahasa yang kasar adalah perkara remeh di mata kasar tetapi ini juga boleh dijadikan isu untuk menunjukkan betapa teruknya kita. Ya…saya tahu mesti ada yang mengatakan “Orang UMNO pun macam tu jugak”. Takan la kita nak jadi macam dia orang. We have to be better than them in every aspect. Di sini saya memohon DSAI untuk mengawal atau sekurang - kurangnya dapat berkata sesuatu bagi mengatasi masalah ini. Saya harap semua dapat menerima teguran ikhlas dari saya ini. Ada banyak cara kalau nak protes.
mongolian Reply:
October 16th, 2008 at 11:56 pm
mana ada menetang kerajaan u kabur ke? semua tulisan menegur UMNO bukan Kerajaan u tahu ke beza antara kerajaan dan UMNO . UMNO parti Kerajaan pemerintah. paham!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Kita tidak salah kan Kerajaan tetapi kita salahkan UMNO kerajaan hanya menjalankan polisi, tetapi polisi dan undang undang di gubal oleh UMNO. soal bahasa kebanyakan bahasa saya berkias! harap paham sendiri.
Agak musykil dan menghairankan saya. Penyokong Dato’ dari kalangan saudara2 seIslam saya gemar menggunakan loghat utara bila memberi pendapat seolah2 menggambarkan susur galur asal tempat mereka. Kotak Fikiran Selatan-Utara ada sedikit berbeza…Kemanakah perginya penyokong dari hujung tanah….???
Pacman Reply:
October 14th, 2008 at 1:46 am
Orang selatan sibuk kejar duit & dunia …..tak kisah sangat pasal politik. Sebab tu IDR itu diusahakan dan disokong sungguh-sungguh di sana.
jintanmanis68smc Reply:
October 14th, 2008 at 1:48 am
apa nk susah2 nk fkr? tokoh yg dr selatan hanya tahu nk angkat & cium keris je.. tp xde usaha pn yg dia buat utk tinggikan taraf hidup rakyat M’sia ni..
klu nk cium & angkat keris, nenek tua yg dah nyanyuk yg duk kat umah org2 tua & umah2 kebajikan tu pn tahu…bangang tul la ko ni.. hampeh tul..
Sukhoii Reply:
October 14th, 2008 at 2:42 am
rase aku yg gune bahas Utara tu bkn semua org Utara,
cume bahasa Utara tu sedap bila disebut atau didengar, (sbb tu anak mami the movie meletup)
dan jikalau bahasa kasar yg mrk guna kan bukan lah menunjuk kan susur galur mak/bapak tok/nenek moyang mereka atau pun PEMIMPIN mereka dr utara tu pun begitu, tgk Pak lah x guna pun bahsa kasar, itu cume luahan hati org muda yg berpikiran cetek meluahkan amarah.
betul ke care pemikiran org Utara & Selatan berbeza
oh ye, kubu PKR diutara
tempat lahir UMNO diselatan
tapi kan dunie skrg dah Global
tempat (salkan dlm 1 negara) tidak munkin mempengaruhi pemikiran jika jiwa diisi dgn satu matlamat
MENENTANG PENZALIMAN ZAMAN MODEN
LAWAN TETAP LAWAN
balboa Reply:
October 14th, 2008 at 3:03 am
Org dari hujung tanah??? mana ada brooo…. nasib di hujung tanduk adalah…. nak tgk, cari la dacing yg dah herot sebelah…
joe-kedah Reply:
October 14th, 2008 at 10:00 am
Putra Islam,
Bab Longhat utara hang jangan pertikai, asal faham cukup!, jangan dok asyik membebel, Orang utara la ni, dok sibok pi bendang, tabor benih padi, tapi sempat juga tengok TV Pas dengar perbahasan baget 2009. Orang selatan dok sibok ligan duit, sebab itu lah depa jadi pak turut. Orang utara dah matang dengan politik semasa!
wak ya Reply:
October 14th, 2008 at 1:48 pm
sedare, saye ni orang selatan… ada masalah? tadi nak tunjuk hero islam sangat… aku rasa, engkau ni, ugama islam SPM pon ntah dapat berapa nak cakap pasal islam. skang ni nak lagakan kami yang selatan dan utara pulak? Dalam Islam takde utara selatan bro. Kami pemegangang amanah ALLAH…
Mohd Nizar Ahmad Reply:
October 15th, 2008 at 10:59 am
Mungkin Saudar Putra Islam merujuk kepada saya kot.
Saya orang dari Hujung Semenanjung - nama purbanya “JAUHARI” atau nama modennya “JOHOR”.
Dilahir dan dibesarkan di DUN Tanjung Puteri / Parlimen Johor Bahru.
Kini bermastautin dan mengundi di DUN Kota Anggerik / Parlimen Shah Alam.
Suara “akar umbi” dari Selatan tetap ada dan kini bersiaran dari Shah Alam……………
Maaf, kadang-kadang terikut-ikut guna loghat utara seperti “depa”, “awat” dan sebagainya kerana bekas makwe satu universiti dulu orang Bagan Serai [orang Utara].
MNA
anak malaysia Reply:
October 20th, 2008 at 11:00 am
Mongolian,
Cuba kau baca bali semua benda kat dalam ni. BAyak yang gunakan ayat… Kerajaan kejam, kerajaan tak betul. Sekarang siapa yang kabur!!! Kalau kau bantai UMNO sama la kau bantai kerajaan sebab yang melaksanakan polisi pun meneteri - menteri dalam UMNO. Kau nak cakap apa??? Kau nak cakap yang MCA dan MIC betul!!!
memanng best…hentam dia orang DS.
Biasa la tu, Monday bagi diorng. yang malas kerja dan tidak prodative masih tidur ingat masih Sunday Morning. Jadi datang dewan pun malas, sia ingat kalu PKR memrintah, siapa yang ponteng dewan potong diorng punya elaun MP baru tau, kalu boleh jangan kasi sama sekali. DSAI cuba buat undi tidak percaya, mesti penuh itu dewan.
Dato Seri…kasi kecut itu Najib Monggolia, saya percaya xda sapa MP bn yg berani bgn lawan Dato Seri. Khairy tu sekarang telur dia dah simpan dalam peti ais
http://suarasaktii.wordpress.com/
akum datk seri…saya dah tak sabar nak tunggu usul tidak percaya…bilanak ambil kerajaan…
He,
You Anwar big Liar.Wasting our time and effort.I don’t think take over would happen.
Never happen.You big liar.
ANAK MALAYSIA Reply:
October 14th, 2008 at 4:38 pm
u never learn 2 be patient aaa……try n watch da parliment in da internet at web pas or keadilan web.
jalak_lenteng Reply:
October 14th, 2008 at 4:47 pm
I agreed with U la Kong. It will never happen. 110% for sure it will not be happen. Once a liar will always be a liar.
ANAK MALAYSIA Reply:
October 15th, 2008 at 4:21 am
u also da same.u always care about money in thhis world sampai alam barzakh.
BN memang pengecut…
JANJI TONG KOSONG
*****************
16 september 2008 - putrajaya………KONON
18 september 2008 - katak sudah ada…KONON
23 september 2008 - undi x percaya….KONON
1 oktober 2008 - hari raya…………CONFIRM
13 oktober 2008 - apa cerita……….HANCUR
DAH LARI ISU BUDGET PULAK. KAU NI BETUL LAH NUAR SELALU KENCING RAKYAT JELATA.
INILAH YANG DIKATAKAN PENCABULAN KEPERCAYAAN.
balboa Reply:
October 14th, 2008 at 3:11 am
Jongkong Yusuf B Parit @ Longkang,
Kalau tak percaya DSAI, terus kan lah sokong Najib Altantuya tuu…. silap haribulan awak yg kena bom nanti…
Bagi rakan - rakan yg hanya menanyakan tentang usul tidak percaya, senarai lompat, bila nak tukar kerajaan tu, jgn la taksub sangat, sekarang ini pon segala usaha dan perkara yang sepatutnya yang dilakukan oleh yang Berbahagia DSAI telah ,sedang dan akan dilaksanakan berjalan dgan baik. Biasa la ini perkara besar dan serius, bkan mcm tukar baju je. Orang nak pindah rumah pon ade notis 2-3 bulan, nak maju/berubah mesti ada target, mcm contoh kita nak amik periksa la jugak. target musti nak power, tak mau kurang satu A pon, tapi hasilnya… tepuk dahi tanya diri sendiri. Yang penting usaha, jgn patah semangat dah jgan hanya mengharap, bersama-sama la berusaha. Tuhan tak akan tanya samaa ada kita ni berjaya atau tidak, yang ditanya adalah usaha kita. so berfikir la kita hanya merancang, tuhan yang menetukan segala-galanya.
-selamat malaysia
samdol Reply:
October 14th, 2008 at 12:02 pm
Bila tak berjaya balik pada Tuhan, kononnya tuhan yang tentukan. Bila nak berbohong dulu ada fikir pasal tuhan?
komrad_inc Reply:
October 14th, 2008 at 1:38 pm
x ke bangang ko ni.. kalau dia dah ada bilangan yang cukup, lompatla skang.. pastu buatla bajet sendiri.. nape nak suruh kerajaan yg korg dakwa korup ubah bajet.. kan korang dah ada bilangan yg cukup utk form gov? tubuh kerajaan sendiri n buat bajet sendiri.. Nak tunggu apa lagi?
jalak_lenteng Reply:
October 14th, 2008 at 4:43 pm
Memanglah ada target tp masalahnya dah terlalu byk target yg diletakkan.
Satu pun x tertunai, hampehhhhhhhhhh
Nak pindah umah mmg bg notis tp cukup tempoh kena keluar lah walau apa pun masalahnya. Ini dah bg notis 16 hb, canang bukan setakat satu negara tp seluruh dunia. Nape tak tukar lagi, rakyat duk tunggu.
Nak periksa mmg kena ada target tp kalau sampai skrg x periksa nak capai target camne?
Mmg kita merancang tp Allah yg menentukan. Tp kalau dah kerap sangat mungkir janji bukan kah itu dosa namanya?
Yes!!! Teach them a lesson DSAI. We are here to support you all the way. You are best of the best among eveyone. May GOD bless you.
Nobody perfect. Akan tetapi, setidak-tidaknya DSAI berani dan hadir di Parlimen pada ketika itu untuk menghadapi perbahasan, jerkahan, kritikan dan serangan mental dari KETUA PEMBANGKANG pada ketika itu !
Ini adalah fakta. Jangan main agak-agak aje !
ye ker berani… soh sumpah takut lak…ekekeekeeke..
mangkok!!
DSAI,
It is no surprise that these esteemed gentlemen did show up today. The fact is it is difficult to face reality when especially when they the whole country will how unintelligent these “id@#% are.
Don’t stop the fight DSAI.
Asalamualaikum
selamatkan Raja Petra secepat mungkin.
adalah tidak adil beliau di tahan di bawah ISA.
insyaallah DSAI akan menjadi PM secepat mungkin.
Ameen.
Syabas Datuk Seri, kami menonton penuh kagum. Tidak sia-sia perjuangan dan kemenangan besar Datuk Seri di Permatang Pauh. Cahaya semangat telah muncul semula di Parliamen. Kami yakin, cahaya ini akan terus memancar, menyinari kehidupan seluruh rakyat dan persada negara sedikit masa lagi, insyaAllah.
Penulis-penulis blog yang pura pura kata, dia penyokong PKR, selalu sebut pasal ambilalih Kerajaan BN, ini jawapan muktamad dari DSAI, sila baca betul betul:-
KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata pembangkang akan ‘menghentikan’ sementara usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Dewan Rakyat, bagi memberi tumpuan kepada perbahasan Belanjawan 2009.
“Fokus kita sekarang ialah Belanjawan 2009 perlu dibentangkan semula kerana ia sudah tidak relevan dengan keadaan ekonomi semasa,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen di sini, hari ini.
Beliau berkata, usul undi tidak percaya tidak akan dibincangkan kerana soal belanjawan yang perlu dibentangkan semula kini menjadi keutamaan pembangkang.
Anwar berkata, soal tarikh baru untuk menubuhkan kerajaan juga bukan menjadi keutamaan Pakatan Rakyat sekarang.
“Tidak.. saya tidak akan bagi tarikh (baru),” katanya yang sebelum ini memberi tarikh 16 September.
NOTE: JONGKONG A/L JERANGKONG TINGGAL TEPI PARIT,
JAMILKUCING, SIMPANHE DALAM DIARY KATA KATA DSAI INIHE, JANGAN LAGI KAMU CAP DSAI SEBAGAI BERHUTANG DENGAN KAMUHE. KAMU SEMACAM ORANG SURUHAN BN SAJA.
KALAU ESOKHE PR JADI KERAJAAN, KAMU FIKIRHE KAMU MAU DAPAT KONTREKHE? TAK SUKAHE DENGAN PR BOLEH MASUK UMNOHE.
Mereka tak datang sbb saja nak bagi DSAI “glamour” sorang2 lah.
Ambik aje lah peluang tuh…:-)
Dulu beria2 nak buat usul tak percaya pada PM.
So??? What happen??? Nak focus kat budget konon…
Mana list yang 30 orang katak yang nak lompat tuh??
Oh ye…lupa DSAI kan pakar putar belit…
balboa Reply:
October 14th, 2008 at 3:15 am
Brader,
Cermin muka dulu sebelum nak kata org putaq belit… Yg PM ni Putar Alam, apa cita brader???
Cili Padi Reply:
October 15th, 2008 at 7:01 am
Putar belit lah dengan rakyat nanti PRU13, buat harta cepat2 nanti tak pula sempat UMNO terkubur lah pulak.
DSAI mana undi tidak percaya terhadap kerajaan? Rasanya saya yang akan undi tidak percaya sama DSAI. DSAI sama sahaja. Kuat Cakap tapi Kerja tak kuat langsung. Saya berharap DSAI jangan lagi menghampakan rakyat Malaysia. Please PUBLISH your BUDGET IN THE BLOG SO THAT WE CAN COMPARE AND REVIEW.
Cili Padi Reply:
October 14th, 2008 at 6:54 pm
RAKYAT DITIPU
MEMANG PADANG KAU KENA TUPU.
KENA BN TIPU HARGA MINYAK MAHAL
KENA BN TIPU HARGA KOS HIDUP MAHAL
KENA BN TIPU HARGA BIL LETRIK MAHAL
KENA BN TIPU HARGA BIL AIR MAHAL
Minyak dah turun, kenapa kos hidup mahal?
YB DSAI,
Your comments on Budget 2009 has weight. Along the line you mention on ‘ Jgn pakai guna angka dlm perbahasan!’ I agree with you 100% for statistic can lie… It all depends how you manupilate it!!!!
I don’t understand the gist with the leaders. Even the mass media. Of late they only highlight with regards to the upcoming UMNO election. What surprise me most even the public seems to follow their footstep. You see people of all walk of life only talk and sleep on who will become the next PM.
What about people like me… age 50 years, jobless and all!! Price keeps of necessities keep going up. What the govt did was to drop the price of petrol and worst of all tje fee of intl passport!!! What the hack… people like me need food to sustain not petrol, not passport fees. As malays we hardly go onerseas to travel apart for the haj. Even that once in a life time. Who are the govt takecare of…. the laymen or the rich and famous????!!!!
If you come to power will you change the livelihood of many or the few????!!!! Hope you’ll bring changes to the underpriveleged for I think we are the many!!! So I hope you don’t think of us during your time of need but also think of us when you are the PM. Don’t be another BN representative in the making!!!!
samdol Reply:
October 14th, 2008 at 2:59 pm
Masa jadi Menteri kewangan dulu apa engko buat?
Nak turun harga minyak ? puihhh…. Kerajaan jangan tipu rakyat, rakyat dah pandai ikuti perkembangan harga minyak dunia. Dulu harga minyak dunia sekitar USD100 setong, rakyat beli RM1.95 seliter, sekarang harga minyak dunia dibawah paras USD90 setong, tapi rakyat beli RM 2.45 seliter kenapa ? Kerajaan penipu, rakyat jangan mudah tertipu,penyokong BN dah tertipu.
Tarif elektrik , ari tu masa nak dinaikkan kata sebab harga minyak naik, kos operasi pun meningkat. Bila harga minyak turun tarif tetap sama tak diturunkan kenapa? Alasan kos operasi masih tinggi. Apa niii ? Jangan perbodohkan rakyat. Kerajaan BN kerajaan penipu, pembelit,putar alam, perasuah, cakap tak serupa bikin.DSAI , ganyang cukupx PM,TPM dan Menteri perdagangan dlm negeri tu.
Buat malu kita sebagai rakyat malaysia apabila PM DAN TPM tak berani nak bebahas dgn tokoh wira tempatan malaysia iaitu DSAI di parlimen hari ini.
Buat apa lagi kita nak simpan pemimpin BN yg dayus ni,suruh duduk kat rumah jaga cucu aje.
betul semua……..
DSAI BERMARUAH BANGSA MALAYSIA, HIDUP RAKYAT MALAYSIA
Dear DSAI, congratulations on your budget speech in the parliament today. You have proved that you are the best person to lead our country but to realize that, Pakatan Rakyat must takeover of the government, and please, it has to be done before the current parliament session ends on 11 December 2008. I have faith in you and you will make it to realize our dream of a better Malaysia for Malaysians. I agree, we have to be patient though we want it to happen as soon as possible. I am trying to be realistic because BN has been in power for 51 years and don’t expect they will relinquish that easily. Therefore DSAI has to be careful in your strategy and plan well for a smooth takeover. I know you are just doing that. It is my fervent hope that the BN MPs’ to put our country’s future and our generation foremost in their minds and will act according to their conscience when the time comes. I believe there are sincere and conscientious MPs’ in BN who will put aside their personal interest before national interest and will support the takeover. If nothing happens before 11 December 2008 and when Najib takes over you can be rest assured that Kamunting will have no place to accommodate all the opposition MPS’ and other activists fighting for truth, justice and democracy. DSAI is our hope. Forget about getting release of RPK, 5 Hindraf and other detainees from Kamunting, instead you will be joining them with the others.
Cili Padi Reply:
October 14th, 2008 at 6:47 pm
HEY TAMBEI PALANIAPPAN,
INGKO SUNDRI BUAT LAHH. KAU PUNYA TARAF BELUM BOLEH AJAR DSAI APA MACAM MAU BUAT KASI INI NIGRI BAGUS.
INGKO PIRGI JUMPA SAMY VILLU, DIA PUNYA UTAK SAMA SAMA TUKANG PUSING MACAM INGKO JUGAAA.
DSAI, pls dont try to ask for the new minister to present a new budget anymore… they are hopeless … we only have our hope on you and the pakatan rakyat. Just go ahead and topple the gov and present your own budget!!! Thanks.
Cakap tu mudah! Saya nak jawapan ikhlas. Kalau PKR bentuk kerajaan bolehkah PKR berlaku lebih adil dari BN? Antaranya seperti membebaskan semua tahanan ISA dan menghapuskan ISA serta merta,kekalkan harga minyak pada paras kurang RM2 sepanjang pemerintahan, memberi kebebasan kepada setiap blogger ( biarpun BN ) untuk mengkritik kerajaan, kebebasan beragama, kebebasan menternak binatang secara sah di sisi undang-undang, membebaskan sistem kehakiman,membebaskan media ( Beri ruang utk pembangkang bersuara ),menghapuskan sistem quoata perkauman, mengadakan tender terbuka di semua peringkat,membebaskan Universiti daripada AKta, membenarkan penulisan mengikut iedologi dan perspektif dan penerbitannya, membenarkan kebebasan memilih dan menukar agama mengikut hak individu,membenarkan semua kaum melabur dalam Amanah Saham Negara,membenarkan setiap kaum memegang ekuiti mengikut kemampuan, membenarkan semua rakyat memiliki harta native negara secara sah, menghapuskan quota membeli rumah, mengapuskan quota kemasukan ke universiti,menghapuskan sistem Kontraktor Kronisme, memberi keutamaan kepada intelek dan bukannya warna kulit dalam menerajui sesuatu tugas, membebaskan sukan daripada genggaman golongan istana dan ahli politik. Banyak lagi sebenarnya… Cakap tu mudah! Saya pun boleh cakap macam DSAI… saya bekas anak muridnya. Cakap dan boleh buat itu..dua perkara yang berbeza.
RASISHIVA Reply:
October 14th, 2008 at 10:26 am
SYABAS MAKKAL SAKTHI,bila DSAI mahu jawab u punya soalan?U berhak tanya sebab u anak muridnya,yang sedar dari ayunan buaian DSAI.Wakil kaum India dalam PKR hanya patung dalam kerajaan mereka.YB Manikavasagam menjalankan tugas secara ugut(akan letak jawatan jika kovil roboh)Pemimpin jenis apa ?Mana YB Muthiah,kalau tak berani ke depan ,jangan menjerit nak wakili kaum India dalam PKR.Satu lagi YB.X (Exco tak boleh pakai)Lepas tiga minggu baru lawat kovil diceroboh(BUKAN DIROBOH)di Ampang.Sedarlah kaum INDIA.DSAI tidak buat sesuatu utk KITA ketika menjadi Pemangku PM satu masa dahulu.
Abah Reply:
October 14th, 2008 at 10:42 am
Senang aje jawabnya…..bagi le peluang kat DSAI…..namun, saya rasa kalau DSAI pun, tak mungkin semua cadangan anda boleh dilaksanakan! Sebabnnya ada jugak banyak isu2 sensitif yg anda kemukakan….bukan senang sebenarnya nak bentuk kerajaan ikut semua orang punya kehendak…..kena ada give and take…konsep paling simple ialah ’sebuah keluarga’…kalau ada ‘anak’ 9 orang pun, takkan semua ‘anak’ dapat apa yg dia nak?! sikit2 sama merasa, tapi yg pasti ‘anak sulong’ kena le dihormati lebih supaya jadi contoh kat ‘adik2′! :)))
alzalzalah Reply:
October 14th, 2008 at 12:38 pm
kalau ko minta semua benda sama rata sememangnya ko x layak duduk di bumi malaysia.. bukan semua benda yang kita minta boleh dapat.. maksud keadilan dan kesamarataan mestila ikut peratus populasi kaum.. kalau ko minta semua benda nak samarata orang2 melayu akan sokong UMNO kembali.. sabar orang melayu ada hadnya..ko ni bodoh punya thinking…
Siva kacuk melayu Reply:
October 14th, 2008 at 2:18 pm
woi MakkalSakthi ….u apa la…….macam-maca u minta….kau ingat malaysia ini kaum india punya ke…Hak istimewa org melayu pun kau nak hapus..kau gila ke….jika kau mempersoalkannya maknanya u sendiri mempersoalkan kerakyatan yang org melayu beri kat kau….tak sedar diri .punya pariya….
khalib Reply:
October 14th, 2008 at 7:12 pm
Engkau pegi selidik tentang keturunan kau dahulu belum kau nak parah-pariahkan orang.Hak melayu tak siapa nak rampas…yang dok rampas hak engkau, tu Umno keparat tulah.Awak tau tak….sedarlah sikit.
penyebok Reply:
October 14th, 2008 at 11:27 pm
Gua rase lah lu ni jenis manusie lupe daratan,
mase ting. 5 ko x blajar Sejarah ke?
aku ingat kan ko
Jgn disentuh ttg
1. KEBEBASAN BERAGAMA
2. KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU
3. INSTTITUSI ISTANA
buruk padah nye, golongan org mcm ko lah penyebab negare kucar kacir
smua yg aku sebut dah termaktub dlm PERLEMBAGAAN MALAYSIA yg dibuat semasa perjanjian
TUNKU ABDULRAHMAN dgn nenek moyang ko dulu ketika mahu mendapatkan KEMERDEKAAN, termasuklah menerima ko sebagai RAKYAT MALAYSIA. PAHAM TAK!!!!!
aku mmg penyokong PR, tapi klau bab ni disentuh, aku akan jadi penentang mrk
dewa durjana Reply:
October 15th, 2008 at 9:32 am
makkalsakhti,
lu tak suka lu pegi balik india la
angkasawan nasa Reply:
October 15th, 2008 at 9:29 pm
No 41.
Kalau u bekas anak murid DSAI pasti u lari sekolah! jika PKR perintah yang pertama sekali yang saya lakukan adalah menbebaskan ahli UMNO dari jebak para peminpin mereka ahli UMNO terperangkap dijebak oleh denak denak (keroni) UMNO.ini sumpah laknat saya dan janji kesumat saya untuk pastikan ahli UMNO di keluarkan dari sagkak atau sangkar UMNO yang panjang selama 51 tahun.
Kita telah di semaikan oleh UMNO sikap perkauman yang likat oleh UMNO, Siapa MOHD Ridhuan Tee Abdullah seorang cina yang di persembahkan oleh Utusam meloya untuk mengemburkan semagat perkauman dikalangan orang melayu Ridhuan Tee adalah seorang cina bagai mana seorang cina menpertahankan hak melayu jika benar dia sebaris dengan Tian Chua yang menpertahankan tanah orang melayu di Kampung Padang Balang Gombak jika ini benar Ridhuan Tee Abdullah punya agenda yang sama dengan Pakatan Rakyat. tetapi jika sebaliknya Ridhuan Tee Abdullah seumpama harimau di suruh gembala lembu? Sepatutnya Ridhuan Tee Abdullah yang megepalai Pertubahan Agama melihat muka bumi ini dari sudut agama bukan dari sejarah Nusantara dan British ini bermakna u telah meletakan land of the malays megatasi alquran didalam tulisan u pada 15 Okt muka 10 ruangan rencana. Orang melayu pada ketika ini lebih bersifat semuanya mahkluk allah semua punya hak diatas muka bumi ini.dari kuman ,semut, sampailah manusia dan sebesar gajah dan paus sekali pun ada hak di atas muka bumi ini persoalannya kenapa Tanah melayu adalah kepunyaan satu bangsa yang bernama Melayu???? saya sebag melayu yang beragama islam menuntut isu ini di kupas dari sudut Agama bukan dari sudut comon law of British or The land Of Malays ini adalah berlandaskan u sebagai naib Presiden Persatuan Cina Muslim malaysia.jelas Orang melayu juga pendatang dan bukan islam pada pra pasca himalays di banjaran Himalaya dan berugama Hindu di bawah Kerajaan Ganga Sri Negara di Lembah Bujang sehingga perdagang Arab menbawa Islam ke timur jauh dengan berdagang di sumatara serta melaka dibawah kesultanan melaka maka dari situ tersebarlah agama islam di Nusantara maka hiliran dari itu tertubuhlah Persatuan cina Muslim malaysia pada hari ini di malaysia. semua kaum di malaysia jelas adalah pendatang kita juga sebaris dengan banggala dan Nepal yang juga dari banjaran Himalaya cuma bezanya kita datang awal sebelum sistem Permit dan Visa di adakan. Kita kena menerima pandangan Ketuan Wanita gerakan dengan lunak ini kerana setiap pandangan perlu di carna untuk ambil zat nya dan di buang sepahnya itu pun jika ada sepah.adat untuk mendapat pati pasti ada sepahnya. sepahnya adalah Mohd Ridhuan Tee Abdullah.
Wassalam
..Saya tertarik dengan perbahasan dari DSAI..antara yang menarik ialah tentang PENDIDIKAN..Tumpuan Dato seri hanya melihat bagaimana Instusi Pendidikan Tinggi kita mulai Merudum..Diuruskan oleh kaki-kaki ampu..Cuma sebagai seorang pendidik, saya melihat perkara ini bukan sahaja berlaku di IPT tetapi di sekolah-sekolah kerajaan sama ada menengah atau rendah..Kebanyakan mereka yang di lantik sebagai Pentadbir atau pengurus sekolah(GB dan Pengetua),kebanyakannya tidak mempunyai ciri-ciri seorang pemimpin yang baik dan berkesan.Kebanyakannya dikalangan mereka yang terlalu memikirkan soal DG52,DG48,DG44..tanpa melihat peranan sebenar pentadbir dalam pengurusan disiplin,kurikulum dan kokurikulum pelajar..Dato seri perlu merungkai juga perkara ini..
tok bila nak jadi PM ni?xsabar menunggu…we are always with you…
16 September tak jadi (Pak Lah tak mahu jumpa).
23 September tak jadi (Parlimen tak bersidang).
13 Oktober APA DAH JADI? parlimen dah bersidang, inilah masanya untuk Dato Seri bentangkan usul Undi Tak Percaya terhadap PM, namakan 31 Ahli parlimen yang akan lompat parti, dan mengambil alih kerajaan, sepertimana dijanjikan oleh Dato Seri. Tiada alasan dan dolak dalih lagi.
Bukankah lebih baik bagi Dato Seri mengambil alih kerajaan daripada membahaskan perubahan bajet untuk menghadapi kegawatan ekonomi dunia sekarang? Mengapa ditunggu lagi?
Mengapa di Kota Bharu Dato Seri mengatakan peralihan kuasa akan berlaku sebelum 8 Disember? Di Kuala Lumpur kelmarin Dato Seri enggan pula menetapkan tarikh? Mengapa flip, flop, flip flop, flip, flop malah lebih teruk dari Abdullah Flip Flop?
Apa masalahnya Dato Seri enggan mengambil alih sekarang ketika Parlimen mula bersidang? Mengapa harus tunggu 8 Disember pulak? Bentuklah kerajaan baru dan bentangkan sahaja bajet baru Dato Seri serta pakej ekonomi yang Dato Seri war-warkan. Baru lah “cakap serupa bikin”.
Bukankan Dato Seri sudah berjanji akan membawa masuk pelabur-pelabur besar Amerika Syarikat aka Yahudi yang mempunyai dana US$1 Trilion (RM3.5 Trillion) sebaik sahaja menjadi Perdana Menteri?
Atau apakah pelabur-pelabur ini sudah hampir hangus dan rebah akibat kegagalan sistem kewangan Yahudi sekarang? Atau seperti biasalah…janji2 manis Dato Seri hanya omong-omongan kosong semata2?
Bolehlah rakyat terus berkhayal dengan Dato Seri Anwar sebagaimana rakyat tertidor dengan Dato Seri Abdullah…..nampak persamaan, fikir2kanlah.
Rakyat Biasa Reply:
October 14th, 2008 at 11:37 am
sherry…well said
Cili Padi Reply:
October 14th, 2008 at 6:34 pm
SHERRY
APA NAK SUSAH SUSAH BUAT DATE BARU? KAN PRU13 AKAN SAMPAI PULA. BILA RAKYAT TIDAK UNDI BUKAN KERANA UMNO ITU SEBAB NAJIB PRESIDEN.SEBAB RAKYAT KALU LAPAR KALU, PKR JUGA JADI PILIHAN.TUNGGU LA.
cakap senang..tapi kenapa DSAI ak buat homework utk kasik alternatif budget???
depa bukan bodoh…
tp ketegaq liaq…ego,sombong n angkuh!
MP Batu Pahat kuat mengampu,
DSAI cabar mana2 MP UMNO/BN kalo ada DSAI pinjam duit IMF,tp takdak sorang pon bangun..
Menteri Kewangan baru tak main gak…
takut ka?
DSI bila nak buat ramalan terbaru…….. apa cereita undi x pecaya ????? dah berkubur ke???
balboa Reply:
October 14th, 2008 at 3:15 am
Ada lagi kerbau… ooopppsss kerdau nih….
Cili Padi Reply:
October 15th, 2008 at 6:55 am
Kerdau@KERBAU
Ini satu pun kerbau juga. Tak erti erti bahse, kan sudah kata, tak ada date, bila bila masa saja ada peluang, kerajaan mesti tukar. Kerdau betul2 kerbau.
Bukan petunjuk yang baik dari menteri kewangan. Biasalah.. kalau dah dapat kuasa apa nak hairan??? Kalau tak datang dewan pun jadi PM jugak.. Budgetpun kira dah approved kan??!!! Itu le bijak namanya. Bakal perdana menteri katakan.. Yang bodoh kita semua.. terutama yang beri undi pada pelawak-pelawak negara nih… Kita semua bertanggungjawap kot??? Bosan aku..
malasia mempunyai ketua pembangkang yang HEBAT DAN BERKALIBER.
Malangnya malaysia mempunyai ketua kerajaan yang Lemah segalanya…
Yang mereka tahu sekarang ini macamana nak memunggah kekayaan negara
untuk kepentingan peribadi sebelum kehilangan jawatan dalam kerajaan.
Melati Kota Reply:
October 14th, 2008 at 7:02 am
setuju sgt wei..!
malang sungguh kita pilih pemimpin lemah, tak ada aura
kekayaan negara dipunggah2 dihalalkan sebab depa pegang kuasa
bosan dgn pemimpin SOMBONG
assalamualaikum DSAI
berdegar2 mahu menggoncang tampuk pemerintahan negara.
bersemangat hulubalang mengajak rakyat menanti perubahan
16 september 20 september, 2, 25..29…?
tember jadi temper
hai..
apa sudah jadi.
hari nie parlimen dah bersidang.
yang dok cabar mencabar kata dah ada figure..
kalau tak percaya panggillah parlimen
hari ni bukan ke kita bersidang…
somebody..please enlighten the issue..
bluurrrr Reply:
October 14th, 2008 at 3:24 am
aku sbnr mmg tak pasti jugak, psl 30MP tu
tapi walau skrg die masih lagi ketua Pembanhkang kite bleh nampak ade penentangan pd perancangan gile Kerajaan (Budget yg dah Defisit)
kate lah die menipu, dah berape byk duit Rakyat yg die ambik?
tapi Pak Lah, Najib & teh gang tu dah berguni2 menipu dan menelan duit Kerajaan/Rakyat apsal ko tak heboh pun
Cili Padi Reply:
October 14th, 2008 at 6:25 pm
OOII KERBAU, BUKAN KAH ITU KATAK SEMUA LARI PI TAIWAN, BALIK TAIWAN SEMUA ADA POKET MP ISI.
SATU ORANG MP KATAK DAPAT RM1,000,000.00 DARI BE.ENN.
A